Gå til innhold

Beste objektiv til Nikon D7100


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg vurderer å kjøpe kamerahuset til Nikon D7100, og trenger med det også noen linser. Spørsmålet er hvilke jeg burde gå for?

 

Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM A

Sigman18-35mm_02_620x433.jpg

 

Eller...

 

Sigma 35mm F1.4 DG HSM A Nikon

sigma-35mm-a-lens-3_1348387332.jpg

 

Utenom muligheten for zoom, hva er de andre forskjellene mellom disse objektivene? Og holder det med et objektiv til mitt bruk, når jeg ikke driver med makro, landskap eller telefoto? :) Jeg trenger til innendørs idrett, portretter, og begivenheter (arrangementer til enhver tid av døgnet).

 

Andre alternativer som er bedre? Evt. gir mer for pengene?

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så tror jeg at 35mm blir i det korteste laget for sport.

 

For det andre så er 18-35mm laget for crop sensor og kan derfor ikke brukes på fullframe, mens den faste linsen er laget for fullframe og kan derfor brukes på begge sensor typene.

 

Så hvis du har planer om å oppgradere til FF i nær fremtid så ville det ha vært dumt å kjøpt dedikert crop optikk.

Lenke til kommentar

Ville nok vurdert en normalzoom før eventuelle "spesialobjektiver".

Synes 24mm "ekvivalent 36mm" blir veldig trangt på Cropkamera som vidvinkel og tilsvarende i teleenden med 35mm "ekvivalent 52mm" til allroundbruk.

 

jeg vet ikke hvor mye erfaring du har innen fotografering så det er litt vanskelig og anbefale noe spesifikk, men tar med de tradisjonelle normalzoomene som er populære.

 

Tamron 17-50 f/2.8 VC er et godt objektiv som dekker det vanligste brennviddene og har bra lysstyrke, det finnes tilsvarende fra Sigma også.

Nikon 16-85 VR er en normalzoom med et bred zoomområde uten at det går på bekostning av bildekvaliteten.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...