Gå til innhold

Trenger hjelp med overklokking av 3770k!


Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny når det kommer til overklokking, hva er det jeg må tenke på når jeg skal gjøre det?

 

Har en Corsair H100I kjøler på CPU`n

 

¨Hovedkort: Asus maximus V extreme

 

Jeg prøvde auto overklokkingen som ligger i biosen, jeg tok 4,2GHz men på idle load ble den pluteslig 80 grader. Hva kan være feilen til at dette skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som kjøreren kan være feilmontert/ikke ha nok press mot cpu. Ble den varm med en gang, eller tok det tid?

Har akkurat monter kjøleren, kan prøve å skru den av og så sette den på igjen.

Men akkurat når pcen er skrudd på er gradene rundt 40-50 men så stiger det, så at volten lå på rundt 1,35V! er det for mye? og eventuelt har du en guide jeg kan følge?

Lenke til kommentar

Har akkurat monter kjøleren, kan prøve å skru den av og så sette den på igjen.

Men akkurat når pcen er skrudd på er gradene rundt 40-50 men så stiger det, så at volten lå på rundt 1,35V! er det for mye? og eventuelt har du en guide jeg kan følge?

1.35 hørtes litt mye ut. Jeg kjørte 3570 på 4.5 med 1.29.

Et tips er: Skru av alt som er "Auto". Start på scratch, skru av strømsparing og low power state og alt dritt som det, auto overclocking osv.

Les et par guider, fins utallige tråder om overklokking og det er temmelig mange ting og innstillinger man bør eller skal endre på skal man få en god og ikke minst stabil overklokk.

Lenke til kommentar

Jeg må bare spørre: hvorfor kjøper du Extreme utgave-hovedkort når du kan så lite om overklokking?

Jo det er fordi en kompis vant dette hovedkortet og solgte det til meg for 1000kr :D

1.35 hørtes litt mye ut. Jeg kjørte 3570 på 4.5 med 1.29.

Et tips er: Skru av alt som er "Auto". Start på scratch, skru av strømsparing og low power state og alt dritt som det, auto overclocking osv.

Les et par guider, fins utallige tråder om overklokking og det er temmelig mange ting og innstillinger man bør eller skal endre på skal man få en god og ikke minst stabil overklokk.

Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...