Gå til innhold

Stille opp fart på mouse-scroll i Ubuntu


Anbefalte innlegg

Har så og si, leita ræva av meg og prøvd ulike "addons" uten å få det til å fungere. Og da tenker jeg systemet generellt og ikke bare nettleser.

 

Er det i det hele tatt mulig å endre fart på scroll? Det er rart at så få har bemerket seg dette.

Endret av Jarvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er det ikke. De beskriver hvordan du kan endre farten/hvor mye hver scroll utgjør enten system-wide eller bare i nettleser. Denne tråden heter jo også "Stille opp fart på mouse-scroll i Ubuntu", så jeg skjønner ikke helt hvordan dette kan misforstås.

De spør om det samme som trådstarter spør om i denne tråden, men svaret er feil. Akkurat som svaret ditt i denne tråden. 30 sekunders googling kunne fortalt deg at det svaret var borti natta. Vent - du hadde ikke trengt googling engang, for det står på siden du linker til at svaret ikke løser problemet.

 

Løsningen stiller aksellerasjonen på musepekeren - altså hvor fort pekeren beveger seg når du beveger på musa. Den påvirker ikke scroll i det hele tatt.

Lenke til kommentar

De spør om det samme som trådstarter spør om i denne tråden, men svaret er feil. Akkurat som svaret ditt i denne tråden. 30 sekunders googling kunne fortalt deg at det svaret var borti natta. Vent - du hadde ikke trengt googling engang, for det står på siden du linker til at svaret ikke løser problemet.

 

Løsningen stiller aksellerasjonen på musepekeren - altså hvor fort pekeren beveger seg når du beveger på musa. Den påvirker ikke scroll i det hele tatt.

Hadde DU lest den siste linken jeg postet hadde DU også sett at det finnes løsninger der:

 

In Firefox 19, run about:config in the address bar, then modify the parametermousewheel.min_line_scroll_amount to something higher (50). You don't have to restart FF.

 

 

eller:

 

 

Chromium Wheel Smooth Scroller

In Chrome, this is The Soluttion: https://chrome.google.com/webstore/detail/chromium-wheel-smooth-scr/khpcanbeojalbkpgpmjpdkjnkfcgfkhb

 

 

eller

 

Just unplug and plug again the mouse connector. It worked for me.

 

 

eller

 

Find and change mousewheel.withnokey.sysnumlines to FALSE

Then change the mousewheel.withnokey.numlines from 1 to whatever you want.

 

eller så fant jeg en annen link ved å google i ca 1 minutt:

 

http://steckerhalter.github.io/blog/2012/12/02/fixing-the-mouse-wheel-scrolling-speed-under-linux/

 

 

 

Today I found a solution using IMWheel and it seems to work pretty well.

 

Så å si at det ikke er faktisk MULIG å gjøre, er vel ikke helt riktig, spesielt hvis man klarer å begrense seg til web-browsing.

Det meste er MULIG å få til, og da spesielt i Linux. Om hvorvidt det er verdt bryet kan man spørre seg, men setninger som "nei det går ikke." gir ikke akkuratt utrykk for å komme fra en som burde gi andre råd når det gjelder problemløsning innen for Linux ihvertfall.

Lenke til kommentar

Har pleid å gjøre det samme, men Chrome sin implementering fungerer finfint på laptopen. Mer behagelig. Firefox sin har jeg alltid skrudd av, vet ikke hvordan den er nå.

Såvidt jeg har forstått kommer ikke Chromium med smooth scrolling enabled by default. Version 31.0.<masse svadatall> gjør i alle fall ikke det, men kan skrus på under chrome://flags/ (krever restart)

 

Regner med at du mener Chromium om du bruker Linux, noe annet er en større synd enn å bruke Chrom* i første om gang.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått kommer ikke Chromium med smooth scrolling enabled by default. Version 31.0.<masse svadatall> gjør i alle fall ikke det, men kan skrus på under chrome://flags/ (krever restart)

 

Regner med at du mener Chromium om du bruker Linux, noe annet er en større synd enn å bruke Chrom* i første om gang.

 

Du så ikke posten min over, nei? :p Der jeg sier nettopp at smooth scrolling må aktiveres manuelt, og hvordan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...