Gå til innhold

Hund tygger på strømkabler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang bur, så er et uansett MEGET viktig å trene hunden til å trives i bur. Dette er med tanke på veternær besøk, eller f.eks reise.

Alle hunder bør bur trenes.

 

Tanken var at på natten at hunden sov i buret. Ikke at den var i den hele dagen. Det er viktig å sørge for at hunden har det trygt, dere har lite kontroll når dere sover vet du.

 

Jo mer dere klarer å fjerne interessen med kabelen, jo bedre skjanse har dere for at hunden stopper.

 

Det er vanskelig å bedømme uten å se hundens attferd, men mye kan være årsaken. F.eks den ønsker oppmerskomhet. Den trenger mer bevegelse/mosjon. Behøver stimulanse/underholdning.

 

Jeg har hold på med trening av mange under med attferdsproblemer, og ingen sak er sort/hvit. Det er mye grått og diverse løsninger til samme problem.

 

Du bør uansett aldri kjefte eller noe annet negativt til hunden når han holder på med kabelen. Viktig at hunden ikke forbinder deg med noe "vondt" eller skremmende. Heller forsøk å få hans oppmerksomhet med noe annet med spennende, som en leke o.l.

Klarere dere ikke det, er sitronspray halsbånd et alternativ.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å legge kablene i plastlisser. Kanskje jeg finner noe i aluminium.

 

Jeg vil ikke begrense hunden til et hundebur eller et rom.

 

Men til jeg får kjøpt noe og montert så funker soverommet med vannskål i flott.

Å leggge kablene i en slags kanaler eller noe kan definitivt være en ide, disse bør så festes på veggen slik at de er mindre tilgjengelige.

 

Jeg har jo selv også hatt en hund som var destruktiv og gikk etter ledninger..

Det ble løst med eddik (35%) som ble smurt på ledninger hver dag i noen uker, i tillegg fjernet jeg mest mulig av ledninger slik at det var færrest mulig fristelser.

 

Her jeg bor i dag har jeg kun en eneste ledning innenfor rekkevidde, det er en ledning til PCen min, med 19V likestrøm.

Ledningstygging har jeg ikke opplevd på rundt 4 år, hunden er nå straks 6,5.

 

Ang bur, så er et uansett MEGET viktig å trene hunden til å trives i bur. Dette er med tanke på veternær besøk, eller f.eks reise.

Alle hunder bør bur trenes.

En miljøsterk hund trenger ikke slik trening, nervøse og pinglete hunder kan nok i enkelte tilfeller ha et slike behov.

 

 

Tanken var at på natten at hunden sov i buret. Ikke at den var i den hele dagen. Det er viktig å sørge for at hunden har det trygt, dere har lite kontroll når dere sover vet du.

Det er langt bedre for hunden å angripe problemet enn det er for hunden at man stopper symptomet.

Burbruk er unødvendig i 999 av 1000 tilfeller.

 

Jo mer dere klarer å fjerne interessen med kabelen, jo bedre skjanse har dere for at hunden stopper.

Her er du inne på noe, nå vil du plutselig endre fokus, bra.

 

Det er vanskelig å bedømme uten å se hundens attferd, men mye kan være årsaken. F.eks den ønsker oppmerskomhet. Den trenger mer bevegelse/mosjon. Behøver stimulanse/underholdning.

At den mangler stimulanse høres riktig ut, men underholdning?

 

Jeg har hold på med trening av mange under med attferdsproblemer, og ingen sak er sort/hvit. Det er mye grått og diverse løsninger til samme problem.

Og som en med erfaring med adferdsproblemer anbefaler du burbruk som en løsning?

Fantastisk.

 

Du bør uansett aldri kjefte eller noe annet negativt til hunden når han holder på med kabelen. Viktig at hunden ikke forbinder deg med noe "vondt" eller skremmende. Heller forsøk å få hans oppmerksomhet med noe annet med spennende, som en leke o.l.

Klarere dere ikke det, er sitronspray halsbånd et alternativ.

Så hvis man ikke klarer å avlede vil du plutselig bruke aversjonstrening ved hjelp av sitronhalsbånd?

 

Du skal i det minste ha for å predikere ulike metoder..

Etter min erfaring er gjerne det viktigste å finne en metodikk som fungerer, og så holde seg til denne.

 

I de fleste tilfeller er løsningen å klare å gi positiv belønning og negativ straff, samt avlede oppmerksomhet fra farlige ting.

 

Å avlede oppmerksomhet er (tilnærmet) alltid mulig så lenge man har anledning til å observere uønsket adferd på nært hold.

Lenke til kommentar

 

I de fleste tilfeller er løsningen å klare å gi positiv belønning og negativ straff, samt avlede oppmerksomhet fra farlige ting.

 

Å avlede oppmerksomhet er (tilnærmet) alltid mulig så lenge man har anledning til å observere uønsket adferd på nært hold.

 

Noe som er plent umulig. Ledningstyggeriet foregår kun mens jeg sover.

 

Før pleide han og leke rundt og kaste leker opp i lufta og kaste de rundt, noen ganger så hardt at jeg våknet.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Synes det er merkelig at du skal hakke ned på alt det folk sier her Snylter. Du bør ta noen hundekurs. Alt du sier henger ikke på grep på det som har med hundetrening å gjøre. Du angriper mine forslagt med argumenter som bommer totalt.

 

Måten du presenterer deg på er så errogant og du prater som om du vet alt og DU har rett uansett. Jeg blir kvalm. Type hunde erfaring har du????

 

Jeg har drevet med hunder i over 20år. Driver med kursing, og har selv nå eid 8 hunder totalt. Hjelper private personer på kur med attferdsprobmeler, og omplasseringer. Annen hver helg jobber jeg frivillig i kennel.

 

Jeg orker ikke forsette her å forsøke å hjelpe. Måten du driver på er rett og slett mobbing.

 

Ønsker Ted Bundy lykke til.

 

Jeg trekker meg ut.

Endret av AvidGamer
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...