Gå til innhold

Sniktitt: Sony Xperia Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Kompakt? Den er jo ikke bare større enn Galaxy S4 mini, den er faktisk større enn Galaxy S4 også...

 

Hvorfor kan man ikke lage smale kanter osv på kompaktmodellene også? Er ikke poenget med en kompaktmodell at den skal være, ja nettopp, kompakt! De kunne barbert opp mot 1cm i både bredde og lengde på denne, og det hadde vært merkbart. Slik den er nå er det jo plass til 4,7" skjerm.

 

Nå er den faktisk 1 cm kortere og 0,5 cm smalere enn Galaxy S4. Den er 4 mm høyere og 4 mm bredere enn S4 Mini. Så de kunne nok ikke barbert bort 1 cm både i høyde og bredde.

 

Og en del av størrelsesforskjellen skyldes nok større batteri enn S4 mini, pluss bruken av metalramme. Personlig kunne de gjerne gjort den ennå litt tykkere om de hadde valgt ennå større batteri. Vi må også ta i mente at dette faktisk er en telefon som tåler litt ekstra, å lage noe "vanntett" krever litt ekstra plass.

 

Vi bli en ypperlig erstatning for min Galaxy R. Om prisen blir OK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Endelig et selskap som klarer å lage kvalitet uten at det blir for stort for lomma og lommeboka!!! Har siklet etter denne siden den kom ut i japan.

 

Denne skal jeg ha!!

Lenke til kommentar

Nå er den faktisk 1 cm kortere og 0,5 cm smalere enn Galaxy S4. Den er 4 mm høyere og 4 mm bredere enn S4 Mini. Så de kunne nok ikke barbert bort 1 cm både i høyde og bredde.

 

Og en del av størrelsesforskjellen skyldes nok større batteri enn S4 mini, pluss bruken av metalramme. Personlig kunne de gjerne gjort den ennå litt tykkere om de hadde valgt ennå større batteri. Vi må også ta i mente at dette faktisk er en telefon som tåler litt ekstra, å lage noe "vanntett" krever litt ekstra plass.

 

Vi bli en ypperlig erstatning for min Galaxy R. Om prisen blir OK.

Bra svar, Bolson.

 

Men er enig om tanken til Sniker-is, at mobil størrelse ikke er det samme som skjerm størrelse.

 

Ellers har vi også mobilens utforming/ergonomi, som jeg personlig mener sier mer om hvor stor mobilen føles/oppfattes, enn faktiske dimensjoner gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fruen har en Xperia V i dag. Hvordan vil denne oppleves med tanke på brukervennliget? Jeg ser bort fra performance som selvsagt er i en annen liga.

Tenker på Sony sitt "skinn" på denne vs XV. Er det store forbedringer? Ser Z1 får mye skryt for at den er så enkel i bruk. Jeg føler at Xperia V ikke er på høyde med f.eks S4 på enkelhet. Det er mer plundrete å navigere på den.

Xperia V-en sliter for øvrig mye med at nettet faller ut. Manglende mottak av MMS osv. Og elendig batteri.

Lenke til kommentar

Åssen kan du ha sett denne i Japan i Oktober når Sony la den ut for salg i samarbeid med Docomo i Desember?

Fordi den har vært på ryktebørsen en stund før den ble lagt ut for salg, F.eks her http://www.theverge.com/2013/10/9/4822676/sony-xperia-z1f-cameraphone-announced-in-japan fra 9.okt 2013

 

Jeg har som kliodd ventet på denne siden oktober, og den skal kjøpes så fort den er tilgjengelig, så får jeg heller være blandt dem som finner barnefeil.

Endret av nisak80
Lenke til kommentar

Fruen har en Xperia V i dag. Hvordan vil denne oppleves med tanke på brukervennliget? Jeg ser bort fra performance som selvsagt er i en annen liga.

Tenker på Sony sitt "skinn" på denne vs XV. Er det store forbedringer? Ser Z1 får mye skryt for at den er så enkel i bruk. Jeg føler at Xperia V ikke er på høyde med f.eks S4 på enkelhet. Det er mer plundrete å navigere på den.

Xperia V-en sliter for øvrig mye med at nettet faller ut. Manglende mottak av MMS osv. Og elendig batteri.

 

Nå har jeg ikke prøvd Z-modellene mer enn overfladisk test, men det skal ikke være forskjeller mellom disse og V så lenge de har samme Android-versjon. Riktignok er det forskjeller på enkelte av foto-appene som Sony har reservert til Z-serien.

 

Min V kan tappes i løpet av en dag hvis det er dårlig dekning, men varer 2 dager med god dekning.

Lenke til kommentar

Alle Sony Xperia-mobiler med glass (unntakene er X8 og X10 Mini med plastglass) siden 2010 har hatt denne plastfilmen, og jeg har ikke hørt at de skal slutte med det.

 

Jeg pleier å ha den på til den får riper, deretter fjerner jeg filmen. Har ikke hatt noen problemer med de 4 mobilene jeg har fjernet filmen på, i tillegg har jeg hjulpet 3 andre å fjerne filmen.

Lenke til kommentar

Vil det medfølge ladedokk mon tro? :hmm:

 

Siden de allerede er ute med dock som tilbehør http://www.sonymobile.com/no/products/accessories/magnetic-charging-dock-dk32/ frykter jeg at det blir solgt som ekstra utstyr som de gjorde på V'n. Skal ha uansett, for det er der jeg mener Sony har sitt klare fortrinn fremfor Galaxy active. Når man lader hver natt er det deilig og slippe og flikke med luker samtidig som man har en fin vekkerklokke på nattbordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden de allerede er ute med dock som tilbehør http://www.sonymobile.com/no/products/accessories/magnetic-charging-dock-dk32/ frykter jeg at det blir solgt som ekstra utstyr som de gjorde på V'n. Skal ha uansett, for det er der jeg mener Sony har sitt klare fortrinn fremfor Galaxy active. Når man lader hver natt er det deilig og slippe og flikke med luker samtidig som man har en fin vekkerklokke på nattbordet.

 

Ser desverre sånn ut ja! Har tatt kontakt med 3-4 leverandører, og alle sier at den nordiske versjonen ikke blir levert med ladekrybbe.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...