Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] DDoS Angrep


Anbefalte innlegg

Hei. Broren min spillte gamebattles på Call of Duty for en halv time siden, da bootet noen oss og nå funker ikke nettet vårt. Jeg tror de utfører angrepet enda fordi jeg har prøvd å restarte ruteren og det har ikke funket mest sannsynligvis fordi jeg har Statisk IP adresse. Jeg har en Apple ruter, usikker på modell nummer.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få internettet til å funke og evt sikre meg mot det i fremtiden?

 

Jeg kan ikke ringe internetteleverandøren min, Altibox. De har ikke support åpen i helgene og åpner ikke før til Mandag.

 

Jeg beklager for skrivefeil, jeg skriver på mobilen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ta strømmen på hjemmesentralen en times tid... Da kan det hende at dere får ny IP adresse av ISP...

 

Jeg får ikke ny IP fordi den er statisk.

Jeg har kontaktet de på Facebook.

 

Men uansett, de har stoppet angrepet nå :)

 

Da er det vel ikke et dos-angrep du har hatt.

 

Det var DDoS angrep jo. Han broren min spillte mot sa "I have your IP" og 1-2 min senere krasjet nettet våres.

Lenke til kommentar

Kun DDoS dersom han hadde mange maskiner å overbelaste linjen din, f.eks er botnet. Et distributed denial of service angrep kan man ikke utføre alene.

Det er sant. Men tror ikke han utførte det med egen linje. Det tok bare sekunder så funket ikke nettet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1) Du var ikke utsatt for et ddso angrep, da hadde norCERT kontaktet ISP og ISP hadde kontaktet deg gpa stressing av node eller tilsvarende.


2) ddos kan utføres av 1 persjon jo, men da av den type som blir omtalt som scriptkid med LOIC'en sin (ergo 1 utfører å flere deltar) etc trenger bare å fyre opp tullball verktøyet sitt....


3 ) fint at alt er ok atm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...