Gå til innhold

Stillegående PSU maks 160mm dyp


Anbefalte innlegg

Lagde meg en tråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1557395

Men ser ikke ut som det er mye aktivitet i den gården, så prøver meg her:

 

Hei, har bestilt meg følgende ny hardware til min pc:

  • Intel i5 4670k
  • Gigabyte GA-Z87MX-D3H

Fra før har jeg:

  • AMD 7870Ghz
  • 8GB ram
  • 120GB SSD
  • 300GB HDD

Det jeg nå trenger er en ny PSU, da den jeg har fra før genererer en plagsom coilwhine.

Har fått anbefalt Cooler Master V750S, men dette er en ny modell på markedet og mangler reviews, så jeg er litt skeptisk.

Mine krav til PSU:

  • Stillegående (dette gjelder viftestøy og coilwhine) - Coilwhine er ekstremt viktig å unngå, da dette er tusen ganger værre enn viftestøy.
  • Maks 160mm dyp pga. kabinett
  • Modulær
  • Må funke med i5 4670k
  • Må være sterk nok til å dra alt av hardware jeg listet over, men også være sterk nok til å kunne oppgradere til high-end skjermkort etterhvert.
  • Må være en behagelig pris, helst under 1000kr
  • Må være til å stole på (har en HX750 som er 4 år gammel som fortsatt går og går uten problemer)

Noen som kan hjelpe?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde nok ikke kjøpt en PSU uten å vite hvem som hadde produsert dem. Siden det er cooler master så kan det være litt forskjellige produsenter.

Den beste PSUen på markedet, uten noen kompromisser:

Seasonic platinum 660W

 

Riktig størrelse, ekstremt høy effektivitet (opp mot 94 %), som igjen betyr tilnærmet null støy. Høyeste kvaliteten på markedet, og minst elektrisk støy (i særklasse). Sannsyneligheten for coilwhine er da svært liten med god filtrering og kvalitet. (husk at coilwhine er et produkt av strømnettet ditt, komponentene dine og PSUen, så du kan aldri garantere 100 % at du ikke får dette)

 

Effektmessig så er det mer enn nok strøm for både et og to high-end skjermkort.

Faktisk så kunne du nok klart deg med den vifteløse og dermed 100 % lydløse versjonen:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1478083

(med mindre du skal ha et heftig skjermkort, kombinert med voldsom overklokking på både GPU og CPU, og da ville jeg gått for storebroren jeg nevnte over)

 

Sitert fra større testaktører:

The Bottom Line

The Seasonic PLATINUM-660 is the newest member of the Seasonic PLATINUM line of power supplies we have reviewed, and when all is said and done it is probably the best power supply we have reviewed overall. The PLATINUM-660 posts the best voltage regulation we have ever seen, close to the best efficiency we have ever seen, it is for all intents and purposes is silent compared to other components in a system, has outstanding DC Output Quality, absolutely excellent build quality, and even posts better Transient Load responses than we have seen in a long time from a unit of such a capacity.

 

 

Summary

Seasonic. Still winning.

The Good:

  • beyond excellent voltage stability
  • extremely efficient
  • excellent ripple suppression
  • loving those black fully modular cables
  • well documented

The Bad:

  • Platinum efficiency still costs you

The Mediocre:

  • Seasonic forgot to send me the other three. Yeah, that's it. The other three I needed to, uh... validate the, uh... look, I just want three more of these, ok?
Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ikke som jeg kan se. Men de er nå såpass stillegående at det vil være lettere å oppdage coil-whine på slike PSuer. For ikke å snakke om at det hovedsakelig er entusiaster og spesielt interesserte i kvalitet som kjøper slike PSUer, og om de får problemer så holder de skjelden kjeft.

For ikke å snakke om at seasonic er rimelig store, og lager SVÆRT mange PSUer. Og jo flere, jo flere er det som klager på coil-whine. De lager bla. de beste strømforsyningene til Corsair (AX), alle PSUene til XFX, en del PSUer for Cooler master, og en del for Antec.

 

Uansett, man kan alltids få coil-whine om man er uheldig (er langt fra bare PSUen sin feil), og du har nå 14-30 dagers returrett. ;)

 

Selv har jeg aldri hørt eller sett en PSU med Coil-Whine, og har vel hatt et titals PSUer opp gjennom tia. Alt fra gode til elendige.

 

Faktisk skulle jeg ønske jeg hadde en, da jeg ønsker å studere "fenomenet" bedre. Og ikke bare på elendige trafoer til kalde katoderør.

 

Strengt talt så ville jeg ikke fokusert noe særlig på dette, da det som sagt er såpass komplekst problem og kan komme av et skjermkort med dårlig filtrering for eksempel, eller strømnett med mye støy.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Takk for gode svar Andrull. Tok for sikkerhets skyld å sendte mail til både Dustinhome og Komplett for å forhøre meg rundt retur av PSU dersom det er coilwhine. Så langt har Komplett svart ja til retur på PSU med coilwhine.

 

Da gjenstår det egentlig bare å bestille, men tenker jeg venter til julerushet er unnagjort eller et eventuelt tilbud i romjula.

Lenke til kommentar

Av det jwg kan se så er det altså Axi-serien til corsair som har hatt en del problemer med coilwhine.

 

(Altså den noe dårligere serien som er laget av flextronic) :-)

 

Men er jo alltids greit å vite du kan returnere pga coilwhine (vet også digitalimpuls godtar retur på det).

Ellers har man lovfestet 14 dagers returrett, hvor du kan returnere uansett grunn. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...