Gå til innhold

Burde vi få et alternativ til posten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Leveringsgarantien fra Oslo til Tromsø f.eks... 3 virkedager...

Vil ikke vite hva den er til Kirkenes.

Prisen er og patetisk. DHL leverer kjappere og billigere.

 

Hvor har du det fra at leveringsgarantien på ekspress over natt er 3 dager fra Oslo til Tromsø? I følge Posten sine sider skal den være framme neste dag dersom den er innlevert før fristen.

Det skjer aldri.

En vanlig pakke bruker minimum 5 dager.

Har flere ganger prøvd over natt fra morgenen av men den kommer ikke neste dag åkkesom. Dessutem skal den innom postkontoret (butikken) hvilket er et ytterligere ledd som gjør det tregere.

Lenke til kommentar

Vi har allerede alternativer til posten (DHL, UPS), og har jeg noe viktig å sende så bruker jeg selvfølgelig ikke posten.

 

Jeg ser egentlig ikke problemet. Er det du sender ikke spesielt viktig, så bruk posten. Er det du sender viktig og kan ikke erstattes så bruker du ikke posten. Enkelt og greit!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DHL og TNT er ubrukelig hvis du er privatperson. De kommer alltid hjem til deg i arbeidstida når du ikke er hjemme. Også må du drive å styre med å avtale levering. TNT vil da ofte ikke levere på arbeidsplassen min og kan heller ikke levere på ettermiddagen, men jeg får som regel hente pakka på deres lager etter jobb. Mens med DHL kan jeg ikke hente på lageret dems, men de er litt mer medgjørlige når det gjelder å levere pakken på arbeidsplassen min istedenfor.

Og TNT sitt system med at de sender en regning på e-post uten kid hvor du må skrive inn regningsnummer i kid feltet også sende dem en printscreen av betalingen i nettbanken er jo helt latterlig.

 

Kort sagt det er mye mer styr for meg enn med posten. Derfor foretrekker jeg at tinng kommer med posten.

 

Men posten er jo ganske dyr da. Man kan jo få lavere fraktoriser på å sende ting fra USA til Norge enn posten har for å sende ting innternt i Norge. For å ikke snakke om gratis frakt på småting fra Hong Kong (hvordan får de det til?)

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller så vil kanskje postgangen til bygdene bli vesentlig dårligere eller ikke-eksisterende.For å ha et fungerende postsystem i Norge, mener jeg at Posten sitt "monopol" er nødvendig.

Helt greit, når de velger å bosette seg lengst mulig unna andre folk i grisgrendte strøk så får de enten betale ekstra for tjenestene eller flytte nærmere sivilisasjonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...