VargAamo Skrevet 26. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2014 Synes erkerivalens løsninger ligner veldig på deres egne.CES 2014: GeForce GTX-sjefen: Det AMD gjør er frustrerende (Ekstra) Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2014 Hva er "full dobbelpresisjon"? Lenke til kommentar
slacky Skrevet 26. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2014 Hva er "full dobbelpresisjon"? Er usikker på hva de legger i "full" delen. Men, dobbel presisjon vil si at 8 byte er allokert til numeret, versus single-precision, hvor kun 32 bit (4 bytes) brukes.Høyere presisjon på kalkulasjonene kan føre til bedre resultat i enkelte tilfeller. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2014 For meg høres det litt ut som at Nvidia nå føler at Amd begynner å få et solid fotfeste og derfor begynner å bli litt nervøse i forhold til markedsandelene sine. At de har blitt nødt til å legge til spill for å greie å holde på kundene sine er jo egentlig bare kjempebra for sluttbrukeren og at Amd fant en software løsning for å kutte ned på framepacing / skipping (hakking) isteden for å gjøre skjermene dyrere er jo til syvende og sist bra for sluttbrukeren. Vi trenger faktisk slik konkurranse mellom selskapene , på denne måten vil begge selskapene prøve å lage gode løsninger som kundene vil nyte av, spiller ikke så stor rolle at det ikke er så stor forskjell mellom dem, men at kundene mer eller mindre kan få den samme opplevelsen uavhengig av hvem som laget skjermkortet 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Hva er "full dobbelpresisjon"? Dobbelpresisjon referer til "nøyaktigheten" aritmetikk mellom desimaltall (flyttall) blir utført. Dobbelpresisjon vil grovt sett si at man har dobbelt så høy nøyaktighet som enkelpresisjon (hhv. 64-bit mot 32-bit). Det han nok refererer til er at NVidia kun gir deg full dobbelpresisjonsytelse fra Titan, Quadro- og Tesla-kort. GeForce GTX støtter dobbelpresisjon, men struper ytelsen betraktelig. Så med andre ord: Hvis man ber et GTX-kort om å regne ut 4.2 + 8.1 i dobbelpresisjon vil den gjøre det tregere enn hva et tilsvarende Titan, Quadro eller Tesla-kort ville gjort. Dette er i all hovedsak relevant for vitenskapelige utregninger, spill trenger aldri (?) dobbelpresisjon for å fungere. Endret 27. januar 2014 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 26. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) For meg høres det litt ut som at Nvidia nå føler at Amd begynner å få et solid fotfeste og derfor begynner å bli litt nervøse i forhold til markedsandelene sine. At de har blitt nødt til å legge til spill for å greie å holde på kundene sine er jo egentlig bare kjempebra for sluttbrukeren og at Amd fant en software løsning for å kutte ned på framepacing / skipping (hakking) isteden for å gjøre skjermene dyrere er jo til syvende og sist bra for sluttbrukeren. Vi trenger faktisk slik konkurranse mellom selskapene , på denne måten vil begge selskapene prøve å lage gode løsninger som kundene vil nyte av, spiller ikke så stor rolle at det ikke er så stor forskjell mellom dem, men at kundene mer eller mindre kan få den samme opplevelsen uavhengig av hvem som laget skjermkortet Nettopp. Selv om jeg lagt gaminga på hylla (for nå) så skal alle være glad for att AMD henger såpass godt med nvidia, selv den mest hardbarka nvidia fanboy'en. Konkurranse er ekstremt viktig, det har ikke akkurat kommet ut så veldig mye spennende på CPU fronten i det siste, der det stort sett har vært noen usle få prosent økning i ytelse, (Sandy, Ivy, Haswell) mens man heller fokuserer på strømforbruk. Endret 26. januar 2014 av FiveInline 3 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 27. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2014 Skal dere begynne også nå. Hva med litt sunn konkuranse som vinnes med gode produkter og ikke advokater. 1 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2014 Er usikker på hva de legger i "full" delen. Men, dobbel presisjon vil si at 8 byte er allokert til numeret, versus single-precision, hvor kun 32 bit (4 bytes) brukes.Høyere presisjon på kalkulasjonene kan føre til bedre resultat i enkelte tilfeller. Dobbelpresisjon referer til "nøyaktigheten" aritmetikk mellom desimaltall (flyttall) blir utført. Dobbelpresisjon vil grovt sett si at man har dobbelt så høy nøyaktighet som enkelpresisjon (hhv. 64-bit mot 32-bit). Det han nok refererer til er at NVidia kun gir deg full dobbelpresisjonsytelse fra Titan, Quadro- og Tesla-kort. GeForce GTX støtter dobbelpresisjon, men struper ytelsen betraktelig. Så med andre ord: Hvis man ber et GTX-kort om å regne ut 4.2 + 8.1 i dobbelpresisjon vil den gjøre det tregere enn hva et tilsvarende Titan, Quadro eller Tesla-kort ville gjort. Dette er i all hovedsak relevant for vitenskapelige utregninger, spill trenger aldri (?) dobbelpresisjon for å fungere. Takk for svar. :-) Greit å vite. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Dobbelpresisjon referer til "nøyaktigheten" aritmetikk mellom desimaltall (flyttall) blir utført. Dobbelpresisjon vil grovt sett si at man har dobbelt så høy nøyaktighet som enkelpresisjon (hhv. 64-bit mot 32-bit).Korrekt. Det spesielle med flyttall er imidlertid at de ikke er absolutte. De kan ikke representere alle tall nøyaktig. F.eks. vil ikke tallet 0.1 bli representert eksakt med et flyttall. For morro skyld la jeg inn 0.1 i et 4 byte (float) og et 8 byte (double) flyttall. Så la jeg sammen verdiene i disse variablene en million ganger (0.1 * 1000000 = 100000), resultat: 4 Byte (float): 100958.34 8 Byte (double): 100000.00000133288 Så en skjønner jo hvorfor en unngår flyttall f.eks. i en bank. Stort sett brukt i vitenskap fordi et flyttall kan innholde høyere verdier enn hva en normalt kan regne med. Jeg vil tippe fysikk er et aktuelt område- spill har jo fysikk. Endret 27. januar 2014 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2014 Jeg vil tippe fysikk er et aktuelt område- spill har jo fysikk. PCIe-latency er for høyt til at det er noe vits i. Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 4. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Tror alle vil tjene på at Nvidia fokuserer på å lage gode GPU'er og ikke fokusere på AMD.For et par måneder siden gikk jeg på limpinnen og skaffet meg Asus GeForce GTX 970 Strix DirectCU II. Det vakreste skjermkort jeg har hatt i hendene, blir helt satt ut av å se hvordan Asus bygger elektronikk! Bra ytelse, middels ytelse i forhold til pris, og stille! Viftene stopper HELT når kjølebehovet ikker er tilstede Kortet som nå er blitt min fornøyde datter til eie var et Asus Radeon HD 6870 DirectCU som også var svært stille og det skjermkortet jeg har vært mest fornøyd med overhodet. Umulig å slå til samme pris !Det både Nvidia og AMD kan gjøre bedre er Linux drivere, spesielt på Laptop, ikke alle drivere tåler dvale. Og muligheten til å slippe å fylle minnet på maskina med unødig store "features" utenom selve driveren, for eksempel installeres 3D drivere selv om en ikke har 3D skjerm , om en da ikke velger custom install... Endret 4. februar 2015 av morten_b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå