Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg elsker min kjæreste mer enn hun gjør mot meg?


Anbefalte innlegg

Jeg er 23 år og hun er 24 år gammel. Vi har nå nesten vært sammen i 1 år. Hun er min første kjæreste jeg har hatt i mitt liv. I min teori så føler jeg at når din elskerinne er din første så er følelsene dine 10x sterkere enn hun dersom hun har hatt tidligere forhold.

 

Jeg er veldig sjalu, prøver å "kontrollere" hun, og blir lett irritert eller lei meg av små detaljer. Men ikke tror at jeg er en sprø "Psycho" type basert på mine beskrivelser. Det er ikke så ille når man se det i virkeligheten. Anyway, vil bare høre om det stemmer at følelsen er sterkere dersom man ikke har hatt tidlig forhold og at man er mer sårbar og lett tilgjengelig?

 

Takk



Anonymous poster hash: a2fd0...d93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si. Jeg har jo ikke dårlig selvtillit. Men kanskje jeg ikke føler meg trygg, og tenker for mye. Veldig paranoid må jeg også tilføye.

 

Hvis jeg skal være litt mer konkret, så kan jeg si at hun er ikke så veldig takknemlig og tar ting for gitt. Jeg har klart å fjerne meg fra mine vennekrets for hennes skyld. Komt i drama sak med familien for hennes skyld. Kjøpt henne masse nye ting, mobil og sånt.

 

Hun sier hun elsker meg mye og sånt, og har faktisk vist det noen ganger. Men ellers, så føler jeg ikke noe mer enn det.



Anonymous poster hash: a2fd0...d93
Lenke til kommentar

I min teori så føler jeg at når din elskerinne er din første så er følelsene dine 10x sterkere enn hun dersom hun har hatt tidligere forhold.

 

 

 

Jeg ser dessverre ingen sannhet i dette. 10x var også vanvittig overdrevent. Forskjellen mellom første og andre forholdet ditt, er at etter det første vil du tenke "Jeg kommer aldri til å finne en så god en!", og i ditt andre vil du tenke "Jøss, jeg fant en som klarte å erstatte hun forrige!" og deretter tenker du "Shit, der tapte jeg hun også, og nå tenker jeg igjen at jeg aldri kommer til å finne en så god en -- Men hey! Jeg vet jo fra erfaring at dette ikke er sant".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje hun tar deg for gitt, som Tvillingsjel sier, rett og slett fordi du har gitt opp så mye kun for hennes skyld? Var det nødvendig å gi opp alle vennene dine og slikt da? Kanskje hun ikke bryr seg så mye lengre om hvordan hun oppfører seg mot deg rett og slett fordi hun vet at du aldri vil forlate henne uansett?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Gir du opp ditt eget liv blir du en tøffel, slikt er slett ikke bra i lengen. Risikoen er da at du står uten noen som helst å støtte deg til dersom det allikevel blir slutt etter en tid. I et forhold som fungerer må begge både gi og ta.

 

Jeg tror ikke følelsene er sterkere i første forhold, men det kan jo kanskje være forskjell fra person til person. En opplever jo masse nye følelser første gangen, mens senere så vet en sånn omtrent hva som kommer selv om en sjelden føler nøyaktig det samme. Det er mulig at en forstår ting bedre senere og sånn sett også kan kontrollere enkelte følelser bedre.

Lenke til kommentar

Jeg er sammen med den første dama jeg hadde sex med, og jeg kan veldig godt se likhetstegn mellom oss med tanke på at du er paranoid og er veldig skjør og sårbar. for å svare på spørsmålet ditt så ville jeg ha svart ja, det første ordentlig forholdet man har eller et forhold med den som tok "jomfrudommen" din vil uten tvil ha større følelsesmessig verdi for deg enn for hun. i mitt tilfelle så trodde dama mi at jeg hadde pult norge rundt, men når jeg sa at hun var min første så ble hun tårevåt og deretter har hun har vært rundt halsen min i snart 2 år nå. det ordner seg, bare prøv å vær litt mer positiv over hver enkelt ting så kommer det seg ;)

Lenke til kommentar

 

 

Hvis jeg skal være litt mer konkret, så kan jeg si at hun er ikke så veldig takknemlig og tar ting for gitt. Jeg har klart å fjerne meg fra mine vennekrets for hennes skyld. Komt i drama sak med familien for hennes skyld. Kjøpt henne masse nye ting, mobil og sånt.

 

Hun sier hun elsker meg mye og sånt, og har faktisk vist det noen ganger. Men ellers, så føler jeg ikke noe mer enn det.

 

Anonymous poster hash: a2fd0...d93

 

 

Alle som leser dette har alle varsel lampene sine blinkende nå, det er du som blir kontrollert og utnytta.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva vet du om hva hun innerst inne føler? Dette problemet er i første rekke bygget på usikkerhet rundt sin egen person. Om det du sier er fakta, og hun faktisk ikke er like glad i deg som du er i henne, så er det noe du ikke vet, og som du eventuelt må ta som det kommer.

 

Når det er sagt så vet jeg hvordane det føles, og hvor ødeleggende det kan være, men det er fremdeles bare tanker, og ikke fakta.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...