Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det at noen vet ikke at de skal vaske koppene, sier ingen ting om en by og muligheter som en student her mens han/hun studerer. ... heller ikke det at folk er griser :)

 

for meg er det viktig at det er en by som er tilpasset til studenter. dvs det behøver ikke å være en stor by, det som er viktig er hva er det som skole tilbyr (hva slags utdannelse kvalitet), buss/tog muligheter, hvis det er en liten by der er det ønskelig med nærheten av en større by slik at jeg kan ha litt andre muligheter av og til, bolig priser (utleie) er ikke alt for høye ...

Lenke til kommentar

Studietilbud vil jo alltid være viktig, jeg finner først ut hvilken skole som har best "ekspertise" i faget jeg ønsker å studere. Hvis skolene er relativt like, går jeg over til å se på by mulighetene. Kollektivtilbudet er litt hipp som happ om bo mulighetene er så gode at det er mindre enn 15 min gang av stand fra skolen.

Ønsker å ha fritidsmuligheter utenom skoletid. F.esk Snowboard, Innebandy, Go, trening og kampsport.

 

Bomuligheter 8/10

Busstilbud/kollektivtilbud 4/10

Studietilbud 10/10

Det sosiale (uteliv) 0/10 (avholds)

Aktiviteter 6/10

Lenke til kommentar

Spørs helt hvordan du prioriterer. Først og fremst bør skolen ha et godt tilbud til det du ønsker å studere. Når det er i boks bør du se deg ut en by som du tror passer deg. Vil du flytte langt? Hvordan er mulighetene for å komme seg hjem for en billig penge? Er det dyrt å leie der? Hvordan er muligheten for bolig hos studenskipnaden? Hvordan er utelivet og studentorgansiasjonene der du vil?

 

Leiemulighetene burde du ta stilling til først og fremst. Dyrt og trangt - Oslo og Stavanger, for eksempel.

 

Endte med Kristiansand selv. Relativt billig å leie, flott by, passe stor, gode forbindelser med Østlandet (hvor jeg er oppvokst) med buss og tog.

Lenke til kommentar

Tviler på at byene tilpasses studenter. Byen er som den er, så er det studentsamskipnadene som gjør sitt for å romstere for studenter, blant annet ved å bygge studentboliger.

Ja, det er sant. Men jeg ville bare påpeke at jeg mente en "vanlig" by og ikke ett bofellesskap slik som Knewt antyder. "mformurder: Tror det er snakk om en studentby, altså en samling av bygg der det bor studenter, ikke en "vanlig" by. :)"

Lenke til kommentar

Studietilbud vil jo alltid være viktig, jeg finner først ut hvilken skole som har best "ekspertise" i faget jeg ønsker å studere. Hvis skolene er relativt like, går jeg over til å se på by mulighetene. Kollektivtilbudet er litt hipp som happ om bo mulighetene er så gode at det er mindre enn 15 min gang av stand fra skolen.

Ønsker å ha fritidsmuligheter utenom skoletid. F.esk Snowboard, Innebandy, Go, trening og kampsport.

 

Bomuligheter 8/10

Busstilbud/kollektivtilbud 4/10

Studietilbud 10/10

Det sosiale (uteliv) 0/10 (avholds)

Aktiviteter 6/10

Det er helt greit å være avholds. Men trur du hvis det hadde blitt arrangert f.eks innebandy-dag med klassen, at du hadde dratt på det? Det jeg mener, er om du synes det er viktig? Altså sosialt samvær uten alkohol.

Lenke til kommentar

 

Studietilbud vil jo alltid være viktig, jeg finner først ut hvilken skole som har best "ekspertise" i faget jeg ønsker å studere. Hvis skolene er relativt like, går jeg over til å se på by mulighetene. Kollektivtilbudet er litt hipp som happ om bo mulighetene er så gode at det er mindre enn 15 min gang av stand fra skolen.

Ønsker å ha fritidsmuligheter utenom skoletid. F.esk Snowboard, Innebandy, Go, trening og kampsport.

 

Bomuligheter 8/10

Busstilbud/kollektivtilbud 4/10

Studietilbud 10/10

Det sosiale (uteliv) 0/10 (avholds)

Aktiviteter 6/10

Det er helt greit å være avholds. Men trur du hvis det hadde blitt arrangert f.eks innebandy-dag med klassen, at du hadde dratt på det? Det jeg mener, er om du synes det er viktig? Altså sosialt samvær uten alkohol.

 

Har tidligere vært med på idrettsdager arrangert av skolen. Men hva jeg tenkte på var at det var et godt idretts miljø i byen. At skolen arrangerer er på ingen måte noen must, det blir faktisk ofte ikke så veldig moro. Da nivået på lagene blir ofte litt for dårligere enn jeg ønsker. NTNUI er kanskje noe ala det jeg tenker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...