Gå til innhold

hvordan kan jeg endre viftehastigheten på laptop?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trenger å endre viftehastigheten på laptopen siden den pleier å bli veldig varm når jeg spiller. hvordan gjør jeg det?

og jeg tror at viften aldri går 100% siden jeg såvidt kan høre den mens jeg spiller.her er det jeg får i speedfan:

post-295519-0-03539700-1387474451_thumb.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

den er fra november 2012

men det er en laptop så hvordan renser man de? (vet bare hvordan man gjør på stasjonære)

Endret av Sverre26
Skrevet

Ta å sku opp maskinen også blåser du viften ren med trykkluft. Skift gjerne kjølepasta hvis dette trengs.

er det ikke best å prøve å støvsuge først?

Skrevet

aldri ødelagt noe for meg

Jeg har aldri blitt ranet selv om jeg har lagt igjen nøklene og lommeboka heller. Men det betyr ikke at det er lurt å gjøre det.

Skrevet (endret)

aldri ødelagt noe for meg

Dette er masse omtalt her i forumet!

Støvsuging har en tendens (for overivrige spillere til å gjøre så god jobb at) til å ødelegge viften og omkring-liggende komponenter.

Dette fordi støvsugeren klarer å "windmille" viften til så stor hastighet at den eksploderer av egen sentifugalkraft.

Og hvis du ikke har fått ødelagt noe ennå, så taler statistikken deg imot!! :green:

Og hvis du vil ramponere maskinen kan du ta en negleklipper og fjerne gitterene rundt omkring sånn at de ikke står der og forhindrer luftstrømmene. (Og føder hybelkaninbarn.... :dremel: )

Endret av sveinsel
  • Liker 1
Skrevet

Dette er masse omtalt her i forumet!

Støvsuging har en tendens (for overivrige spillere til å gjøre så god jobb at) til å ødelegge viften og omkring-liggende komponenter.

Dette fordi støvsugeren klarer å "windmille" viften til så stor hastighet at den eksploderer av egen sentifugalkraft.

Og hvis du ikke har fått ødelagt noe ennå, så taler statistikken deg imot!! :green:

jeg pleier altid å holde en finger på viften så den ikke snurrer runds

Skrevet

Mist nå ikke avtrekkerfingeren, for da får du problem med Bf4 vet du :rofl:

God Jul!!

god jul til deg og, det virket bra å sette en annen vifte til å blåse på pcen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...