Gå til innhold

Ny laptop til 5-10k


Anbefalte innlegg

Hei.jeg har lenge sikla på den nye Mac pro til 16990 men syns dette er noe dyrt i forhold til HW

Jeg lurer derfor og gå for en Windows laptop.

Det er bare sånn at jeg har detti helt av lasset når det gjelder HW.

Eneste jeg har lyst på er 4.gen i7 og en SSD på OS.

Denne kommer til og bli mest brukt til vanlig nettbruk av dama men jeg kommer og til og redigere bilder i lightroom og en del videoredigering fra mitt gopro kamera.

Om noen har forslag så tar jeg det mot med stoort takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke de ille gode spesifikasjonene for å være på nett, samt en enkel filmredigering. Da holder det med litt mindre krav kan man si. Dessuten så må jeg nesten si at det ikke er så veldig stor forskjell på SSD og HDD. Går imot omtrent alle her, men jeg greier ikke å legge merke til forskjellen på disse to. Da må jeg i alle fall konsentrere meg for å legge merke til det.

Lenke til kommentar

Aner ikke hvordan maskin du har, kan hende du har en gammel ost med strøm på, men jeg merker ekstremt stor forskjell. Feks så dør ikke maskinen når jeg starter nettleseren med 20+ faner, programmer jeg starter kommer med en eneste gang osv.

 

Selv om alle sier SSD er den nye guden er det ikke dermed sagt at det er feil.

Lenke til kommentar

Vr ikke meningen og starte noe diskusjon om hva som er bra og dårlig her.

Er 1000 meninger uansett..

Har nok sett at jeg kan gå ned til i5 men har veldig lyst på i7 :)

Ingen goe forslag til "mest for pengene"?

SSD har jeg egentlig veldig lyst på da jeg er lei treg oppstart.

Lenke til kommentar

Se på ultrabooks fra Samsung og Asus hvis du vil ha noe som likner MB. Du får relativt gode maskiner med både i7 og SSD i din prisklasse, med fint chassis og full HD skjerm. Evt kan du se på HPs spectre maskiner, men de skal visstnok ha problemer med viftestøy

 

Ellers er det jo ikke bare farten det er forskjell på fra SSD til HDD. SSD bråker mindre, mindre strøm (mindre varme), tåler en påkjenning, blir ikke påvirket av bevegelse osv. Raskere filflytting og -lesing er også forskjell. Generelt er SSD bedre, men det koster uendelig mye mer per GB enn det gjør for en tradisjonell HDD.

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Hva med denne fra multicom

 

http://www.multicom.no/Arctic-W740S-14-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-4750HQe-8GBe-256GB-SSDe-Iris-Pro-graphics-5200e-Uten-operativsysteme-1e9-kg-Multicom/cat-p/c100560/p10626652

 

Oprativsystem følger ikke med så du må huske å kjøpe det. Du kan jo evt bruke linux

 

Denne her har jeg sitt på leeeenge selv. Må bare få peng så kjøper jeg den på minuttet.

Du har jo også mulighet å sette inn en ekstra HDD senere viss du føler du trenger mer plass.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...