Gå til innhold

ny laptop <5k, spill, skjerm.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok.

 

Tenker litt på ny laptop. Det som er viktig for meg er at skjermen er ok med bra svartnivå, og at den kan dra spill som world of warcraft, altså eldre titler, noenlunde greit.

 

Hva er det jeg da bør titte på?

 

Den kan godt koste mindre enn fem tusen også.

 

 

http://www.komplett.no/search?bn=10011&category=10011_B%C3%A6rbar+PC&cnet=Utgave_A05471++%C2%A7Windows+8&cnet-A00140-queryfacet=%5B15+TO+15.9%5D&q=*%3A*

Lenke til kommentar

Spørsmålet vil bli hvilken grafikk du ønsker på World of Warcraft.

Tittet for ikke så lenge siden igjennom laptop rundt og under 6000kr under 16".

Skjermkortene som blir mest solgt fortiden virker å være:

 

Intel HD 4000, Intel HD 4400, Intel HD 4600
AMD Radeon 8570 ,AMD Radeon 8750

 

De benchmarkene jeg researchet viste at ingen av disse ville kjøre World of Warcraft på 1366 x 768 (somregel max oppløsning på billigere 15,6") på stabilt 60 fps på medium settings. Og beste av skjermkortene som er Radeon 8750 kjører World of Warcraft på rundt ~64fps på 1024x768.

 

Man har noen laptoper med nVidia 750 og 760 rundt 6500 som vil gjøre en bedre jobb. F.esk http://www.multicom.no/Xishan-W350S-15e6-Full-HD-Matt-Intel®-Core™-i5-4200Me-8GBe-750GBe-GeForce-GTX-760Me-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10627275

 

edit: Skal sies at dette er WoW-pre-settings, og man kan alltid få ut litt ekstra ved å ta vekk noen skygger og minke view distance.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Har sagt opp internett hjemme, skal selge den stasjonære og bli bærbar-bruker. Det går mot nykjøp - den jeg har, emachines e728, har fungert glitrende, men skjermen er ikke allverdens, den har magnetdisk og er treig, og spill bør være ti år gamle for å dras ok. Tilogmed på den er wow spillbart i 5-mans på laveste settings.

 

15", SSD, bra skjerm og ikke ubrukelig til spill blir kriteriene. Og det blir med windows 8, har vært linux-nerd før og jeg vet hva det innebærer - ubegripelige feilmeldinger og kræsj, snevert programvareutvalg og masse nerding i skall. Forsåvidt hakket bedre enn dra-ut-pluggen-kræsj på mac.

Endret av arehb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...