Gå til innhold

noen her inne som har fått publisert bilder på 1x.com?


Anbefalte innlegg

Jeg har fått litt interesse for denne siden i det siste og syntes det er en side med veldig mye flotte bilder, men bra stemning og kunstnerisk uttrykk.

 

Noen bilder er kanskje i overkant redigert, men dette går jo jo mye på personlig smak.

 

Har derimot selv hørt at jeg har litt lik stil på en del av mine landskapsbilder og føler dette også selv, til en viss grad. Vurderer derfor å legge inn noen bilder der og se om de blir godkjent.

 

Men etter hva jeg har hørt, så har de en streng jury og det kan være vanskelig å få publisert bilder på siden. Tenkte derfor om det muligens er noen her inne som har erfaringer fra siden? Vill jo være litt nedtur hvis man prøver å legge inn sine beste bilder og ingen blir godkjent.

 

http://1x.com/photos/latest/landscape

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått litt interesse for denne siden i det siste og syntes det er en side med veldig mye flotte bilder, men bra stemning og kunstnerisk uttrykk.

 

Noen bilder er kanskje i overkant redigert, men dette går jo jo mye på personlig smak.

 

Har derimot selv hørt at jeg har litt lik stil på en del av mine landskapsbilder og føler dette også selv, til en viss grad. Vurderer derfor å legge inn noen bilder der og se om de blir godkjent.

 

Men etter hva jeg har hørt, så har de en streng jury og det kan være vanskelig å få publisert bilder på siden. Tenkte derfor om det muligens er noen her inne som har erfaringer fra siden? Vill jo være litt nedtur hvis man prøver å legge inn sine beste bilder og ingen blir godkjent.

 

http://1x.com/photos/latest/landscape

 

 

 

Blir vel ingen nedtur hvis du ikke er helt fantastisk flink da og forventer at du skal bli publisert. Blir vel heller kun en opptur hvis du kommer gjennom nåløyet siden kun ca 3% av bildene som prøver seg blir publisert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ett bilde der, men det rare er at det bilde har ikke fått noe særlig respons andre steder enn på 1X. Har sett gjennom noen 1X bøker og man kan tydelig se at det er fotografer som velger bilder hovedsakling basert på det tekniske - tviler om "vanlig" folk hadde valgt de samme bilder...

 

Så jeg tror det lønner seg å laste opp bilde som vil imponere fotografer.

Lenke til kommentar

Jeg har ett bilde der, men det rare er at det bilde har ikke fått noe særlig respons andre steder enn på 1X. Har sett gjennom noen 1X bøker og man kan tydelig se at det er fotografer som velger bilder hovedsakling basert på det tekniske - tviler om "vanlig" folk hadde valgt de samme bilder...

 

Så jeg tror det lønner seg å laste opp bilde som vil imponere fotografer.

Men er det ikke det man ønsker som fotograf selv, å imponere andre fotografer..først og fremst. Er jo stort sett andre fotografer som vet hva som "bra" og " ikke fult så bra"? =)

Lenke til kommentar

Men er det ikke det man ønsker som fotograf selv, å imponere andre fotografer..først og fremst. Er jo stort sett andre fotografer som vet hva som "bra" og " ikke fult så bra"? =)

hehe ja, det kan man diskutere... Jeg prøver bare å si, at dersom målet er å komme på 1X så er den tryggeste veien er satse tungt på det tekniske og unike motiver som fotografer flest "drømmer" om.

 

Edit: her er mitt bilde - http://1x.com/photo/29982/all:user:22967

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

hehe ja, det kan man diskutere... Jeg prøver bare å si, at dersom målet er å komme på 1X så er den tryggeste veien er satse tungt på det tekniske og unike motiver som fotografer flest "drømmer" om.

 

Edit: her er mitt bilde - http://1x.com/photo/29982/all:user:22967

kom det i selve galleriet? Hvis jeg har forstått rett, så kan man laste opp så mange bilder man ønsker, men for at de skal komme i galleriet og bli synlig for andre, så må de først bli sent inn til godkjenning.(etter at man har lastet de opp på din egen konto?

Lenke til kommentar

Har sett igjennom noen av bildene der og slik jeg ser det er det ikke noe annet enn 500PX på steroider. alt fra dårlige snapshots til overshoppa "malerier" blandet med computergrafikk, og de er alle "gått gjennom nåløyet". Ikke verdt min tid hvertfall.

Syntes du er litt streng nå! Ja, det er mye "dårlig" der, men også veldig mye bra, spesielt fra island. Men det hender at jeg også stusser litt over juryen der, for er som sagt mye som er litt i overkant polert.

 

Er også mye bra macro der, hvis du ikke har sjekket macro galleriet?

Endret av dan83
Lenke til kommentar

kom det i selve galleriet? Hvis jeg har forstått rett, så kan man laste opp så mange bilder man ønsker, men for at de skal komme i galleriet og bli synlig for andre, så må de først bli sent inn til godkjenning.(etter at man har lastet de opp på din egen konto?

Japp, den er i 1X galleriet. Det ser du på liten 1X tag til venstre under bilet.

Lenke til kommentar

Det er aldri enkelt med slike sider, da det er opp til hva den enkelte "bøddel" liker av bilder.

 

Vogue.it har en egen "PhotoVogue" hvor man kan opprette en profil, laste opp 2 bilder pr dag på ukedagene og enten blir de lagt inn i en slags portfolio med Vogue sin egen logo nederst i venstre hjørne, ellers så blir de slettet.

 

Jeg har ca 20 bilder liggende der, kjenner en fotograf som har over 60 og vet om en annen norsk som har over 100 bilder der. Det man oppdager hvis man setter av litt tid så ser man hva slags type bilder de godkjenner og da blir det dessverre ikke så spennende men mer forutsigbart. De siste bildene jeg lastet opp var jeg nesten 100 % sikkert på at kom til å bli akseptert noe de ble. Minuset med dette er at man kan fylle på med bilder som man vet Vogue liker, men om man kun tar bilder på Vogue sine premisser så er det kanskje ikke like mye sine egne bilder lenger.

 

Min Vogue profil:

 

http://www.vogue.it/en/photovogue/Profilo/8764a4d0-1a44-49a9-9108-9b046d8d2ca7/User

 

Dessverre så blir bildene nedskalert en del i prosessen så de som vil sjekke ut dette er klar over det, og bilder man laster opp kan ikke ha fotografen sin egen logo med.

Endret av fo2re
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Vogue.it har en egen "PhotoVogue" hvor man kan opprette en profil, laste opp 2 bilder pr dag på ukedagene og enten blir de lagt inn i en slags portfolio med Vogue sin egen logo nederst i venstre hjørne, ellers så blir de slettet.

 

 

Mange fine bilder på profilen din der Tore. Jeg viste ikke om denne løsningen, hvordan er din erfaring med dette stedet å dele bilder?

 

Jeg har også prøvd meg litt på 1x. Det er jo litt morro å se om man får et bilde publisert, men etter at jeg klarte det så må jeg innrømme at interessen falt fort. Bildet mitt på 1x: http://1x.com/photo/176086/

 

Enig i en del av kritikken til 1x. Det blir veldig mye ganske likt, det visuelle er det viktigste og det er ganske få bilder man egentlig husker etterpå selv om mange er veldig imponerende ved første øyekast. Men Dan - du må jo bare prøve, værste som kan skje er at du ikke får noen publisert, og det er vel ikke så farlig egentlig?

 

Henning

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men er det ikke det man ønsker som fotograf selv, å imponere andre fotografer..først og fremst. Er jo stort sett andre fotografer som vet hva som "bra" og " ikke fult så bra"? =)

Jeg får faktisk mer glede av at ikke-fotografer sier noe fint om bildene mine. Mange fotografer, særlig de somer veldig opptatt av teknikk, blir gjerne litt blinde på det de selv holder på med og liker kun det de holder på med selv.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Mange fine bilder på profilen din der Tore. Jeg viste ikke om denne løsningen, hvordan er din erfaring med dette stedet å dele bilder?

 

Jeg har også prøvd meg litt på 1x. Det er jo litt morro å se om man får et bilde publisert, men etter at jeg klarte det så må jeg innrømme at interessen falt fort. Bildet mitt på 1x: http://1x.com/photo/176086/

 

Enig i en del av kritikken til 1x. Det blir veldig mye ganske likt, det visuelle er det viktigste og det er ganske få bilder man egentlig husker etterpå selv om mange er veldig imponerende ved første øyekast. Men Dan - du må jo bare prøve, værste som kan skje er at du ikke får noen publisert, og det er vel ikke så farlig egentlig?

 

Henning

Syntes du hadde fine bilder, men er det kun det ene du linket til som har blitt godtatt for galleriet? Hvordan funker reglene der inne egentlig?

 

For kan jo se at du har lastet opp en del andre bilder også og etter min mening, så er det du linket til absolutt ikke det beste bildet i galleriet ditt=)

Lenke til kommentar

Jeg får faktisk mer glede av at ikke-fotografer sier noe fint om bildene mine. Mange fotografer, særlig de somer veldig opptatt av teknikk, blir gjerne litt blinde på det de selv holder på med og liker kun det de holder på med selv.

 

En del ikke-fotografer irriterer meg. Forleden ble jeg rost ganske kraftig for noen bilder jeg hadde tatt, før roseren avsluttet med den irriterende varianten man får av en del ikke-fotografer "... tenk om du hadde hatt det kameraet da vi var på ferie i ...".

 

Og vips - der var all rosen glemt.

 

Jeg får fnatt! Men jeg har forlengst begynte å nikke og si ja, tenk om jeg hadde hatt det kameraet, for noen debatt om fotograf vs. utstyr er fullstendig meningsløst. :)

 

Nei, takke meg til ros fra fotografer!

 

(Men altså: Ikke ros av typen "wow, det bildet er fantastisk skarpt, og for en usedvanlig rett horisont - men denne typen kommentarer er vel stort sett en typisk nybegynnergreie de fleste av oss må gjennom).

 

Når det er sagt får jeg sjelden ros av ikke-fotografer med mindre jeg knipser et bilde av middagen min med mobilkameraet og slenger det ut på Facebook. Da kommer liksene. Slenger jeg ut et "ordentlig" bilde holder alle (som ikke selv driver med foto) kjeft. Jo dårligere bilde - desto flere likes. Legger jeg ut det jeg mener er et godt bilde - og jeg tenker at veldig mange tenker "for en selvhøytidelig fjott som tror han er flink! Hva faen er galt med sånne bilder som vi andre tar?". :)

Endret av Keyzer28
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg får faktisk mer glede av at ikke-fotografer sier noe fint om bildene mine. Mange fotografer, særlig de somer veldig opptatt av teknikk, blir gjerne litt blinde på det de selv holder på med og liker kun det de holder på med selv.

 

Kunne ikke vært mer enig tomsi42 !

 

Kunne linket til masse tilbakemeldinger som stort sett går på: beskjæring, kunne hatt mer/mindre dybdeskarphet, noen få at er softet for lite, for mye, burde vært mørkere, burde vært lysere, moro å sett i sort-hvit, moro å sett i farger. Felles for disse er at ingen av disse kommentarene sier noe som helst om motivet eller innholdet i bildet !

Lenke til kommentar

 

Mange fine bilder på profilen din der Tore. Jeg viste ikke om denne løsningen, hvordan er din erfaring med dette stedet å dele bilder?

 

Jeg har også prøvd meg litt på 1x. Det er jo litt morro å se om man får et bilde publisert, men etter at jeg klarte det så må jeg innrømme at interessen falt fort. Bildet mitt på 1x: http://1x.com/photo/176086/

 

Enig i en del av kritikken til 1x. Det blir veldig mye ganske likt, det visuelle er det viktigste og det er ganske få bilder man egentlig husker etterpå selv om mange er veldig imponerende ved første øyekast. Men Dan - du må jo bare prøve, værste som kan skje er at du ikke får noen publisert, og det er vel ikke så farlig egentlig?

 

Henning

 

For de som kjenner Vogue er det litt moro, og man blir jo antatt av en gjeng som vet hva de driver med. For andre som ikke kjenner til Vogue kan man få litt morsomme kommentarer - "hvorfor har du lagt Vogue på bildet..."

 

Det som jeg har erfart er å få antatt bilder med mennesker er ekstremt vanskelig. Nå vasser jo Vogue i de råeste modellene, stylistene og fotografene på verdensbasis med ett helt apparat rundt, så å konkurrere med den gjengen er nok litt optimistisk. Men klarte å få gjennom ett par Steampunk bilder så Kjetil på bildene ble litt imponert selv hehe

Lenke til kommentar

En del ikke-fotografer irriterer meg. Forleden ble jeg rost ganske kraftig for noen bilder jeg hadde tatt, før roseren avsluttet med den irriterende varianten man får av en del ikke-fotografer "... tenk om du hadde hatt det kameraet da vi var på ferie i ...".

 

Og vips - der var all rosen glemt.

 

Jeg får fnatt! Men jeg har forlengst begynte å nikke og si ja, tenk om jeg hadde hatt det kameraet, for noen debatt om fotograf vs. utstyr er fullstendig meningsløst. :)

Slike kommentarer preller av som vann på gåsa - det holder som oftest å låne dem kamera og si værsågod ;) Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...