Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor ligner kjærestepar på hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg observerer ofte par som ligner på hverandre både i ansikt og kropp. Hvorfor er det slik? Har disse parene mer langvarige forhold enn par som ser ut som rake motsetninger utseendemessig?

Anonymous poster hash: 6c9f1...586
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor jeg leste det, men det var en undersøkelse. Hvor menn skulle velge mellom en del bilder av jenter de syns var attraktive. Det ene bildet var faktisk en feminisert photoshoppet utgave av dem selv, flertallet valgte seg selv. Haha.

• Liker 7
Skrevet

Er også en klassegreie. Folk som kommer fra samme sosioøkonomiske bakgrunn, har samme levesett, og likner dermed på hverandre. Er ikke vanlig at folk fra typiske trygdeblokker på Grorud blir sammen med middelklassemennesker fra Oslo Vest.

• Liker 1
Skrevet

Jeg og kjæresten ligner ikke på hverandre i det hele tatt :p Har alltid vært tiltrukket av gutter som ser totalt ulik ut meg utseendemessig. Dunno why.

Skrevet

Tror egentlig det er lettere å legge merke til par som ligner på hverandre, enn de som ikke ligner på hverandre.

Så når du har truffet 100 par, husker du best de 4 som lignet hverandre, de andre har du "glemt"

Underbevistheten har en egen evne til å huske merkelige ting

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...