Gå til innhold

Kristendom er egosentrisk. Jeg ønsker å verve disipler for å skape rettferdighet. Ikke religion, men den vitenskaperlige forklaring på religion.


N*

Anbefalte innlegg

Jeg likte kristendommen da jeg var lyset og bare spredde det positive. Men når alt viser seg å være ren rangstatuskontroll, hersketeknikker og ren fusk i det økonomiske systemet; ønsker jeg bare kristendommen ut herfra. De som kom med kristendommen til Norge, har underkuet vår befolkning, og skapt seg store cruiseslagskip som ligger øverst, rangmessig og økonomisk; for alltid. De suser gjennom tiden, fra kristendommens opprinnelse. Og familiene holder seg øverst, og oppe i det spirituelle/okkulte/paranormale... Frem til? Dette hadde jeg blitt slaktet for å røpe, om jeg levde da kristendommen var enda mer brutal.

Kristendom har virkelig bremset vår utvikling kraftig!

Det er ikke det at prestene gjør noe galt der oppe i rangen sin (tilsynelatende, og delvis), men problemet er at presterangen er reservert en liten gruppe/familie. Og ikke nok med det, så har iserealittene jommen plassert en konge på toppen av prestene i tillegg... I samenes land. Og de sendte vi bare dit det er kaldt og mørkt. Er prestenes budskap (kristendom), da moralsk korrekt? Boka er jo fortsatt den samme, så vidt jeg vet.

Jeg, som faktisk er både samisk, og direkte fra det kongelige hoff's presterang, ønsker veldig en 100% moralsk korrekt, og meget langt ifra grådig, så absolutt ikke høyrestillt, pengeorientert, rasistisk og satanistisk; som regjeringen vi nå har fått. Dersom du er i tvil om hva som er rettferdig av høyre(La de rike bli rikere), og venstre(Ressursutflatning), vet du det kanskje nå... Aller helst kunne jeg tenke meg en same for å redde mitt land, og diverse andre fra fattige regioner, som har som hensikt å klatre sosialt og økonomisk på en lovlig måte; og ikke minst: Gi pengene til de fattigere. Dersom du ikke skulle adlyde meg når det kommer til det å gi, bidrar du til økonomiske skjevheter, som virkelig er det å trampe moder jord tilbake til det primitive. Og slikt vil naturligvis hevne seg. Ingen som unslipper den moralske dommen. Slipper du unna, vil dommedag komme til deg på en naturlig måte, som f.eks at du velger å skade deg selv av skyldfølelse. Jo lenger du utsetter det, dess verre blir det å rotne på den måten. Leve forskningen og vitenskapen! Det er da slik vi kommer til Paradis! Med teknologi som skaper Paradis for oss! Ikke gjennom makt+økonomiskjevheter, og kongedømme! Ihvertfall ikke FRP!

Jeg ønsker med dette: Økonomisk og sosial utflatning av ressurser. Jeg kan ikke lære bort makt og ære, som leder til økonomisk vekst; til kriminelle eller ondsinnede. Det er derfor jeg trenger deg 100% moralsk korrekt. Den leksjonen bør du ha funnet ett annet sted. Og brutt minst mulig. Og du må være bøtelagt for dine synder (Gjelder ikke Graffiti).

Min lære til dere fattige. Mine utvalgte disipler. Vil være beskrivelsen av sannheter om hjernen, naturen og jordas fremtid (Paradis og Guds oppstandelse). Denne læren tar dere gjennom naturen, jorda og sola; i seg selv, og vil gi dere kraftig makt og opphøyelse over andre, all kunnskap dere måtte trenge, og oppfinnsomhet innenfor alle typer teorier.

De sier ingen vet hvordan man kan bli en teoretiker, men jeg har den læren. Det er kun noen korte setninger som beskriver vitenskaperlige, paranormale fenomener.

Skjekk også ut The Illuminati, og sannhetssøken; på facebook (Og andre steder).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bahai + Sosialisme, hurra :D

 

Tja, jeg har jo enda ikke forklart hva min sannhet er, da. Det er noe jeg selv har funnet ut, og ikke noen eksisterende religion. Jeg har skrevet en del om det, her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1459645&hl= og her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1529913&hl=

 

 

Jeg er usikker. Er dette en En poe, som om det ikke er en sannhet; og genuint, som om det var det enderlige? Dette er en enderlig sannhet.

 

 

Jeg er usikker. Er dette en En poe, som om det er noe som er diktet opp? Jeg vet ikke hva en poe er, og fant egentlig ikke noen enkel definisjon hos wikipedia. Genuint er det, da. Som at det er verdens eneste enderlige svar på alle religiøse spørsmål. Se forrige innlegget mitt.

 

 

Edit: Trippel-post flettet.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

I øyenfallende at du kritiserer det rikeste landet i verden som et eksempel på et land som er bygget på kristne verdier, er en fiasko. I øyenfallende at du heller ikke klarer å gi eksempler på noen av anklagene angivelig kristne står bak.

Det kan nevnes at kristne Norge har hatt enorm suksess. Ikke utenkelig at det er vår kristne arv som forårsakte det:)

Endret av debatant
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I øyenfallende at du kritiserer det rikeste landet i verden som et eksempel på et land som er bygget på kristne verdier, er en fiasko. I øyenfallende at du heller ikke klarer å gi eksempler på noen av anklagene angivelig kristne står bak.

Det kan nevnes at kristne Norge har hatt enorm suksess. Ikke utenkelig at det er vår kristne arv som forårsakte det:)

 

Norge, og Norden for øvrig, er av de mest sekulariserte landene på planeten, så dagens tilstand i Norge har nok ganske lite med religion å gjøre. Du skal langt tilbake i tid for å finne et Norge der kristendommen sto i front og var en stor del av vårt politiske system.

 

At det ligger flere elementer av kristendom i vår historie er uten tvil korrekt, men å gi vår kristne arv æren for vår velstand og rikdom i dag er over middels overdrevet.

 

Vi har også en Norrøn arv i Norge. Har den noe med saken å gjøre?

 

I forhold til dagens rikdom og velstand, så vet vi alle at dette kommer fra olje og startet primært på 70-tallet. Dette olje-eventyret har stort sett vært håndtert under en sosial-demokratisk ideologi. Religion har lite med dette å gjøre.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

I øyenfallende at du kritiserer det rikeste landet i verden som et eksempel på et land som er bygget på kristne verdier, er en fiasko. I øyenfallende at du heller ikke klarer å gi eksempler på noen av anklagene angivelig kristne står bak.

Det kan nevnes at kristne Norge har hatt enorm suksess. Ikke utenkelig at det er vår kristne arv som forårsakte det:)

Jeg kan ikke være enig i at de kristne verdiene har representert en positiv utvikling i Norge. Min oppfatning er at vi er der vi er på tross av kristen påvirkning.

Du nevner også at kristne Norge har hatt en enorm suksess. Jeg kommer ikke på et eneste område hvor den kristne delen av Norge har lykkes med noe som helst. Nederlagene derimot, kan jeg se.

 

Dersom du mener Norge med det du omtaler som "kristne Norge", er det også feil. Det er det sekulære Norge og oljen som står bak enhver eventuell suksess.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva du mener med sekulært, men Norge var og er definert som et kristent land. Norge var et relativt godt land å bo i før oljen og. I det hele har det protestantiske vesten ikke gjort det så ille.

Det er ikke på GRUNN av kristendom, men til tross for kristendom at vi har det bra...

 

 

Vi hadde IKKE vært der vi er i dag hadde vi fulgt kristendommen og latt være å bli sekulære, kirken er et eksempel på det, de er som vanlig 50 år pluss bak samfunnet forøvrig og "godkjenner" ting som ble godkjent av samfunnet forøvrig for lenge siden... Og sånn har det alltid vært... Alt som kunne ta fokuset, eller æren, fra denne innbilte og høyst imaginære guden fikk motstand, og gjør det fremdeles... Gud skal tilbes, alt annet bør komme i neste rekke liksom og det sier seg selv at ingen gode samfunn vil bli bygget på kristendom alene, da det ganske enkelt aldri har vært et tyranni som har vart serlig lenge... Og kristendom er tyranni, med en urettferdig og tilbednings kåt diktator som tilbederne vil at alle skal tilbe selv om de ikke engang ettet to tusen år evner å ha bevis... Folk i dag tror at kristendom alltid har vært så tannløs som i dag, men det har altså ikke det. Og se hva som skjer når kirken mistet sine fremste våpen, indoktrinering i hjem og skoler og tvang? Frafallet har aldri vært større enn nå og slik kommer det til å fortsette til også kristendom havner på glemte religioners museum, der de skulle ha vært for lenge siden..

Lenke til kommentar

Vet ikke hva du mener med sekulært, men Norge var og er definert som et kristent land. Norge var et relativt godt land å bo i før oljen og. I det hele har det protestantiske vesten ikke gjort det så ille.

 

Sekularisering er betegnelsen på den prosessen hvor religionens rolle blir mindre viktig i et samfunn. Historisk har dette betydd at de religiøse institusjonenes eiendom, makt, oppgaver eller autoritet overtas av religiøst uavhengige institusjoner og fraskilles Staten.

 

Det er riktig at vi holder oss med en etablert/offisiell religion, altså en statskirkeordning. Alt tyder likevel på at det norske samfunn i årene som kommer vil bli et stadig mer religions- og livssyns-pluralistisk samfunn, og dermed er det relativt gode grunner til å anta at stat-kirke forliket i 2008 vil representere et skritt på veien til et endelig skille mellom stat og kirke også i Norge.

 

At kristendommen eller religion forsåvidt var starten på den moderne utviklingen i den vestlige verden, da med tanke på vitenskap, utdanning, forskning, samfunnsutvikling etc. er et historisk faktum. Det betyr likevel ikke at kristendommen ligger til grunn for vår eksisterende velferd i dag. Vi vet heller ikke hvordan utviklingen hadde vært og hvordan samfunnet hadde sett ut hvis man hadde gått ut av middelalderen med et med en ateistisk utgangspunkt.

 

Det vi likevel vet, er at religion nå holder mer tilbake for utviklingen, både samfunns-sosialt og vitenskapelig, enn den tilfører den næring.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Så sekularisme er troen på at big bang eksploderte uten grunn!! Det er en ganske ekstrem tro. Den er ikke bygget på vitenskap men ønsketenking. Og går under religionen evolusjon.

Det kan og være lurt å forholde seg til 2014 når en skriver om Norge. Norge er i dag kristent, det er faktumet en må forholde seg til.

Vi vet at moderne vitenskap oppstod like etter reformasjonen. Så godt som alle vitenskapelig grener oppstod av dedikerte kristne.

Lenke til kommentar

Så sekularisme er troen på at big bang eksploderte uten grunn!! Det er en ganske ekstrem tro. Den er ikke bygget på vitenskap men ønsketenking. Og går under religionen evolusjon.

Det kan og være lurt å forholde seg til 2014 når en skriver om Norge. Norge er i dag kristent, det er faktumet en må forholde seg til.

Vi vet at moderne vitenskap oppstod like etter reformasjonen. Så godt som alle vitenskapelig grener oppstod av dedikerte kristne.

Ser at du er en fornekter av fakta og du er derfor ikke til å ta alvorlig... Til opplysning så fikk big bang teorien sitt første bevis I DAG... Så oppdatter deg... Og oppdater deg på hva sekularisme er for noe før du drar slike håpløse analogier... Hvorfor gjentar du, og flere med deg, løgnen om at alt kommer fra ingenting? Har du tenkt over hva du selv tror på? Uten å ha et eneste bevis for det? Javel..

 

Norge kristent? Nei, takk og pris for at vi ikke følger kristen overtro, det hadde vært et jævlig samfunn fylt med kristnt hat og intoleranse og sinnsvake straffer for selv latterlige forseelser.

 

Men har du behov for å lulle deg inn i innbildninger så gjerne for meg... Men det gjør ikke norge mer kristent for det, for det er lenge siden vi la noen vekt på påstandene i biblen og kristendommen og som sagt, godt er det...

Lenke til kommentar

Så sekularisme er troen på at big bang eksploderte uten grunn!! Det er en ganske ekstrem tro. Den er ikke bygget på vitenskap men ønsketenking. Og går under religionen evolusjon.

 

Nei, Sekularisme er ikke troen på "big bang"-teorien. Det er en moderne politisk doktrine eller ideologi som vektlegger et skille mellom stat og religion. Dette innebærer at statsborgernes religiøse eller livssynsmessige overbevisninger er en privatsak. Det vil også si at politikk og lovgivning ikke eksklusivt kan utgå fra bestemte religiøse eller livssynsmessige overbevisninger.

 

BigBang-teorien har derfor ingenting konkret med begrepet sekularisering å gjøre. Det overrasker meg at du trekker en slik konklusjon med to utropstegn bak.

 

Hva du mener om bigbang og evolusjon er også ravende likegyldig i denne sammenhengen. Vil du diskutere en av disse to tema, så velg tråder som omhandler dem.

 

Det kan og være lurt å forholde seg til 2014 når en skriver om Norge. Norge er i dag kristent, det er faktumet en må forholde seg til.

 

Jeg forholder meg til 2014. Det skjer likevel en utvikling i samfunnet og jeg sier noe om dette. Jeg har også sagt at det er riktig at vi holder oss med en etablert/offisiell religion, altså en statskirkeordning.

 

Det er likevel forskjell på en "offisiell betegnelse" og dens sammenheng med virkeligheten. Det ligger mange forklaringer på at Den Norske Kirke har et såpass høyt medlemstall, mens kirken på samme tid sliter med oppmøte på ulike arrangementer, inkludert gudstjenester.

 

Vi vet at moderne vitenskap oppstod like etter reformasjonen. Så godt som alle vitenskapelig grener oppstod av dedikerte kristne.

 

Hva har dette med vår diskusjon å gjøre?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er uenig i at det finnes et nøytralt ståsted m.t.p. religion. Skille mellom stat og kirke er flott. Men burde ikke stat og evalusjonen og skille lag??

 

Vitenskap som mange her hyller er et produkt av reformasjonen. Burde dere ikke være takknemlig for hva kristendommen har skapt?

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er uenig i at det finnes et nøytralt ståsted m.t.p. religion. Skille mellom stat og kirke er flott. Men burde ikke stat og evalusjonen og skille lag??

 

Stat og evolusjon skille lag? Hva snakker du om nå?

 

Hva har evolusjon med dette å gjøre?

 

Vitenskap som mange her hyller er et produkt av reformasjonen. Burde dere ikke være takknemlig for hva kristendommen har skapt?

 

Jeg kan ikke snakke for andre enn meg. Jeg har uansett svart deg på dette:

 

 

At kristendommen eller religion forsåvidt var starten på den moderne utviklingen i den vestlige verden, da med tanke på vitenskap, utdanning, forskning, samfunnsutvikling etc. er et historisk faktum.

 

Det betyr likevel ikke at kristendommen ligger til grunn for vår eksisterende velferd i dag. Vi vet heller ikke hvordan utviklingen hadde vært og hvordan samfunnet hadde sett ut hvis man hadde gått ut av middelalderen med et med en ateistisk utgangspunkt.

 

Det vi likevel vet, er at religion nå holder mer tilbake for utviklingen, både samfunns-sosialt og vitenskapelig, enn den tilfører den næring.

 

 

Spørsmålet blir da om religion var avgjørende for vår utvikling, og om den utviklingen vi har hatt faktisk har vært den best veien å gå? Dette vet vi ikke og ikke får vi svar på det heller siden vi ikke kan endre fortiden og prøve en annen vei. Mange vil likevel påstå at vi har hatt utvikling til tross for religion, men andre vil påstå at vi har hatt utvikling på grunn av religion.

 

Det er da ikke alle som er takknemlig, rett og slett fordi de mener baksiden av medaljen, eller rettere sagt, de negative konsekvensene i kjølvannet av religion, faktisk ikke veier opp.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kristendommen bygger ikke på rang og status, underkuing og pengejag. Når det gjelder status kommer dette klart frem flere steder, f.eks:

"For den som er den minste iblandt dere alle, han er stor"

Luk. 9, 48

"Dere vet at de som gjelder for å være fyrster for folkene, hersker over dem, og deres stormenn bruker makt over dem. Slik skal det ikke være blant dere, men den som vil være stor blant dere, skal være alles tjener. Og den som vil være den første blant dere, skal være alles tjener."

Mark. 10, 42-44

 

Menneskesønnen kom ikke for å bli tjent, men for å tjene og gi sitt liv som en løsesum for mange.»

Matt. 20, 28.
Matt 6:24
24 Ingen kan tjene to herrer. For enten vil han hate den ene og elske den andre, eller han vil
holde seg til den ene og forakte den andre. Dere kan ikke tjene både Gud og mammon.
*Mammon er et arameisk ord for rikdom og penger.

Lenke til kommentar

Det at vi sitter her og krangler er totalt urelevant i forhold til hva som egentlig har skjedd. Alt er bare spekulasjon og teorier. Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor folk ikke bare kan la hverandre ha sine egne meninger i fred.

 

Det er ingenting annet enn ignorant å si at kristendommen ikke har gjort noe for staten Norge.

 

http://christiangoodinsociety.blogspot.no/

 

Denne bloggen snakker ikke direkte om Norge, men det meste gjelder også for staten Norge.

 

Det er også vært veldig ignorant å si at kristondommen ikke har hatt noen negative effekter på samfunnet.

 

Personlig mener jeg at de positive effektene utveier de negative effektene, selv om jeg ikke ser på meg selv som særlig kristen. Jeg ser på meg selv som en liten skepsist da jeg ikke tåler trynet av mange ateister (jeg snakker ikke om alle!) som skal vise alle hvordan verden ble "egentlig" ble skapt, selv om de i realiteten bare har sett en dokumentar på discovery og aldri hadde klart å finne ut noe om universet selv, og derfor ikke vil kalle meg ateist.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

La meg få si noe stort: Jeg løste det for tiggeren. Han jeg alltid hadde så tro på. Fra der du satt oppå ryggen min, min venn! Fra Afrikaneren! Vennen din! Han som alltid har blitt tråkka på? Ja! Se meg veive det her omkring! Var det ikke for vennskaps skyld? At jeg skulle nå høyere enn deg! At jeg skulle bli større enn deg! Ja! For det var det jeg håpet på! Sånn i vennskaps skyld! Du, der! Du Norge! Du med alle pengene! Gidder du ikke engang adlyde: Velopts kode? Å jo! Sier vi! Amen for at vi fikk sakt det! Og amen! Ja for denne gang! Denne gang for Afrika! For han har minst! Ja! Fordi det er han som har minst!

 

Og så sier jeg: Det er ikke så nøye om du har førsteposten! Gi meg ett halleluja! Gi meg ett tegn på at vi kan!

 

 

Edit: Dobbelt-post flettet.

 

 

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...