Gå til innhold

Skal oppgradere pc'n min, ser dette greit ut?


Anbefalte innlegg

Pc'n heg har nå

 

Kabinett:
ANTEC Big tower
Grafikkkort:
GIGABYTE GEFORCE GTX 460 OC 1GB x 2
Hovedkort

ASUS P6X58D-E, X58, Socket-1366 -

Minne:
CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V (CMPSU-750HXEU)

Cpu
INTEL I7-930 PROCESSOR 2.80GHZ
Harddisk
SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB
Minne:
CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC12800 1600MHZ CL8

 

oppgraderingspakken jeg har laget :

hovedkort: ASUS Maximus VI Formula, Socket-1150

cpu: i7-4770k

 

Skjermkort:

Står mellom Gainward GeForce GTX 780Ti 3GB PhysX eller Sapphire Radeon TRI-X R9 290X 4GB GDDR5

 

Noen pro's & cons?

 

ssd: Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM

 

hd: western digital black 2TB

 

minne: Corsair Vengeance Pro DDR3 1866MHz 16GB

 

Ser dette ok ut eller er det noe jeg bør bytte ut?

 

Takk :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! Dersom du bare gamer er det mange som vil si at 4670k er mere enn nok. Og det er det. Men det er åpenbart at du har litt penger å bruke, så kjør på.

 

Ville også valgt Gtx780ti, men det er nok fordi jeg liker nvidia. Har aldri hatt AMD.

R9 290/x er meget kraftige skjermkort. De får også noe som heter Mantle etter hvert som visstnok skal gi en betydelig ytelsesboost. Tiden vil vise!

 

Listen ser ellers bra ut.

 

Personlig ville jeg kanskje kjøpt nytt kabinett, som fractal define R4. Ryddig og lyddempet kabinett til 700kr.

 

Virder også en tredjepartskjøler til cpu dersom du ikke har det fra før.

 

Du kan også beholde minne du allerede har og slenge på 6gb til. Liten forskjell på 1600/1866mhz.

Lenke til kommentar

Hvorfor oppgradere CPUen din?

 

DU vet du har en veldig god cpu som fortsatt holder følge med dagens prosessorer?

 

Du må bare klokke CPUen opp til 4GHz.

Så viss du ikke har en god cpu kjøler så kjøper du dette og blodklokker cpuen din.

 

 

Det du bør/må oppgradere er skjermkortet. Her går du for AMD R9 290X/AMD R9 290 eller GTX780Ti/GTX780

Går du for feks GTX 780Ti kjøper du classy elller lightning alt annet er bortkastet penger.

AMD R9 290X så kan du kanskje vente til ASUS og MSI slipper sine?

 

 

 

 

Noe annet du kan kjøper er så klart SSD, Samsung Evo 250GB er en god vei å gå.

Lenke til kommentar

Sitter selv på en rigg som består av i7 920, X58 hovedkort, 12GB 1600MHz DDR3, 1000W PSU og et Geforce GTX 275 (!).

Oppgraderte minimalt, kjøpte et ASUS 680 TOP DC-II på bruktmarked for 2000,- og en 120GB SSD for 1000,-.
Hadde god CPU kjøler fra før, slo av HT, økte spenningen litt og satte CPU på 4GHz.

Om jeg var deg, så ville jeg ha kjøpt et kraftig skjermkort (personlig hadde jeg valgt Nvidia), en SSD på minst 200GB og en god CPU-kjøler. Har du mulighet for det i kabinettet, Corsair H100. (Evt ta den helt ut og kjøp en komplett vannkjøling)

Lenke til kommentar

Velger du nvidia vil du oppleve en lettere opplevelse med tanke på drivere.

 

Som regel vil spill som kommer ut kjøre greit på nvidia fra dag èn fordi de er raske med driverne rett før spillet kommer.

 

Selvsagt kan det være problemer med litt begrenset med ytelse noen ganger men jeg tror nvidia vil kunne gi deg mindre knot enn AMD-kort kan gi.

 

PS: Jeg er ingen fanboy og lenge siden jeg hadde et AMD kort sist så jeg tar kun etter hva jeg har lest/hørt."

Endret av Moozoren
Lenke til kommentar

Har hatt begge merker opp gjennom tiden.

 

Aldri hatt noen problemer. Når jeg kjøper meg skjermkort så kjøper jeg det jeg får mest ytelse pr krone.

 

 

Sist gang kjøpte jeg AMD HD 5850 denna gangen kjøpte jeg GTX 770 Lightning.

 

Så varierer veldig mye.

 

Driver knot har jeg aldri hatt problemer med fra noen av leirene.

DU kan jo ver uheldig og få mandagskort, men dette gjelder i begge leirer. Jeg fikk mandags kort når jeg fikk mitt 770. Noe feil på minne, sendte det bare inn igjen og fikk et nytt. (takk netonnet for en super serice)

 

 

Så kjøp det du får mest ytelse for dei kronene du legger i det.

 

Akkurat nå så vil R9 290 (non x) være det beste med tanke på ytelse vs peng i det øvre sikte.

Endret av sveibuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...