Gå til innhold

Olympisk løfting og kondisjonstrening? Galskap


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har hatt treningslogg her tidligere men det dabbet av etterhvert. Tenkte å innføre treningslogg her igjen for å motivere meg selv men også kunne få litt innvendinger fra dere samt kanskje dele litt erfaring fra min trening.

 

Har trent ganske lenge nå mer eller mindre seriøs. Til tider veldig seriøst og had perioder hvor jeg ikke har vært så seriøs.

 

 

Kan forøvrig dele litt info om meg, jeg er 19 år, er for tiden i førstegangstjenesten og trener i hovedsak for å kunne fortsette en eventuell millitær karriere men samt av helsemessige årsaker og det å kunne se sån noegenlunde bra ut.

 

Jeg har delt treningen min opp i tre deler, kondisjon, olympisk løft (eksplosiv styrke) og konvensjonell styrketrening. Samt kommer den treninga jeg har i tjenestetid, men det får jeg som regel kombinert med "egentrening".

 

Jeg forteller mer om treningsmetode etc etterhvert som jeg begynner å loggføre treningsøkter.

 

Stats:

178cm

78kg

Clean and jerk: 95kg

Snatch: 60kg (fortsatt mye teknikktrening)

Benkpress: 115kg

Knebøy: 150kg (har greid mer men det er nå.)

Markløft: 170kg

Chins: 12-16

Push-ups:50+ går mest på vilje.

 

3km: 13:30 (MÅ FORBEDRES DRASTISK.)

1mila: 50 min

1,5 mila: 1t20 min

 

Som dere ser er det løpinga mi og kondisjonen je har mest å hente på. Blir mye løping og skigåing igjennom vinterern for og forbedre generell kondisjon men da også spessielt 3km som er typisk opptakskravstest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...