Gå til innhold

Ser etter et bra spill å spille.


Anbefalte innlegg

Fant noe bra relevant her.

Massevis av spill og sjangere:

 

Stats-simulatorspill:

http://en.wikipedia.org/wiki/Government_simulation_game

 

Construction and management simulation:

http://en.wikipedia.org/wiki/Construction_and_management_simulation

 

Business simulation game

http://en.wikipedia.org/wiki/Business_simulation_game

 

----

 

Simulation

Ser ut som om det er en del tips her også=P Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var et spill jeg ikke husker helt navnet på, som gikk ut på å bygge en skyskraper, nesten som Sim City, men at du tjente penger på å bygge og leie bort kontorer, bygge butikker osv. Sånne byggespill er jeg også svært interessert i.

 

SimTower du tenker på? Har dette selv og synes fortsatt det er mye morro! Dette til tross for sin enkelthet og grafikk :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fin tråd, dette! :) Men det oppsumerer egentlig bare det sørgelige, at det blir laget altfor få "byggespill" i disse dager. På slutten av 90`tallet og starten av 200`tallet så ble det jo sprutet ut Tycoon-spill over en lav sko. Favoritter hos meg var Ski Tycoon 1 og 2, og Railroad Tycoon (1, 2 OG 3) skikkelig trivelige pludrespill, særlig på vinterstid. Jeg har en mistanke om at dagens "krav" til grafikk har gått utover disse spillene, at folk ikke lenger nøyer seg med "rutenett-grafikk", og at dette komplisererer og fordyrer voldomt for utgiverne.

 

Det eneste spillet jeg venter på nå egentlig er Banished, som ser virkelig trivelig ut. Samtidig som jeg håper på at en utgiver blir inspirert av EA sin SImCity flopp, og lager akkurat DET bysimulatorspillet som folket vil ha! Og seff, Railroad Tycoon 4 hadde vært fantastisk det også! Kanskje dette kan være en grei erstatter, når/hvis det kommer? http://www.train-fever.com/game-info/overview/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel også noe som heter Cities XL, uten at jeg skal påstå at jeg vet om det er bra eller dårlig.
Jeg har sett det til 59 kr eller så i diverse Coop Obs-butikker, så det er jo ikke for dyrt til at man ikke kan prøve det.

Jeg foreslår at du også tar en titt på The Humble Store, for der har de en del simulatorspill til en rimelig penge. :)

 

 

Edit: Og det er en Cities in Motion-bunle på Bundlestars til litt under 4 euro nå.

Endret av Landriethel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel også noe som heter Cities XL, uten at jeg skal påstå at jeg vet om det er bra eller dårlig.

Jeg har sett det til 59 kr eller så i diverse Coop Obs-butikker, så det er jo ikke for dyrt til at man ikke kan prøve det.

 

Jeg foreslår at du også tar en titt på The Humble Store, for der har de en del simulatorspill til en rimelig penge. :)

 

 

Edit: Og det er en Cities in Motion-bunle på Bundlestars til litt under 4 euro nå.

Ja, det er et utmerket spill. Har det på Steam. Spilt det veldig mye. =)

Det er bedre enn Sim City på mange måter. Bla. er det ikke så barnslig utformet, og man får mulighet til å være mer kreativ med å designe byen etc, samtidig som man kan modde det. :)

Lenke til kommentar

 

Var et spill jeg ikke husker helt navnet på, som gikk ut på å bygge en skyskraper, nesten som Sim City, men at du tjente penger på å bygge og leie bort kontorer, bygge butikker osv. Sånne byggespill er jeg også svært interessert i.

SimTower du tenker på? Har dette selv og synes fortsatt det er mye morro! Dette til tross for sin enkelthet og grafikk :-)

 

Jepp. Det jeg tenkte på ja. =)
Lenke til kommentar

Fin tråd, dette! :) Men det oppsumerer egentlig bare det sørgelige, at det blir laget altfor få "byggespill" i disse dager. På slutten av 90`tallet og starten av 200`tallet så ble det jo sprutet ut Tycoon-spill over en lav sko. Favoritter hos meg var Ski Tycoon 1 og 2, og Railroad Tycoon (1, 2 OG 3) skikkelig trivelige pludrespill, særlig på vinterstid. Jeg har en mistanke om at dagens "krav" til grafikk har gått utover disse spillene, at folk ikke lenger nøyer seg med "rutenett-grafikk", og at dette komplisererer og fordyrer voldomt for utgiverne.

 

Det eneste spillet jeg venter på nå egentlig er Banished, som ser virkelig trivelig ut. Samtidig som jeg håper på at en utgiver blir inspirert av EA sin SImCity flopp, og lager akkurat DET bysimulatorspillet som folket vil ha! Og seff, Railroad Tycoon 4 hadde vært fantastisk det også! Kanskje dette kan være en grei erstatter, når/hvis det kommer? http://www.train-fever.com/game-info/overview/

Har tenkt mye av det samme selv. =)

Ja, venter selv på Banished. =)

Lenke til kommentar

Kan abefale disse spiellene, mest strategispill:

 

- Age of Empires 2 HD edition, det jeg har brukt mest tid på i det siste.

- Civ 5, har ca 800 t på det.

- Warhammer 40k dawn of war (ikke 2'eren, bare 1eneren). Company of Heroes

- multiwinia

 

Platformere/indie

super meat boy

- FEZ

- limbo.

- shelter,

- hack slash and loot,

- Reus.

- bastion

- borderlands 1 og 2

- dungeon defenders

 

 

Arkade bilspill:

Flatout

 

Men en spill innenfor sjangeren din på en måte tror jeg recettar an item shops tale, du skal styre en butikk og kjøpe inn varer. Men du skal også utforske og snakke med de lokale folka og krige litt for å få ting man kan selge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vil bare minne dere bybyggere på at Banished nå er ute. Har spilt det i noen dager, og en ting er sikkert, her kan ingenting overlates til tilfeldighetene! Forbred dere på å prøve og feile noen - mange ganger før dere får dreisen på det, og vær også forbredt at alt kan gå til h*lvete på meget kort varsel! Men et godt tegn er at man har startet en ny game bare sekunder (og noen hårstrå fattigere) etter det forrige.

 

Latterlig mye, og godt spill for rundt 120,- og ihvertfall med tanke på at det er kun èn dude som har laget dette! Med Sim*host*City friskt i minne!

Lenke til kommentar

Settlers er nevnt ser jeg. Det er stor forskjell på Settlers 7 og Settlers 2: 10th anniversary.

Sistnevnte har i praksis samme notorisk og logikk når det gjelder vei og nettverk, ressurser etc. mens den nyeste i serien er litt tilbake til røttene, men likevel innovativt. Liker at løpet ikke er kjørt før spillet er over.

 

Man spiller om forskjellige milepæler, victory points, som avgjør hvem som vinner et spill. Man oppnår disse på forskjellige måter. Hvem som har flest kan gå litt opp og ned gjennom spillet. Man MÅ ikke ty til militær makt for å vinne. Man kan være diplomatisk med guddommelig kraft, og handle på verdensmarkedet for å knuse fienden også.

 

Campaign er heller ikke så dum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...