Gå til innhold

Nå blir det enklere å bytte fra Gmail til Outlook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det egentlig noen som helst grunn til å benytte seg av Gmail.com fremfor Outlook.com sånn som ståa er nå? Du slipper til og med reklame, eneste er vell at Google tvinger deg til å ha en Gmailkonto om du ønsker å benytte deg at populære tjenester som YouTube (via påtvungen Google+... ugh.), mens Microsoft på sin side åpner jo sine tjenester ved å tillate folk å benytte seg av valgfri e-post adresse til å sette opp en Microsoft konto.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja da mangler det bare at Outlook 2013 virker med Gmail IMAP da. For det virker overhode ikke som det skal. Og sånn har det vært helt siden Februar. Og ja jeg vet at det virker for noen, men jeg har vært borte i flere tilfeller der det ikke virker som det skal enn at det virker som det skal.

 

Men ontopic. Ville aldri gått fra Microsoft til Gmail, men må jo ha begge deler siden det er en del Microsoft tjenester som krever at man har Microsoft konto. Google har jo samme tingen der, og siden jeg har Android telefon så er det jo gull med Google konto. Pluss syntes hele Gmail tjeneste og alt man får er helt konge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har både gmail og outlook mail. Ser absolutt ingen grunn til å gå fra outlook til gmail. Gmail kontoen min bruker jeg bare i forbindelse med Android, og sånn sett fungerer det jo bra. Spesielt med kalender og slikt. Men det har jo også outlook...

 

Tror mange ikke bruker outlook fordi det er Microsoft, men jeg syns det er en langt bedre mail tjeneste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen reklame, ingen påtvungen Google+, etter min mening renere interface og ingen tullete oppdateringer som gir "sosiale innbokser osv.." som Google driver å tuller med, og mye annet de har en tendens til å tulle med fra tid til annen, fritt valg mellom POP, IMAP og Exchange ActiveSync osv..

 

Og ikke minst så kan du ha flere kontoer med eget domene gratis. Google har redusert dette flere ganger. Og om jeg husker rett så har de vel fjernet gratismuligheten helt nå.

 

Flott at det blir lettere å flytte, skulle ønske denne flyttetjenesten var tilgjengelig når jeg flyttet over 3 domener en tid tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et par ting med outlook.com som gjør den uaktuell for meg:

* Sjekker pop-kontoer bare hvert 30. minutt og max 50 meldinger kan hentes om gangen.
* Hvis det mottas mail fra Outlook desktop-klient i HTML format ligger det doble linjeskift i stedet for enkelt linjeskift.

Inntil dette er fikset blir det fortsatt gmail for meg.

Endret av ^bantex^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan bruke hvilken som helst epost hos youtube. Trenger ikke en gmail.

 

Forsøkte å logge meg inn og registrere ny YouTube bruker på jobb i dag og det kom kun opp Google konto (med medfølgende Gmailkonto) som eneste alternativ, og med automatisk opprettelse av Google+ bruker.

 

Hver gang kjæresten logger seg inn så blir hun nedspammet med at hun MÅ aktivere Google+ om hun ønsker å benytte YouTube videre, hun takker dog blankt nei hver gang og det fungerer jo tydeligvis men du mister muligheten til å kommentere osv.. Dog så må hun benytte seg av en Google konto (aka Gmail) for å logge inn, kan ikke bruke sin egen Exchange mail eller noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det egentlig noen som helst grunn til å benytte seg av Gmail.com fremfor Outlook.com sånn som ståa er nå? Du slipper til og med reklame, eneste er vell at Google tvinger deg til å ha en Gmailkonto om du ønsker å benytte deg at populære tjenester som YouTube (via påtvungen Google+... ugh.), mens Microsoft på sin side åpner jo sine tjenester ved å tillate folk å benytte seg av valgfri e-post adresse til å sette opp en Microsoft konto.

Bryr du deg om personvern? Hvis ja er det ingen forskjell ved å bytte til Outlook, begge er like ille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leker med tanken om å bytte tilbake selv. Synes Gmail har vokst til så mye jeg ikke trenger. Det eneste som hindrer meg er at jeg "må" (ønsker) å bytte epostadressen på alle steder jeg er registrert som bruker epostadressen som brukernavn.

 

Synes den nye greia med at man ikke kan bytte passordet tilbake til noe man har brukt før er tåpelig.

Lenke til kommentar

 

Forsøkte å logge meg inn og registrere ny YouTube bruker på jobb i dag og det kom kun opp Google konto (med medfølgende Gmailkonto) som eneste alternativ, og med automatisk opprettelse av Google+ bruker.

 

Hver gang kjæresten logger seg inn så blir hun nedspammet med at hun MÅ aktivere Google+ om hun ønsker å benytte YouTube videre, hun takker dog blankt nei hver gang og det fungerer jo tydeligvis men du mister muligheten til å kommentere osv.. Dog så må hun benytte seg av en Google konto (aka Gmail) for å logge inn, kan ikke bruke sin egen Exchange mail eller noe annet.

Rart. Jeg kan fint logge meg inn på min egen epost addresse som er på mitt eget domene.

 

Om jeg går til gmail.com mens jeg er logget inn får jeg kunn tilbud om å legge til gmail-konto til eksisterende konto om jeg vil.

nogxfh.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Er det noen grunn til å benytte seg av outlook?

 

Hint: svaret er nei.

 

Hint. Windows Phone ... Telefonen for den voksne brukeren...

 

Et par ting med outlook.com som gjør den uaktuell for meg:

 

* Sjekker pop-kontoer bare hvert 30. minutt og max 50 meldinger kan hentes om gangen.

* Hvis det mottas mail fra Outlook desktop-klient i HTML format ligger det doble linjeskift i stedet for enkelt linjeskift.

 

Inntil dette er fikset blir det fortsatt gmail for meg.

 

Sett opp med IMAP istedet...

Outlook operer med hele og halve linjeskift. Shift+Enter gir det halv linjeskift. Enter gir deg helt linjeskift. Akkurat på samme måte Word har gjort i mange år. skriver man større dokumenter, så bruker man bare linjeskift for avsnittslutt... Lettere å redigere innholdsfortegnelse senere....

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Hint. Windows Phone.... Telefonen for den voksne brukeren...

For det første impliserer winphone verken voksen bruker eller medfører noen særlig autoritet på området. For det andre er det plenty av gode mailleverandører der ute, også for "voksne brukere" som verken spiller the lock-in game eller på andre måter tar seg friheter med deg.

 

Noen er gratis, andre ikke.

 

edit: For det tredje er det lite voksent med svært nedlatende, passive-aggresive utsagn. Med punktummisbruk.

Endret av L4r5
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Ingen reklame, ingen påtvungen Google+, etter min mening renere interface og ingen tullete oppdateringer som gir "sosiale innbokser osv.." som Google driver å tuller med, og mye annet de har en tendens til å tulle med fra tid til annen, fritt valg mellom POP, IMAP og Exchange ActiveSync osv..

 

Jeg byttet også over fra GMail til outlook pga. at jeg ble tredd G+ konto nedover øra, i tillegg til at den vokste på seg litt flere funksjoner enn jeg strengt tatt var interessert i.

 

Har ikke angra ett sekund, Outlook er etter min mening et langt bedre alternativ. Jeg elsker simpelthen også de "mark as read" og "trash" hurtigknappene i web grensesnittet :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...