Gå til innhold

Noen i huset opplever tregt nett


Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp satt opp nett i huset. Det er et greit nett som ikke burde være noe tregt. Jeg har ingen problemer med det, men noen andre i huset sier det er tregt. Hvordan kan det være tregt for dem når det ikke er det for meg?

 

Har Asus RT-AC66U router.

Her er en speedtest http://www.speedtest.net/my-result/3259216020

Av erfaring har jeg funnet ut at lydisolasjon og tykke vegger generelt gjør signalene dårligere, så mye i min situasjon at jeg kan slite med å se en youtube video på 60/60 nettet vårt. Har tenkt å kjøpe en extender, kanskje du også skal det ;)

Lenke til kommentar

Ut i fra speedtest.net så er pingen også litt høy. Høy responstid medfører tregere nett. Jeg tror at det har noe med at de må sitte lenger borte fra ruteren, eller at det er tykke vegger i mellom dem og ruteren.

 

Prøv å få dem til å sette seg nærmere ruteren, og se om det endrer seg da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

jeg tok en test på det rommet med dårligs nett. der var det 70ping og 2.50mbit download. Det er jo mange vegger mellom ruteren og til det rommet. hvordan kan jeg få det til å bli raskere rundt i huset?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Nå var det ikke akkurat noen superhastighet du målte, hvertfall ikke opp... Hvor mange er på samtidig? hva gjør dem på nettet? Og hvordan er signalstyrken deres? Som TMB skriver, mye i mellom som tykke vegger?

det er vel 6 maskiner på samtidig tenker jeg. Det er alt fra surfing, film og spill

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Når jeg bruker min stasjonære pc med ethernet kabel fra modem, tar jeg da mesteparten av kapasiteten på internettet, så de som bruker wi-fi får dårligere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Ja... Siden hastigheten din er så dårlig som den er, så makser du bortimot linja di når du gjør noe...

Har det noe å si om jeg tar ethernet kabel fra ruter istedet for moden da? eller er det akkurat det samme?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Eh.... Du skal ikke bruke modemet hvis du i tillegg bruker router da.... Da må du enten bridge modemet og kun bruke routeren som router, eller så må du sette routeren i AP modus..... Det du driver med nå, lager krøll som kan resultere i problemene dine...

Så hvordan skal jeg koble dette nå? sånn jeg har det nå er det Modem som har en kabel til ruter, og en kabel til en switch som går til stasjonær pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...