Gå til innhold

skifte navn på hund?


Anbefalte innlegg

hei er på utkikk etter hund, og har vært innom diverse omplassering av hunder her jeg bor, men de fleste hundene jeg har sett på som aktuelle har hatt så snåle navn som feks: Per.

 

er det mulig å bytte navn på hunder?

har det noe med alderen å gjøre?

har lurt en del på dette.

 

takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel mulig, men når hunden har blitt lert opp til å lyde ett navn, så vil det nok ta tid før den begynner å vende seg til navnet. Dette kan dermed ikke anbefales. Det er antageligvis vanskeligere å vende en gammel hund enn en ny hund.

Har du bare sett på omplaseringer? Hvis du kjøper hund fra kull så har den antageligvis Ikke navn fra før av.

Endret av Tutti Frutti
Lenke til kommentar

Det er vel mulig, men når hunden har blitt lert opp til å lyde ett navn, så vil det nok ta tid før den begynner å vende seg til navnet. Dette kan dermed ikke anbefales. Det er antageligvis vanskeligere å vende en gammel hund enn en ny hund.

Har du bare sett på omplaseringer? Hvis du kjøper hund fra kull så har den antageligvis Ikke navn fra før av.

 

Jeg tror ikke det er noe problem å bytte navn på en hund. Jeg synes også det er tåpelig å kjøpe en valp fordi man ikke liker navnet på omplasseringshunden.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke det er noe problem å bytte navn på en hund. Jeg synes også det er tåpelig å kjøpe en valp fordi man ikke liker navnet på

omplasseringshunden.

Tror hunden vil bli forvirret med en gang, det hadde iallefall jeg blitt om noen plutselig hadde byttet navn på meg. Men det er klart at det går med trening.

 

Hva er galt med å kjøpe valp, i stede for ommplasseringshund? Hvis personen ikke liker navnet og ikke orker å lære opp hunden til nytt navn, så er vel det like greit? Selv om jeg selv mener at navnet ikke spiller så stor rolle.

Lenke til kommentar

Dette er ikke noe problem. Bytt navn på hunden dag 1 (sånn at du aldri kaller den ved dens gamle navn) og det vil gå greit. Jeg har hørt om og møtt hunder som har byttet navn som voksne og det har gått knirkefritt.

 

Dette er vel ingen stor ting å lære inn?? Noen godbiter og litt innkallingstrening,så er det i boks på før du aner. Det er en hund!

Endret av mushi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å bytte navn på en hund (selv om den er voksen) er nesten skuffende lett. Bare å skifte fra dag en, dette går superkjapt. Er ikke noe behov for å trene bevisst på det engang.

 

Hunden er ikke i nærheten av å ha samme forhold til "navnet sitt" som det vi mennesker. Så velg en fin hund og så velger du et navn du liker etterpå (men hunden gir blaffen i om navnet er fint eller ikke).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror hunden vil bli forvirret med en gang, det hadde iallefall jeg blitt om noen plutselig hadde byttet navn på meg. Men det er klart at det går med trening.

 

Hva er galt med å kjøpe valp, i stede for ommplasseringshund? Hvis personen ikke liker navnet og ikke orker å lære opp hunden til nytt navn, så er vel det like greit? Selv om jeg selv mener at navnet ikke spiller så stor rolle.

Fordi omplasseringshunder trenger et hjem, og det er vanskeligere å få omplassert en hund enn å få solgt en valp. Hvis man ikke orker å lære en hund et nytt navn, så bør man i hvert fall ikke skaffe seg en valp..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...