Gå til innhold

Hvorfor hører vi ikke om islams historie?


IQ84

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Har du aldri sett religioners glansbilder? Eller så har du sett dem uten å forstå at det er pyntet på.

 

Det som vi i utgangspunktet diskuterte (for det startet mellom undertegnede og balters), var den forskjellen det er mellom diverse skremmebilder og glansbilder her på nett, og hvor lite skremmebildet stemmer, slik jeg ser på bildet av det som skjer nærmest og i den virkeligheten man faktisk kan forholde seg til - nemlig det vanlige livet, hvor man møter disse "skremmebildene" eller "glansbilder", om du vil.

 

Så, dette religiøse bildet ditt, er bare enda ett "glansbilde" eller "skremmebilde", alt etter hvem som ser på det av oss to. Har du blitt massakrert i ditt nærmiljø i det siste, av denne religionen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja. Jeg tenkte på jødene. Denne gruppen passer langt bedre på Voltaires sitat enn muslimene. Nesten ingen våger å kritisere jøder i Vesten, og overgrepene mot jøder under andre verdenskrig er nesten blitt til en ny religion i Vesten, som går under betegnelsen Holocaust.

 

Å si at ingen våger å kritisere jødene er bra dumt når man bor i Norge. Landet som bl.a. i åtte år har hatt SV i regjering, og har blitt beskyldt for antisemitisme av den israelske ambassadøren etter at noen i regjeringen oppfordret til boikott av Israelske varer.

 

Landet hvor Palestinaskjerf er motevare og som i lang tid har vært kritiske til Israels okkupasjon av Palestina. Ta bare en kikk på statistikken øverst i tråden her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1294178

 

Eller hva med de Norske legene Gilbert og Fosse og deres dekning av krigen - og ikke minst hvordan den krigen generelt ble referert i Norske medier.

 

Å si at det er forbudt i Norge å kritisere Jøder er tullball.

 

Jøder kritiseres rett som det er, men da ikke i kraft av å være jøde. Man kritiserer i kraft av deres handlinger. Jøder kan man fint kritisere hvis de gjør eller sier noe dumt eller umoralsk.

 

 

 

Det jeg derimot finner MEGET interessant er at hvis en kristen eller en ateist kritiserer muslimer så er ofte deres instinktive reaksjon å peke på jødene og si noe stygt om dem, det til tross for at jødene ikke engang er part i saken.

I møte med en tredjepart er altså muslimers beste forsvar for sine egne handlinger å skylde på jødene.... det sier mer om enkelte muslimer enn noe annet jeg har hørt.

 

 

Den muslimske innflytelsen i Vesten kan overhode ikke sammenlignes med den reelt kraftige jødiske innflytelsen...

 

og likevel følte du for nettopp å gjøre den sammenligning, og for å trekke jødene inn i en debatt som hadde Islams historie som sitt tema.......

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Vi kommer nok ingen vei tror jeg, fordi uansett hva jeg sier, så har du bestemt deg for at jeg er evneveik, og dermed ikke klarer å få med meg tingene, og heller ikke forstår helheten.

 

Det er en helt feil konklusjon :)

 

Vi kommer nok ingen vei med denne diskusjonen, men du trekker som sagt helt feil konklusjon.

 

Du forstår nok ikke helheten, men det kommer av at media og myndigheter skjuler det for oss. Noen forstår litt mer, fordi vi har klart å bryte en del av forbannelsen.

Men det er nok ingen av oss som forstår alt ennå.

 

Det er jo ikke bare på dette området myndighetene lyver for oss, men stort sett alt vi har lært av historie er løgn og halvsannheter.

Lenke til kommentar

 

 

Det jeg derimot finner MEGET interessant er at hvis en kristen eller en ateist kritiserer muslimer så er ofte deres instinktive reaksjon å peke på jødene og si noe stygt om dem, det til tross for at jødene ikke engang er part i saken.

I møte med en tredjepart er altså muslimers beste forsvar for sine egne handlinger å skylde på jødene.... det sier mer om enkelte muslimer enn noe annet jeg har hørt.

 

 

 

Jødene er part i utrolig mye mer enn folk flest tror, og de er eksperter i å skylde på andre.

Dette kommer etter ca 2000 års trening.

 

Jødene er slett ikke uskyldige når det gjelder muslimsk innvandring til europa heller, for det er bla jødene som står bak og pusher på muslimsk innvandring til europa.

 

Mange land i europa har forøvrig lover mot kritikk av jødene, og jødene har også protestert mot den forrige regjeringens kritikk.

Så vi får kanskje slike lover i Norge også, sensuren er uansett sterk og de fleste fora sletter innlegg med kritikk av jødene.

Og nå har vi en Israel vennlig regjering, så det kan godt skje at vi får en lov som gjør det forbudt å kritisere jødene.

 

Dette forumet er ganske åpent ennå, men sensuren er i ferd med å skjerpes også her. Selv har jeg blitt utestengt uten varsel, og jeg har fått advarsler, kun fordi jeg sier sannheten om jødene, mao jeg mener noe annet enn de andre her på forumet.

 

Jødene er forøvrig ikke semitter.

Lenke til kommentar

 

 

Jødene er part i utrolig mye mer enn folk flest tror, og de er eksperter i å skylde på andre.

Dette kommer etter ca 2000 års trening.

 

Jødene er slett ikke uskyldige når det gjelder muslimsk innvandring til europa heller, for det er bla jødene som står bak og pusher på muslimsk innvandring til europa.

 

(...)

 

Selv om det skulle stemme er det ingen forklaring på hvorfor en muslim som blir kritisert av en kristen mener at "se så slemme jødene er" er et godt forsvar for sine egne handlinger.

Lenke til kommentar

 

Selv om det skulle stemme er det ingen forklaring på hvorfor en muslim som blir kritisert av en kristen mener at "se så slemme jødene er" er et godt forsvar for sine egne handlinger.

 

Det stemmer at jødene er innblandet i omtrent alt som foregår.

 

Men muslimer har helt og fullt ansvar for sine egne handlinger uansett.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tråden hører kanskje hjemme i historiedelen, men jeg har en følelse av at dette ties om av politiske grunner. Ikke en stor konspirasjon, men heller folks frykt for å bli sprengt i luften, såre samfunnets svakeste eller en frykt for å bli kalt rasist.

 

Tilbake til spørsmålet, hvor er historetimene og bøkene om 1400 år med nesten sammenhengende slaveri i større skala enn den transatlantiske, ødeleggelsen av den klassiske kulturen, brenning av enorme mengder klassisk og hinduistisk (og all annen) informasjon, krig i øst og vest, mord og slaveri av kristne, jøder og hinduister, ødleggelsen av den europeiske nord-afrikanske kulturen, folkemord og konstant krig mot alle ikke-muslimske naboland.

 

Og tiltross for alt dette, er det hele snudd på hode til at de onde europeerne tok til korstog (en defansiv krig som verken i omfang eller voldelighet kan måle seg med muslimenes). Og om dette ikke var nok, skal vi feire og beundre den islamske gullalderen, som heller ikke kan måle seg med hva vesten har produsert, og som i stor grad består av stelt kunnskap fra folkene de har okkupert.

Idag står muslimer fortsatt for mesteparten av klodens vold, både i øst og vest, sør og nord, og dette er selvfølgelig vestens feil. At dette er noe som har foregått i mer en tusen år, ignorerer vi glatt,

 

Voltair: om du vil vite hvem som er samfunnets sterkeste, spør deg selv hvem du ikke har lov til å kritisere.

 

La oss håpe at vi kan vise samme mot som europeere før oss om historien gjentar seg. Eller rettere sagt, fortsetter som den alltid har gjort.

 

Jeg er enig, det eksisterer en hvitvask av muslimsk historie.
Om Al Andalus bruker man gjerne uttrykk som Det jødiske og muslimske paradis. Maimonides trekkes frem som et eksempel på denne «gullalderen» hvilket egentlig er å fornærme Maimonides. Han ble tvunget til å konvertere til Islam og flykte fra Al Andalus og han skrev selv:
Remember, my co-religionists, that on account of the vast number of our sins, God has hurled us in the midst of this people, the Arabs, who have persecuted us severely, and passed baneful and discriminatory legislation against us, as Scripture has forewarned us, "Our enemies themselves shall judge us" (Deuteronomy 32:31). Never did a nation molest, degrade, debase and hate us as much as they.
Det er også en vanlig myte at muslimers jødehat stammer fra Israel/Palestina konflikten. Men sannheten er at det stammer helt tilbake til Muhammeds tid. Muhammed ble ikke tatt imot som «messias» av jødene og en av anklagene mot dem var at de hadde forfalsket de hellige skriftene og fjernet navnet Muhammed. Arabia ble raskt Judenfrei.
Romantiseringen av livet som ahl al-dhimma er også veldig vanlig. En av mine favoritter er når man sier de slapp å betale samme skatt som muslimer måtte, man regner tydeligvis ikke Jizya som skatt, det var også bestemt at når Jizya ble betalt, skulle den innkreves på så ydmykende måte som mulig, fysisk vold var ikke uvanlig.
Om en jøde eller kristen brøt mot «avtalen» kunne hele samfunnet straffes og mistet sin «beskyttede» status.
Muslimsk slavehandel blir romantisert på samme måten, vi har gravd og gransket den transatlantiske slavehandelen, men veldig lite sies om at Muslimene har tømt Afrika for slaver i 1400 år og de landene som har vært senest ute med å forby slaveri, er alle muslimske. Heller ikke at Europeiske slavehandlere ikke likte å gå inn i Afrika for å hente slaver, de kjøpte dem av Afrikanere og Arabiske slavehandlere.
Når man skriver om de hvite slavene i Nord Afrika er man glad i å snakke om at noen nådde høy rang, men ikke de skyhøye dødstallene og de som jobbet seg i hjel med 15 timers arbeidsdager og under forhold som ligner mest på konsentrasjonsleirene.
En annen myte er at om man konverterte ble man fri, det man ikke nevnte var at det var ikke garantert, at man om man konverterte kunne glemme hjelp fra sin egen nasjon og ikke minst, at konverteringer ble tvunget frem under tortur.
Den største forskjellen på Europeisk og Arabisk slavehandel er at vi har anstendighet nok til å skamme oss over vår rolle.
Enda en myte er at det ikke er rasisme i Islam. Jeg har et og annet velvalgt sitat som avkrefter den myten.
Noen vil svelge disse mytene, men man gjør ikke muslimer noen tjeneste ved å romantisere historien. Derimot vil det gi muslimer ideen om at Islam er perfekt og ingen ting må forandre seg, samt at muslimer ALLTID er offer og aldri overgripere.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det jeg derimot finner MEGET interessant er at hvis en kristen eller en ateist kritiserer muslimer så er ofte deres instinktive reaksjon å peke på jødene og si noe stygt om dem, det til tross for at jødene ikke engang er part i saken.

I møte med en tredjepart er altså muslimers beste forsvar for sine egne handlinger å skylde på jødene.... det sier mer om enkelte muslimer enn noe annet jeg har hørt.

 

 

 

Er ikke taktikken deres alltid å trekke oppmerksomheten over til noe annet? Uansett emnet? Men jødene er så absolutt favoritt syndebukken. Uansett hvor mange folkemord, massakre og annen elendighet som skjer for muslimske hender, så er Israel standard alibi og helst vil man lempe all skyld over på jødene ved enhver anledning.
Så det virker på meg at en del muslimer tror at muslimer kan slakte ned så mange de vil, fordi Israel eksisterer.
Men, hat mot jødene og urealistiske anklager er like gamle som Islam selv og som vi har sett så sliter Islam med å fornye seg så hva annet kan vi forvente?
Jeg har kommet frem til at i diskusjonen med en del muslimer er det noen grunnprinsipper som gjelder.
§1
Muslimer er alltid uskyldige.
§2
Om muslimer er skyldige trer §1 i orden.
§3
Jøder er alltid skyldige og ingen anklage er for urealistisk, absurd eller ulogiske.
§4
Om jødene ikke kan klandres, trer §3 i orden.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...