Gå til innhold

Kassaleder, hva er det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er antagelig en litt lur stillingstittel som skal få jobben med å stå i kassen hele dagen til å virke noe mer attraktiv.

 

Mulig det innebærer noe utvidet ansvar. Mulig jeg tar helt feil. Uansett er det jo bare å spørre på intervjuet.

Ja, du har et poeng der. Om jeg finner ut at det er en sånn "råtne i kassa hele dagen", takker jeg nok for meg.

Tror det er slik at jeg får ansvar for kassearbeiderne, men er ikke sikker. Er jo på Expert og ikke en butikk :)

Lenke til kommentar

Aner ikke hvordan det fungerer i elektrobutikker, men ville tro det evt. måtte være snakk om en veldig stor butikk for at de skulle ansette en egen "sjef" for kassemedarbeiderne.

 

Tittelen kassaleder i dagligvare betyr helst bare at man sitter mye i kassen, men samtidig har ansvaret for varefylling/eksponering og å holde god orden i kassaområdet. Noe man strengt tatt har ansvar for uansett om man er -leder eller -medarbeider.

Lenke til kommentar

Aner ikke hvordan det fungerer i elektrobutikker, men ville tro det evt. måtte være snakk om en veldig stor butikk for at de skulle ansette en egen "sjef" for kassemedarbeiderne.

 

Tittelen kassaleder i dagligvare betyr helst bare at man sitter mye i kassen, men samtidig har ansvaret for varefylling/eksponering og å holde god orden i kassaområdet. Noe man strengt tatt har ansvar for uansett om man er -leder eller -medarbeider.

Experten jeg skal på intervju til, er rimelig stor. Expert Stormarked :)

Lenke til kommentar

Nå kjenner eg ikkje forholda hos Expert, men vær obs på at slike stillingstittler kan være eit forsøk på å lure deg til å godta at du ikkje får f.eks overtidsbetalt.

 

Etter arbeidsmiljølova så er blant anna lederstillinger unntatt regelverket som omtaler arbeidstid og rettigheiter rundt endringer av arbeidstida.

 

I dei sakene som har gått for retten så viser det at ein i praksis må være butikksjef eller liknande for å blir klassifisert som leder etter arbeidsmiljølova, men dette hindrer ikkje at enkelte arbeidsgivere prøver seg for å underbetale enkelte stillinger. For vanlige arbeidstakere så vil ei henvisning til paragraf i lova være nok til at dei legger diskusjonen død, men det er altså ikkje slik lova skal forstås.

 

Så spør gjerne om dette med overtidsbetaling under intervjuet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...