Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mac treigt internett problem


Anbefalte innlegg

Håper der fins noen flinke Mac folk her :-)

Jeg har Macbook Air med MAC OS X versjon 10.7.5 og har UTROLIG treigt internett. Jeg bruker både Firefox og Safari. Når jeg skal åpne en ny side tar det ofte mellom 30-60 sek.

Jeg har selvfølgelig prøvd å restarte maskinen, fjernet alt av cookies o.l.

 

Jeg har lest litt om dette, og funnet ut at det tydeligvis er et kjent problem. Alle de forum jeg finner om problemet bruker en annen versjon enn den jeg har, så det er litt problematisk å følge. Jeg har prøvd å endre DNS til 8.8.8.8 som de skriver. Har også prøvd andre DNS som 4.2.2.1 og 4.2.2.2 som andre har foreslått.

 

Maccen har ikke noe virus, og er ikke treig utenom internettet. Selve internettet vi har her er der ingen problemer med heller.

 

Noen som kan hjelpe??

 

 

 

 

 

post-325526-0-19719500-1389732195_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er den eneste mac vi har her. Det skal tydeligvis være et kjent problem som mange mac får etterhvert.

 

Får ingen resultat på noe med modemmet mitt. er også ganske sikker på det ikke har sammenheng.

 

Alt skal også være oppdatert som nettverkskortet.

Lenke til kommentar

Har ikke helt tålmodighet til det. Tror ikke maccen min overlever den tiden det tar for deres support å svare. Hehe!!

Hadde håpt noen inne her visste litt om DNS endring som er løsningen på diverse forum rundt omkring på nett når man søker på problemet. De bruker som sagt bare en annen versjon enn akkurat den jeg bruker, og da er det vanskelig for meg å følge det de skriver.

Endret av Derpine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...