Gå til innhold

Kjøpe i USA - Google Nexus 5 vs. Sony Xperia Z?


krwl

Anbefalte innlegg

Vurderer en av disse telefonene. Nexus koster $349 ny i butikken, mens Xperia Z er mulig å kjøpe brukt for rundt $280. Fordelen med sistnevnte er at den er motstandsdyktig mot støv/vann, mens Nexus har de siste Android-oppdateringene.

 

Andre fordeler/ulemper? Hvilken ville dere kjøpt? Andre gode alternativer?

 

Jeg bor i USA og har T-Mobile.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldinger.



Virker som om mange sår tvil om behovet for støv/vannbeskyttelse. Selv har jeg hatt Motorola Defy, som er IP67-sertifisert, og har ikke tall på hvor mange ganger dette var nyttig. Hvis man jobber med fysisk arbeid og generelt er mye ute i villmark er det genialt.



Noen som har erfaring med Xperia Z eller Z1?


Lenke til kommentar

Jeg har hatt z1 i en uke nå, og må si meg veldig fornøyd med valget. Gikk fra en tre og et halvt år gammel iPhone 4, så det var litt av en overgang.

 

Eneste jeg syns trekker litt ned er wifi dekningen og mobilnettet som et litt tregt noen ganger når jeg låser den opp.

Skal prøve å resette telefonen til uka for å se om det hjelper.

 

Slipper å tenke på å måtte bruke forsikring og egenandel neste gang jeg er ute i regnvær :-)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt z1 i en uke nå, og må si meg veldig fornøyd med valget. Gikk fra en tre og et halvt år gammel iPhone 4, så det var litt av en overgang.

 

Eneste jeg syns trekker litt ned er wifi dekningen og mobilnettet som et litt tregt noen ganger når jeg låser den opp.

Skal prøve å resette telefonen til uka for å se om det hjelper.

 

Slipper å tenke på å måtte bruke forsikring og egenandel neste gang jeg er ute i regnvær :-)

 

Hvordan føles den kvalitetsmessig? Tung? Materialvalg? Er skjermen beskyttet? Hvordan liker du kameraet?

Lenke til kommentar

 

Hvordan føles den kvalitetsmessig? Tung? Materialvalg? Er skjermen beskyttet? Hvordan liker du kameraet?

 

Nå har jeg aldri likt disse plastikk telefonene til Samsung som knapt veier noe, så sånn sett liker jeg z1 ganske bra.

 

Kvaliteten syns jeg er veldig bra, litt ala min gamle iPhone 4.

 

Skjermen har vel denne anti shatter filmen på seg, annet enn det vet jeg ikke.

 

Vet ikke helt hva jeg skal si om kameraet. Det er jo som mange sier, det er tross alt en mobiltelefon og ikke et slr kamera.

 

Masse bilder her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2438859&page=117

 

 

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...