Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle prøvd å overklokke CPU'en min for første gang i går. Det var en i7 2600K, og på nettet virket det som jeg enkelt skulle få det opp til 4,7 ghz. Men jeg hadde problemer med alt over 4,5 ghz, da PC'en nektet å startet, så jeg gikk ned til 4,4 ghz med 1.375 på VCore.

 

Det funket helt fint for meg i spill osv. inntil dagen etterpå (i dag), hvor jeg, under load (med spill som BF4 og Arma 3), plutselig etter en liten stund får Blue-screen. Det eneste som står der er: WHEA_uncorrectable_error.

 

Er det noen som vet hvorfor dette skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud, nå får jeg ikke starta PC'en uten de problemene. De siste 4 gangene, fikk jeg den blue-screenen rett etter å kommet til desktop.

 

Jeg har sjekket temps på CPU, og det er helt fint. 36 på idle, og nesten konstant på 36/37 grader i Arma 3. Jeg har en H100i-kjøler, så der skal det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Prøvekjørte det programmet ditt (stresstest), og fikk en ny type blåskjerm: "CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT".

 

Finner hele dette tullet så frustrerende. Ikke bare det at jeg får disse problemene (jeg kan akseptere det med at jeg er noob på overclocking, og derfor har oversett et problem), men at PC'en min nekter å boote når jeg klokker høyere enn 4,4 ghz på en 2600K (som de fleste klokker fra 4.7-5.2 ghz på nettet) er veldig irriterende.

Endret av jesus124
Lenke til kommentar

Folk snakker om ting som multiplyer og memory/fsb og whatnot når jeg går på overklokkingsguide. Men enten finnes det ikke i min bios, eller så har min bios forskjellige ting med det navnet. Hvor finner jeg for eks. multiplier? Jeg kan dra screenshot av alle alternativene jeg har tilgjengelige hvis du ønsker?

 

Taake: gjorde det, samma greie av en eller annen grunn.

 

Her har du all info (fra min overklokk):

 

image.png

Endret av jesus124
Lenke til kommentar

Her er bildeserie over alle vinduene jeg gikk inn i, i BIOS:

 

Gikk bare inn i MB Intelligent Tweaker (M.I.T):

 

IMG_20131225_175445.jpg

 

 

 

 

Som hadde disse alternativene:

 

 

IMG_20131225_175519.jpg

 

 

Og her er verdiene på ting i de ulike vinduene/alternativene (vennligst kommentar hva det er jeg har gjort feil og hva jeg bør prøve å forandre på):

 

IMG_20131225_175532.jpg

 

 

IMG_20131225_175538.jpg

 

IMG_20131225_175548.jpg

 

 

IMG_20131225_175555.jpg

 

IMG_20131225_175618.jpg

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har et spørl til dere som kan litt om pc deler ogsån: jeg skal bytte ut en gtx 650 med en evga gtx 760. Strømforsyningen min er corsair cx430, men det står at gtx 760 trenger minimum 500W strømforyning, men tror dere at den jeg har nå (cx430W) kan kjøre gtx 760?? Plis svar!! :)

 

Kommer ann på resten av delene. Dog, bm å hijacke tråden.

Hvis du kjører null oc og ikke har flust med harddisker og vifter så går det akkurat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...