Gå til innhold

Hjelp til valg av bærbar PC (13") under 8000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par forslag:

Dell Latitude E6440 (du får nesten prøve deg frem med å konfigurere forskjellige alternativer). Ikke en ultrabook, men skal være ganske solid. Det er slike PCer bedrifter gjerne kjøper mange av når de skal kjøpe inn bærbare til ansatte. Jeg har selv hatt to forgjengere av denne, og de har fungert godt.

 

Lenovo ThinkPad T440 - T440p er Lenovos motstykke til Latitude E6440, T440s er en ultrabook som har ganske råe spesifikasjoner ift. vekt. Men den koster skjorta. T440p er billigere. Det sies at ThinkPad skal være noe av det beste man kan få av bærbare, men Dell Latitude er ikke dårlige de heller.

 

Dell Latitude E7440 (igjen, prøv deg frem med forskjellige konfigurasjoner). Dette er en ultrabook, og en direkte konkurrent til Lenovo ThinkPad T440s. Den jeg valgte nå sist. Konfigurasjonen jeg har valgt har både i7 CPU, 1080p oppløsning, 8 GB RAM og 256 GB SSD, samt 5 år av den beste serviceavtalen. Klart, det finnes billigere konfigurasjoner av denne modellen. Jeg trenger det ifm. jobb.

 

Dette er modeller som bedrifter gjerne velger når de skal handle inn bærbare. Man trenger noe man vet vil fungere. Det koster, men kvaliteten er også deretter. Det vet jeg etter å ha brukt slike bærbare i snart 10 år sammenhengende.

 

Disse modellene går det ikke an å bestille (i hvert fall Dell sine, men også Lenovo sine har ganske greie serviceavtaler) uten serviceavtaler som går et stykke utenpå det man har av rettigheter etter forbrukerkjøpsloven.

 

Edit: alle modeller jeg har listet opp har mulighet for docking-stasjon, noe du bare kan glemme på forbrukerbærbare, foruten halvdårlige USB-løsninger.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...