Gå til innhold

Januarsalg 2014


Anbefalte innlegg

Etter å ha sjekket gjennom de såkalte januarsalgene til Komplett så mener jeg de burde få straff for villedende markedsføring. Det er jo akkurat de samme tilbudene de kjører ellers i året, ergo bør det rettes til "normalpris", makan til lureri. Er det andre som har eksempler på GODE januarsalg?

Endret av mwn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Absolutt ikke, forøvrig var dette en Samsung vaskemaskin WF70P5E5P4W de averterte men i realiteten var det en WF70F5E0Z4W de solgte, nesten identisk produktnummer men en dårligere vaskemaskin.

Kan være en feil de gjorde da, men uansett er dette noe de ikke bør gjøre.

Lenke til kommentar

Er helt enig, akkurat det samme på Black Friday, jeg følger prisene veldig ofte på prisjakt, og det er helt latterlig å se hvordan butikkene egentlig gjør dette mer for sin egen del, enn kundenes sin del.

 

De setter prisene opp en eller to uker før salget, og sier det er "supersalg" når det egentlig gjerne er max 5% salg i forhold til normal pris.. Nei herregud skjenner jeg blir pissed altså :yucky:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er helt enig, akkurat det samme på Black Friday, jeg følger prisene veldig ofte på prisjakt, og det er helt latterlig å se hvordan butikkene egentlig gjør dette mer for sin egen del, enn kundenes sin del.

 

De setter prisene opp en eller to uker før salget, og sier det er "supersalg" når det egentlig gjerne er max 5% salg i forhold til normal pris.. Nei herregud skjenner jeg blir pissed altså :yucky:

 

Det er akkurat dette inntrykket jeg og sitter med. Man må nesten sitte på prishistorikk ett år tilbake i tid for å se om ting faktisk er på salg i dag. Heldigvis har HW.no sin prisguide støtte for dette, men vet ikke hvor omfattende den er.

 

Komplett sine ønskelister har jo og en fin funksjon som sier hvor mye en pris har endret seg i prosent fra du la den til i listen. Her er det jo morsomt å se hvordan prisene hopper opp og ned ettersom det er før eller under salg....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er helt enig, akkurat det samme på Black Friday, jeg følger prisene veldig ofte på prisjakt, og det er helt latterlig å se hvordan butikkene egentlig gjør dette mer for sin egen del, enn kundenes sin del.

 

De setter prisene opp en eller to uker før salget, og sier det er "supersalg" når det egentlig gjerne er max 5% salg i forhold til normal pris.. Nei herregud skjenner jeg blir pissed altså :yucky:

Det er noe de mange butikker gjør. Når de vet de kan selge noe setter de opp prisene, for så å sette de på tilbud. Når det er julehandel og black friday har jeg sett at noen butikker har gjort det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er noe de mange butikker gjør. Når de vet de kan selge noe setter de opp prisene, for så å sette de på tilbud. Når det er julehandel og black friday har jeg sett at noen butikker har gjort det.

Ja for min del går det fint at de setter opp prisene litt før salget, for å øke "wow-faktoren" når salget kommer, men greia i Norge er at det er ingen "wow-faktor" uansett, folk er virkelig ikke nok gavmilde i Norge til å gi oss billig stuff :p Akkurat der kunne Norge lært litt av Murica :lol:

Lenke til kommentar

Vel, er jo høysesong nå.. Så da setter de jo opp prisene litt..

 

Samme gjør drittsekkene i dyreparken.. svindyrt mitt på sommeren jo! :p

 

hotellene er enda verre på det der!

 

Men ja, synd at butikker må tjene penger for å betale de ansatte.. skulle gjerne ha hatt alt billig, alltid! :p

Lenke til kommentar

Det er jo akkurat de samme tilbudene de kjører ellers i året, ergo bør det rettes til "normalpris", makan til lureri. Er det andre som har eksempler på GODE januarsalg?

 

På Prisguide har vi laget en tjeneste som vi kaller "tilbudssjekken" hvor vi ser hvor gode tilbudene faktisk er. Det er langt ifra alle "tilbudene" som er gode avslag. Vi anbefaler derfor å bruke prishistorikken flittig da den viser veldig godt hvor bra et tilbud faktisk er. Det er forøvrig også prishistorikken vi ser på når vi finner tilbudene i tilbudsoversikten i Prisguide.

 

 

Det er akkurat dette inntrykket jeg og sitter med. Man må nesten sitte på prishistorikk ett år tilbake i tid for å se om ting faktisk er på salg i dag. Heldigvis har HW.no sin prisguide støtte for dette, men vet ikke hvor omfattende den er.

 

Vi har prishistorikk på alle produkter fra den første dagen vi har funnet pris på produktet. På Galaxy S II finner du for eksempel prisutviklingen helt tilbake til mars 2011.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

De setter prisene opp en eller to uker før salget, og sier det er "supersalg" når det egentlig gjerne er max 5% salg i forhold til normal pris.. Nei herregud skjenner jeg blir pissed altså :yucky:

Det å sette opp prisene først, kun for at varen skal virke rimeligere på salg, er en uting. Men det kan også være en reell prisoppgang på grunn av valuta eller at importøren har økt prisene.

 

Men om det er 5% avslag på prisen før prisoppgangen, så er det fortsatt salg. Og med tanke på at det meste av data og brunevarer har en fortjeneste på mellom 0 og 5% (og noen ganger tap) til normalpris, så er faktisk 5% ganske bra rabatt. Under innkjøpspris må jo sies å være bra :)

Endret av Schwarzwald
Lenke til kommentar

Var innom Lefdal for å kjøpe radio i julegave til mamma. Fant en sin en til 795 kroner og kjøpte den. En uke senere, også en uke nærmere jul kostet plutselig radioen 1395 kroner. Rart det der.

 

Hadde ikke forundret meg om de satt den ned til "bare 999" nå til januarsalget.

Lenke til kommentar

Ræva tilbud overalt stort sett, noe som har noen godbider?

 

Nope.

 

Trengte en billig og grei støvsuger, kjøpte en Siemens til 299,- hos elkjøp. Sjekket prisjakt.no og statistikken sa den hadde kostet 499,- for så å bli satt opp til 999,- før den kom på januarsalget. 299,- er fremdeles billigere enn 499,-, men når de kan reklamere med "før 999,-" føles kjøpet enda bedre selv om det i realiteten ikke er det.

 

Det er likt hos alle, tilbudene nå er ikke bedre enn tilbudene resten av året. Ihvertfall ikke på elektronikk.

 

Var på salget på ikea og bohus med min søster, der fant vi faktisk noen tilbud som var bortimot det jeg vil kalle gode. Ble noen hyller som var nedsatt med mer enn 50% fra normalpris, seng som var satt ned med ca 30% og noen tallerker/skåler som var nedsatt fra 25kr stk til 5kr stk.

Lenke til kommentar

Nok et eksempel på en butikk som forsøker å lure folk: http://www.aftenposten.no/okonomi/Selger-til-ordinar-pris-i-salgsannonse-7428214.html#.Us8MYfTSGxw

 

Selv om det ikke er elektronikk dette heller så er det nok jevnt over like mye svindel i alle bransjer.

 

Har forståelse for at butikker må tjene penger, absolutt, men ikke kall det salg når det er ordinær pris da vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...