Gå til innhold

Ny kjørerlærer - problemer (?)


kenpet

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg byttet kjøreskole før jul, og jeg liker den nye kjørelæreren veldig godt. En gammel mann som er tålmodig og forklarer ting grundig. Jeg synes at det går mye bedre nå, enn det det gjorde på den forrige skolen!

 

Dessverre har han fått hjerneslag, og han får ikke kjørt på 3 måneder. Jeg fikk derfor en ny en i dag.

 

Han er veldig grei og hyggelig, men jeg synes han prater for mye om andre ting. På begynnelsen spurte han om det var noe jeg usikker på, og da svare jeg at jeg slet litt med rundkjøringer. Så han fant fram pen og papir, og forklarte meg div ting.

 

Så kjørte vi litt. Vi kjørte en lang strekning, fordi han sa at hvis jeg var erfaren nok til å kjøre den strekningen vi kjørte, skulle jeg få en glattkjøringstime kommende mandag, siden det var en som hadde trukket seg fra den. Så jeg var veldig heldig med andre ord!

 

Men jeg synes ikke han fokuserte så mye på kjøringa mi. Han bablet om privatlivet sitt, hvor han har jobbet hen, hva han og kameraten hans pleide å gjøre på fritida da de var unge... Han bablet til og med om World of Warcraft! Hvor lenge han hadde spilt, hvilken level han var i osv osv.

 

Det eneste han reagerte på var hvis jeg kjørte et par kilometer for fort. Da sa han bare "pass på farta de nå" og bablet videre om WoW, privatlivet etc.

 

Han sa at jeg bare skulle ta det som et kompliment at han snakker så mye under kjøringa, fordi det viser at han er trygg på kjøringa mi.

 

Og vi skulle bare ta en langkjøring i dag, for som sagt skulle han teste meg om jeg var klar for glattkjøring. At jeg klarte å kjøre i 80 km/t osv...

 

Er det egentlig "riktig" av en kjørelærer å bable så mye om privatlivet, uansett hvor trygg han er på en elev? Jeg har bare hatt 1 dobbeltime med han, så er kanskje litt for tidlig å dømme han helt ennå. Men håper virkelig han fokuserer mer på kjøringa når vi skal fortsette videre med disse fasene.

 

Noen andre som har erfaring med slike kjørelærere? Jeg betaler for å lære å kjøre bil, og for å lære meg kjøreregler. ikke for å høre om level 80-karakteren hans i WoW. :/

 

Forhåpentigvis blir det mer fokus på bil de neste timene... Orker ikke vente 3 måneder kun pga. den ene kjørelæreren, så da må jeg eventuelt få meg ny lærer (som blir min 4. på et par måneder)...

 

Beklager for langt innlegg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørelærern min og jeg småskravla om en hel haug av ting mens jeg kjørte, med mindre jeg ble stille(fokuserte f.eks.), da tok han hintet.

 

Hva skulle vært feil med at han skravler om privatlivet sitt? Om du syns det er ubehagelig eller lignende får du si det til han, svarer du og henger med er det ikke noe galt om han tolker det slik at du syns det er greit, slik ville ihvertfall jeg sett det.

 

Du kan jo også se på det som nyttig trening på å kjøre korrekt i henhold til trafikk og regler, samtidig som du kan holde en prat med passasjeren(e) gående. :)

Lenke til kommentar

Men jeg synes ikke han fokuserte så mye på kjøringa mi. Han bablet om privatlivet sitt, hvor han har jobbet hen, hva han og kameraten hans pleide å gjøre på fritida da de var unge... Han bablet til og med om World of Warcraft! Hvor lenge han hadde spilt, hvilken level han var i osv osv.

 

Det eneste han reagerte på var hvis jeg kjørte et par kilometer for fort. Da sa han bare "pass på farta de nå" og bablet videre om WoW, privatlivet etc

 

Det beviser jo bare at han fokuserer på kjøringen din.

Det at han snakker om andre ting er jo forsåvidt bare positivt. Da går ting litt mer 'automatisk'. Istedet for at man heletiden skal tenke "kjører jeg riktig nå?" "var det feil av meg?" osv om det er helt stille i bilen.

 

Når jeg hadde kjøretimer så hadde vi en fast "tradisjon" hvor vi alltid kjørte innom Esso slik at han kunne kjøpe med seg en banan og VG..

Lenke til kommentar

Min kjørelærer skravler også. Er det plasser der jeg føler jeg trenger konsentrasjon så ignorerer jeg henne bare for en liten stund. Ikke på en uhyggelig måte, men at man bare skifter fokus i noen sekunder før man tar igjen samtalen.

 

Jeg synes det er hyggelig at man kan ha det litt sosialt når man driver å kjører rundt i to timer til dagen, så lenge det ikke går ut over dine kjøretimer så ser jeg ikke problemet. Du må bare si ifra om det blir for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...