avo Skrevet 2. februar 2014 Skrevet 2. februar 2014 Spennende diskusjon Absolutt spennende. Er derfor jeg kaster meg inn i diskusjonen for fullt. Har jobbet mye med denne problemstillingen de siste månedene, og drømmer om å finne et fasitsvar, men det virker å være vanskelig. For et oppsett i størrelsen her er det ikke mange alternativer, så du er ganske så stuck med RAID, og ja i teorien er det sikrere med 6 enn 5, men virkeligheten har ikke alltid lest teorien...
Nizzen Skrevet 2. februar 2014 Skrevet 2. februar 2014 Spennende diskusjon Absolutt spennende. Er derfor jeg kaster meg inn i diskusjonen for fullt. Har jobbet mye med denne problemstillingen de siste månedene, og drømmer om å finne et fasitsvar, men det virker å være vanskelig. For et oppsett i størrelsen her er det ikke mange alternativer, så du er ganske så stuck med RAID, og ja i teorien er det sikrere med 6 enn 5, men virkeligheten har ikke alltid lest teorien... I praksis er raid-6 sikrere enn raid-5. Om en disk ryker under rebuild av raid-5 er man fucked. Derfor er raid-6 å foretrekke. Jesus saves, God takes backup
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå