Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+13412342564
Skrevet

De Tomaso Pantera?, kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Den så jo faktisk ut som en bygde-styla Ford Capri.. ;)

Det er ikke en Ford, og den er ikke "bygde-stylet", men svaret ditt innholder likevel en viss sannhet. Her er et litt nærmere bilde av samme biltype (med et annet regskilt):

post-51414-1280121922,511_thumb.jpg

Endret av SeaLion
Skrevet

Hmm, nå ser det jo litt ut som en Porche 928. Iallefall etter baklysene å dømme.

Og, jo - den er bygde-styla! Laksetrapp==bondebygda ;)

(For de uinnvidde "laksetrapp" er bakrutesjalusi. Fås kjøpt bl.a på Biltema til kr 99,90)

Skrevet

Det er jo egentlig ikke noen laksetrapp på denne, det er jo ikke noe sjalusi utenpå bakruta på den. Den tilfredstiller dermed ikke bygdestylingbegrepet ditt.

Det er sannsynlig at baklyktene ble hentet fra en annen bil, og det samme ble nok frontlyktene (to relativt små rektangulære reflektorer på hver side). Motoren var også plukket fra noe annet, men den ble trimmet og ga rett over 300 hester.

Skrevet (endret)

Hmm, så ikke Porche heller.

Etter nye opplysninger mhp "hente-litt-her-og-litt-der", så er min neste gjetning:

(Renault) Alpina?

Edit: Eller var det Alpine den het?

Endret av Bikeridr
Skrevet

Joda, den minner nok om et par modeller fra Renault Alpine, bl.a A310 og A610, men nei. Som jeg har nevnt tidligere så har den ingen franske aner, og Renault Alpine er jo i høyeste grad fransk.

Skrevet (endret)

Nei, den er faktisk ikke basert på en annen bil. Den har ingen Honda-deler såvidt jeg vet.

Motoren er en V8 fra Mercedes som er plassert rett foran bakakselen.

Endret av SeaLion
Skrevet

Lotec var slett ikke et dumt forslag, bl.a rett nasjonalitet. Men nei, det er et annet (omtrent like "kjent") bilmerke. Den ble aldri tilbudt som byggesett, men hvert eksemplar ble fabrikkbygd på bestilling.

Skrevet (endret)

Mosler MT900 GTR XX..

hehe, måtte google "american supercar" og det var ikke det jeg trodde den het.

Endret av toro3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...