Gå til innhold

– Datalagringsdirektivet er ulovlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kan godt starte med å innhente eller lagre informasjon når de har skjellig grunn til mistanke mot en enkeltperson, men å overvåke alle er alt for NSA / "Big Brother". Det er faktisk dyrt, og totalt unødvendig! Folk har ikke mye til overs for å bli overvåket uansett om de bare ønsker å ha kontroll på når du bestiller pizza fra peppes osv... Hvem trenger å vite det??? FÅ VEKK DLD!!!

Lenke til kommentar

Det Høyre og Arbeiderpartiet burde gjort nå er å skynde seg å beklaget at de vedtok dette. Før det faktisk blir vedtatt av EU at #DLD er ulovlig. Og at disse to partiene faktisk innfører tiltak mot sitt eget folk som er så graverende at det blir ulovlig senere. Men hadde blitt overrasket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En ting som er interessant er konsekvensene av en evt. kjennelse om at direktivet er ulovlig, og begrunnelsen for det. Det kan for eksempel forårsake ganske fundamentale endringer i arbeidssituasjonen til piratjeger-advokatfirmaer osv. Jeg forutsetter at tillatelser gitt til private aktører er gitt innenfor tilsvarende rammer og gjerne til en viss grad er beslektet med grunnlaget for loven. Hvis beviser er innhentet av private aktører med hjemmel forankret i lover som senere er kjent ulovlig kan man spørre seg om alle påfølgende funn i slike saker er gyldige bevis. Ser for meg at sånt kan bli advokatmat, og jeg skjønner at det tar tid å flisespikke seg gjennom materialet.

Lenke til kommentar

Har ikke noen store problem med DLD selv, har ingenting å skjule. Men jeg vil så absolutt få det avskaffet, for dette ubrukelige direktivet er bare bullshit og bortkastede penger!

Bruk heller alle de millionene på forskning og helse! Ikke på å passe på at enkelte norske statsborgere laster ned en CD med heavy metal som de ikke får tak i ellers..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...