Gå til innhold

Amotor: Test av Audi A6 S-Line.


Fx-1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei nok test, men den ga meg ikke noe særlig jeg ikke visste fra før, hadde vært greit med en mer utdypende forklaring.

For det andre så var språket relativt dårlig, både gramatisk og også tekstoppbyggninga. Det var faktisk noen setninger jeg ble nødt til å lese noen ganger for å forstå.

For det tredje begrunner dere ikke godt nok de forskjellige karakterene, hva måtte f.eks. til for å oppnå toppkarakter på sikkerhet, når den har ALT av moderene sikkerhetsutstyr?

Ta for eksempel overklokking.no's artikler og tester, de sier adskillig mer om enklere produkter, og de sier deg faktisk om DU bør kjøpe dette eller ikke, noe jeg ikke får ut av Audi-testen.

Mitt tips til deg som skrev denne testen, ta deg litt bedre tid med å skrive artiklen neste gang. Bedre å vente 2 dager å få noe man er 100% fornøyd med.

vet jeg kommer til å få kritikk, men jeg prøver bare å si hva som kan gjøre amotor.no til et bedre sted for bilentusiaster.

Ellers er det kjempebra alt det andre det gjør og at dere har begynt å teste biler, vi trenger deffinitivt flere bilsider.

Lenke til kommentar

Tjah... Fine bilder, og for så vidt en grei men allikevel litt mangelfull beskrivelse av de tekniske detaljene. Sitter vel med en liten følelse av at artikkelen kanskje hadde passet bedre her: http://www.vogue.co.uk

 

@MOTOR.... Navnet forplikter! Tilsier ikke dette et bedre fokus på motor, kjøreegenskaper, akselerasjon, gearkasse, hjul og dekk, bremser osv?

Når man skal teste en bil, så bør i det minste slike fakta prøves / omtales, og inntrykk legges frem i artikkelen.

 

Språkbruk og ortografi er vel også et stykke under pari. Hva med å lese litt korrektur før man legger ut artikler, generelt sett? Tror ikke at dette vil skade.

 

Nå var jeg vel ganske hard i min dom, men det hele fremsatt i beste mening. Skal man konkurrere med likesinnede sites, så bør man prøve å holde et best mulig nivå på ting, og helst ligge et hestehode foran.

Dette kan gjøres bedre! :yes:

Lenke til kommentar

Takker for all den kreative kritikken.

Og alle de gode poengene deres er notert.

Videre så skal jeg forbedre rutinene for korrekturlesingen.

 

Men til mitt forsvar må jeg si at dette er av de aller første test artikler vi har hatt, og dermed er vi langt i fra ferdig med utviklingen av Testprosedyre.

Videre ligger det også et helt eget design som er laget spesielt for biltester, på tegnebordet!

Lenke til kommentar

Skal også svare litt på kritikken. Jeg er enig med en del her og rutninene skal utvilsomt bli bedre, mye bedre. Som Torstein sier skal vi nå legge opp en skikkelig testprosedyre og hva kan da ikke være bedre enn å trekke leserene med på det oppsettet. Det jeg mener er si mer om hva dere ønsker vi skal se på! Det er trossalt for dere vi skriver og da skal dere ha et ord med i laget.

 

De to første biltestene har ikke holdt det nivået vi har tenkt å holde i framtiden. Vi hadde faktisk tenkt å begrunne hver karakter mer nøye, men pga tekniske begrensninger måtte vi begytte en "nødløsning" til karakterene. Vi lover å bli bedre på det steget!

 

Ønsker gjerne mer input hva dere mener og ønsker!

Lenke til kommentar

Kjempeflott! Våre bønner er hørt.... :)

 

Btw; Jeg har jo tidligere sagt meg villig til å lese korrektur, evnt. "pynte" litt på setningsoppstillinger etc.

Jeg vil ta meg den frihet å si, at jeg nok kan ha ett og annet å tilføre i den sammenheng. Uten dermed å fremstå som "Mr. Know-all". Men at "ting" kan rettes på, og formuleres bedre? Granted!

 

I´m still here! :)

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så syntes jeg dette er den dårligste bil testen jeg har lest noen gang :D. Jeg hadde forventet meg en artikkel delt opp i minst 5 sider, og som ville vært godt strukturert. Og kanskje også tatt for seg bilen litt mer nøye. Jeg ville ikke akkurat si at:

 

Som det vel tidligere i denne artikkelen er skint igjennom er bilen i seg selv et meget godt bygget, men det er vel ikke noen tvil om at akkurat dette motor alternativet ikke står helt i forhold til det litt sportslige preget som bilen har fått med både sportsunderstell, sportsinteriør og tiptronic med rattknapper. Så vi må nok si at forventningene ikke helt ble innfridd, men det er nok mulig at vi tenkte alt for mye på Topp off the Line RS6.

er så veldig godt skrevet.

 

Bilen er godt bygget? Ok, hva betyr det? Begrunn! Hvorfor står ikke motorvalget i stil med resten av bilen? :-? Og dette kaller dere kjøre opplevelse, det der er begynnelsen på en konklusjon eller sluttord. Har dere i det hele tatt kjørt bilen? Eller dyttet dere den fram og tilbake? :shrug: Prøv hvertfall på en minimal vurdering av bilens egenskaper og "kjør" den skikkelig, prøv den ut i div. situasjoner. Gi hvertfall en begrunnelse i hvorfor dere vraker den til fordel for RS6 som koster det dobbelte!

 

Det hadde nok blitt et par hakk høyere opp på moro skalaen med en turbo. Ikke for å få flere hestekrefter, men for å få mer særpreg på motoren. Hvertfall så lenge man har bilen i versjon S-Line som helt klart er en litt mer sportslig utgave.

 

Hvorfor hadde det blitt mer særpreg på motoren av dette? Hvis du ikke vil ha mer hester så er det vel heller ikke noe vits i å bygge motoren med turbo. Altså flytte momentkurven høyere uten noen som helst grunn untatt at motoren får mer "særpreg" :woot:.

 

Jeg anbefaler alle i amotor og kjøpe ett profesjonelt bilblad og lese mellom testene der. Feks. er Vi Menn gode til å lage slike artikler. Dette makkverket som ble fremlagt i dag er ikke bra nok Herr. Torstein :D

 

John Abrahamsen

Sparket fra amotor :D , og det er jeg glad for! :lol:

Lenke til kommentar
*sniff sniff*

lukter jeg bitterhet?

 

Nei. Hva skulle jeg være bitter for? :-? :D Jeg foretrekker heller å få 95 kr i timen på å jobbe samme mengde som jeg gjorde med amotor og tjene 7000 i måneden :D. Altså man slipper å bli dagdrevet av "ansvarlig" redaktør, og man tjener penger på det! Jeg fikk ikke fyken, jeg valgte selv og ikke skrive under på slaveavtalen fra hw.no nettverket :D. Og nei aldri verden om jeg ønsker å skrive en artikkel for amotor.no igjen :D.

 

:shrug::grumpy:

Lenke til kommentar

Du som er såpass aktiv på forumet bør vite bedre enn dette, og jeg rekner med at posten holder seg til topic fra nå av.

 

 

Og for å spesifisere så siterer jeg berørte retningslinjer:

 

Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig quoting, samt dårlig bruk av emnefeltet, blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer.

 

Hold dere til temaet i tråden. Privat småprat kan skje andre steder. Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under "skjermkort" kategorien, om den blir postet i "Annet om data" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet".

 

 

Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere, eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

 

Brudd på disse punktene kan medføre midlertidig utestenging

Lenke til kommentar
Du som er såpass aktiv på forumet bør vite bedre enn dette, og jeg rekner med at posten holder seg til topic fra nå av.  

 

 

Og for å spesifisere så siterer jeg berørte retningslinjer:

 

Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig quoting, samt dårlig bruk av emnefeltet, blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer.

 

Hold dere til temaet i tråden. Privat småprat kan skje andre steder. Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under "skjermkort" kategorien, om den blir postet i "Annet om data" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet".

 

 

Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere, eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

 

Brudd på disse punktene kan medføre midlertidig utestenging

 

Jeg har ikke logget inn på forumet på ett halvt år sånn omtrent nå, men uansett ban meg hvis du vil Ueland :D. For jeg gir blaffen :shrug:.

Lenke til kommentar

helt enig abrahamsen... ELENDIG artikkel/test.

 

Det dere skriver er slik som min mor kunne sagt om bilen (og hon vet knapt ka en bil er) Skriv mer begrunnet neste gang. ha en specs, men 0-100 toppfart osv. holder ikke mål det derre.

 

Mr.Ueland, tror neppe at det hjelper at du maser om regler.

 

en ting til. koffor er forumet borte fra amotor.no? måtte det inn i dette dritt greiene sammen med hw.no og de andre sidene?

Lenke til kommentar
helt enig abrahamsen... ELENDIG artikkel/test.

 

Det dere skriver er slik som min mor kunne sagt om bilen (og hon vet knapt ka en bil er) Skriv mer begrunnet neste gang. ha en specs, men 0-100 toppfart osv. holder ikke mål det derre.  

 

Mr.Ueland, tror neppe at det hjelper at du maser om regler.  

 

en ting til. koffor er forumet borte fra amotor.no? måtte det inn i dette dritt greiene sammen med hw.no og de andre sidene?

 

Som du ser av mine tidligere svar så er et fast oppsett for testing av bil under utarbeiding, og denne testen bare var en prøve klut.

Og jeg regner med at vi etter hvert vil få gode og fornuftige rutiner som skal bli ganske informative, og ikke bare kjedelig oppramsing av fakta og tall.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...