Gå til innhold

[Løst] Best betalt VPN


Anzure

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en ny VPN som faktisk er bra.

 

Jeg har testet ut HideMyAss, TorGuard og Mullvad.

Ingen av de mener jeg er bra nok.

 

TorGuard

Lite utvalg når det gjelder innstillinger, man kan ikke engang velge at den skal slå på programmet og logge inn automatisk ved oppstart.

VPN-serverene dems er helt greie og bruke, men kunne vært litt bedre.

 

Mullvad

Det samme når det gjelder innstillinger her, alt for dårlig utvalg.

VPN-serverene dems er helt topp, tror ikke det kan bli stort bedre her.

 

HideMyAss

Veldig godt utvalg når det gjelder innstillinger, men har helt forferdelig ustabile VPN-servere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening så er det bare en VPN løsning verdt å se på, om man er ute etter tilgang i de fleste land (til type Netflix osv), server i Norge, dedikerte P2P servere (markert med stjerne i VPN klienten) og der du får nær max hastighet på så mange servere at det ikke er noe problem om en av dem er litt treg en dag.

De fører heller ingen logger over hva du bruker tjenesten til. Og prisen er nede i ca 30 kroner per måned, om du forskuddsbetaler for 6 - 12 måneder.

 

Og det er Astrill.com .

 

Det er alle fall min mening, og jeg har virkelig testet ut en god del VPN leverandører det siste året. Men nå har jeg stoppet å lete etter andre, for jeg kan ikke skjønne hvordan noen kan være like gode eller bedre enn Astrill.

 

Og ja, jeg vet folk irriterer seg over at Astrill krever et gyldig telefonnummer for å få verifisert deg før du betaler, men det er vel det eneste negative folk faktisk har på dem.

Og det skal jo ikke ha noe betydning siden de ikke beholder/fører noen logger i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp Astrill siden myhken var så overbevisende, det er herlig så langt. :)

 

Aldri prøvd ut Astrill som myhken nevner, men skal definitivt sjekke den ut! Selv har jeg brukt Private Internet Access en god stund nå og er storfornøyd med kvaliteten de leverer på de 18 serverne man har å velge mellom og prisen er 45,- per måned. Hvilke innstillinger er du ute etter forresten?

Jeg tror ikke helt jeg klarer å stole på en VPN-tjenste som har hovedkvarter i USA, ettersom det jeg har hørt så sier de ikke at de ikke logger.

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp Astrill siden myhken var så overbevisende, det er herlig så langt. :)

 

Jeg tror ikke helt jeg klarer å stole på en VPN-tjenste som har hovedkvarter i USA, ettersom det jeg har hørt så sier de ikke at de ikke logger.

Oj, var pålogget med feil bruker. Hardware.no rotet til innloggingen på denne siden :/

 

 

Hvilke innstillinger er det du savner? HideMyAss lekker data så hvis du bryr deg om personvern ville jeg styrt unna.

HideMyAss sier faktisk de ikke beholder logg, de logger kun din IP-adresse, tidspunkt og båndbredde på pakker som blir sendt.

HideMyAss har flotte innstillinger, men Mullvard og TorGuard har ikke muligheten for å skru på automatisk innlogging ved oppstart av PC-en som er dumt.

 

Astrill ser ut til å være best for øyeblikket. Greie innstillinger og god hastighet.

Lenke til kommentar

Når man har internett linje på 100mbit, så faller veldig mange VPN leverandører fra om man ønsker nær 100% utnyttelse av linjen via VPN og likevel ha sikkerheten med OpenVPN kryptering.

Hos de fleste jeg testet, inkluder PIA fikk jeg aldri mer enn kanskje 50mbit max.

Hos Astrill får jeg 97-100mbit på flere av serverene rundt omkring her i Europa (type Sverige, Nederland, England osv).

 

Norge serveren til Astrill leverer ikke mer enn ca 50mbit max, så den unngår jeg å bruke til nedlastning. Men den er helt grei å bruke til vanlig internett surfing.

Lenke til kommentar

Astrill tilbyr også Stealth VPN som man får med for en liten sum ekstra.

Stealth VPN hos Astrill bruker 1024bits kryptering på nettrafikken,mener det koster 5KR ekstra i måneden.

Har brukt Astrill i et halvt år nå,og VPN tilkoblingen har ikke falt ut 1 _eneste_ gang på den tiden!

Lenke til kommentar

Er det nødvendig å kjøpe noen ekstra tillegg når man har Astrill? Jeg kjøpte bare Home Plan, bør jeg kjøpe fler tillegg?

 

EDIT: Kjøpte nettopp Stealth VPN

 

LOL...ja de har noen tillegg. Jeg betaler kun for Home Plan, som er veldig kjekt siden jeg har en del pcer som jeg bruker VPN på. (faktisk 5 stykker nå ;))

Ellers bruker jeg ikke noe annet. Den StealthVPN trenger man vel strengt tatt kun om man oppholder seg i land som sperrer VPN trafikk, type Nord Korea, Iran og Kina.

Her i Norge er det jo ingen som sperrer VPN trafikken (så vidt jeg vet), og man trenger derfor ikke tjenesten.

Lenke til kommentar

Oj, var pålogget med feil bruker. Hardware.no rotet til innloggingen på denne siden :/

 

 

HideMyAss sier faktisk de ikke beholder logg, de logger kun din IP-adresse, tidspunkt og båndbredde på pakker som blir sendt.

HideMyAss har flotte innstillinger, men Mullvard og TorGuard har ikke muligheten for å skru på automatisk innlogging ved oppstart av PC-en som er dumt.

 

Astrill ser ut til å være best for øyeblikket. Greie innstillinger og god hastighet.

HMA er et amerikansk firma og hvis du har fulgt med de siste mnd har du kanskje fått med deg at all amerikansk teknologi og tjenestetilbydere tilbyr NSA bakdører. Det er også bare å søke opp selv, HMA har lekket data om aktivister til myndighetene. At de sier at de ikke logger hva du gjør er bullshit.

 

Og når det gjelder innstillinger, klarer du ikke å sette opp autoexec selv? lul.

Endret av fenele
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har brukt PIA i over ett år nå, og det fungerer strålende til det meste, bortsett fra Plex.

 

Det er rett og slett umulig å få tilgang til Plex så lenge PIA kjører på den samme pcen.

 

Så jeg lurer på hvilken VPN som er anbefalt, der en kan velge å kjøre visse programmer utenom VPN, eller åpne porter til gitte program via VPN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...