Gå til innhold

Ny Telefon. Klarer ikke bestemme meg.


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Har i dag en Samsung Galaxy S2 som jeg er fornøyd med. Den har da selvfølgelig Cyanogenmod installert istede for Stock Rom pga at jeg liker Cyanogenmod bedre. Desverre så er jeg usikker på om den får Cyanogenmod 11 fra det Offisielle teamet enda, men den har Cyanogenmod 10.2, men, men. Det er ikke det største problemet. Største problemet er at jeg får ikke noe lyd på Telefonen noe som gjør at jeg ikke hører når det ringer, bare vibrering. En annen ting er at den begynner jo å bli litt gammel.

Så spørsmålet blir hvilken Telefon jeg vil ha. Jeg har sett på blant annet disse telefonene:

 

Sony Xperia Z

 

Sony Xperia Z1

 

LG Nexus 5

 

Jeg klarer ikke å bestemme meg. Alle disse telefonene har mulighet på Cyanogenmod 11, så sånnsett er det greit, men problemet med f. eks Nexus 5 dag er jo at den ikke har mulighet for minnekort, men den skal jo få oppdatering ganske kjapt. båe Xperia Z og Xperia Z1 har mulighet på minnekort og har bedre Kamera enn Nexus 5, så er det noen som har råd på hva jeg skal velge?

 

Jeg bruker Telefonen til å ringe med, sende meldinger. Bruker Telefonen på Wifi da, men å surfe på nett med mobilnettet er ikke så ofte, men alle 3 Telefonene der har jo 4G, så.

 

Men hvilken skal man gå for?

 

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-325285

Ville kjøpt en samsung s4 jeg :) eller ventet og spart litt til samsung s5 kommer :) Galaxy s serien er litt av noen beist!

Endret av Bruker-325285
Lenke til kommentar

Tja. Vet ikke om jeg trenger å spare noe særlig. Har nok pengene og får sponsa litt også, så sånn sett er det ikke noe problem. S4 er vel sikkert grei den, men lurte på om jeg skulle gå bort fra Samsung. Har også to Samsung Galaxy Nettbrett og en Samsung Galaxy Pad. Så jeg vet ikke helt.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke ha S4 eller S5 uannsett, så det går bra. Noen som har Nexus 5 da og vet om den er bra. Er den grei selv om det er bare 8 mpx kamera? Jeg vil ha en Telefon som har mulighet til å ha Cyanogenmod på. Dette pga all Crapwaren som ligger på Telefonen orginalt.

Lenke til kommentar

16GB er lite, så jeg ville nok ikke gått for Nexus 5, ellers perfekt telefon. Er usikker på om kameraet til Xperia Z er bedre enn Nexusens sitt, etter oppdateringen til 4.2.2. Så av de su nevner ville jeg gått for Z1. Synes LG G2 er et veldig godt alternativ, da den har 32GB -> 24GB. ledig.

Vet ikke helt hva det derre Cyanogenmod er, men hvis du kan få stck android, eller noe annet design, så er dette perfekt til LG G2 da den har helt forferdelig stygt android - grensesnitt.

G2 og Z1 (compact) er det helt klart beste på markedet nå.

Endret av I am not a bird
Lenke til kommentar

Tja. Vet ikke om jeg trenger å spare noe særlig. Har nok pengene og får sponsa litt også, så sånn sett er det ikke noe problem. S4 er vel sikkert grei den, men lurte på om jeg skulle gå bort fra Samsung. Har også to Samsung Galaxy Nettbrett og en Samsung Galaxy Pad. Så jeg vet ikke helt.

Vent til Samsung S5 kommer. Dette på grunn av to ting. Det ene er at S4 telefoner kommer til å bli solgt vesentlig billigere, og det kommer til å bli salg. Som f eks da S4 kom ut så så jeg S3 til 999 kroner. Og det andre er at det er mulig at S5 er det du trenger :)

Lenke til kommentar

16GB er kanskje akkurat passe nå for en med vanlig forbruk. Du sa jo at du skulle bruke kameraet en god del, og hvis du skal ha noen filmer eller noe musikk - spesielt hvis du skal ha mange apper, kan det bli litt trangt. Og hvis du vil at du kan ha den lenge, så er det fint med minnekort plass, da du bare kan sette inn større minnekort når ting begynner å veie mer - og det kommer det jo til å gjøre, det beviser denne linken.

Og det er veldig kjipt å kjempe en evig krig mot minnet.

Lenke til kommentar

Har 16 GB på SII`en nå lagringsminne og har 32 GB minnekort i den. Tab2 7 har vel 8 GB lagringsminne med 64 GB minnekort. Tab2 10 har 16 lagringsminne og 32 GB minnekort. Også har jeg den Paden med 8 GB lagringsminne og 64 GB minnekort.

 

Ellers, så har jeg funnet en Telefon som er nesten perfekt tror jeg. Sony Xperia Z1 Compact, men jeg er så usikker på skjermstørrelsen. Har trykka litt på den, men er usikker på om skjermstørrelsen holder hvis man skal bruke den til mer enn å ringe med. Har sjekka den med SII`en og den er ca. Like store både skjerm og gennerell størrelse. Billigere enn vanlig Z1 er den også.

Men fant ut at noen forskjeller var det jo på Z1 og Z1 Compact: Skjermstørrelsen, Prisen, litt annen oppløsning på Z1 Compact og mah på batteri. Z1 har 3000 og Z1 Compact har 2300 mah (Skriver det sikkert feil nå, men).

 

En annen ting på Nexus 5 som holder meg tilbake er at hvis man f. eks tar bilder og legge inn musikk eller whatever så må man legge det på Telefonen, hvis da Telefonen skulle klikke på et eller annet vis, så kan man misste alt. Sånnsett er det greiere med minnekort. Da legger man musikk og sånne ting der istede.

 

Til deg som ikke visste hva Cyanogenmod er så er det et team som lager Custom Rom til mange forskjellige Telefoner. Tingen med Cyanogenmod da er at du får ikke med så mye forhåndsinstallerte Apps (Slike som Samsung legger inn iallefall), så det er en fordel for min del.

Lenke til kommentar

Z1 Compact er definitivt et bra valg om dagen, særdeles god telefon i en flott innpakning.

 

Kjøpte selv telefon nylig og jeg endte på lg g2, mye pga stort batteri, gode tester og smal ramme rundt skjerm. Den fysiske størrelsen på telefonen er ganske liten tatt i betraktning den store skjermen. F.eks så har den større skjerm enn nexus 5, men er så og si lik i størrelse. Sony sine har jo betraktelig større ramme rundt skjermen, noe som gjorde at det ikke ble sony på meg.

 

Telefonen er helt knall til mitt bruk, og egentlig stortsett alt annet. LG skinnet er jo ufordragelig, men det kan jo ordnes på andre måter :) Ser poenget med minnekort dog, og det er det ikke på lg'en uheldigvis.

Lenke til kommentar

Z1 Compact er definitivt et bra valg om dagen, særdeles god telefon i en flott innpakning.

 

Kjøpte selv telefon nylig og jeg endte på lg g2, mye pga stort batteri, gode tester og smal ramme rundt skjerm. Den fysiske størrelsen på telefonen er ganske liten tatt i betraktning den store skjermen. F.eks så har den større skjerm enn nexus 5, men er så og si lik i størrelse. Sony sine har jo betraktelig større ramme rundt skjermen, noe som gjorde at det ikke ble sony på meg.

 

Telefonen er helt knall til mitt bruk, og egentlig stortsett alt annet. LG skinnet er jo ufordragelig, men det kan jo ordnes på andre måter :) Ser poenget med minnekort dog, og det er det ikke på lg'en uheldigvis.

 

Helt enig med deg på mane punkter!

 

Sony er helt forferdelige på bezels, bare se på størrelsesforskjellene på z1, g2 og nexus 5

http://www.phonearena.com/phones/Google-Nexus-4_id7531/size#/phones/Google-Nexus-4_id7531/size/LG-G2,Sony-Xperia-Z1,Google-Nexus-5/phones/7969,8000,8148

 

Og sammenligningen av Z1 compact og S II - De har samme skjermstørrelse - men Z1 compact har on screen navigation bar - så denne skjermen blir liit mindre.

http://www.phonearena.com/phones/Google-Nexus-4_id7531/size#/phones/Google-Nexus-4_id7531/size/Sony-Xperia-Z1-Compact,Samsung-GALAXY-S-II-Plus/phones/8283,7646

 

Jeg ville nok anbefalt S4 Active - min favoritt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...