Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det første som slår meg er egentlig austin martin men fronten stemmer ikke helt men...

8583392[/snapback]

 

Det er nok ikke en Aston Martin.

 

Men merket bak bilen har Bugatti som sin kanskje nærmeste konkurrent, og kan på mange måter settes i samme bås som Russo-Baltique.

 

;)

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Det første jeg tenkte Saleen S7 men den er det ikke, hvilket land er den produsert i?

8583628[/snapback]

 

Bilen ligner på Saleen S7, det har du rett i. Er dog visse detaljer som mer horisontale lykter os.v. som skiller dem fra hverandre. Merket som står bak bilen er et kjent spansk merke luksusmerke fra førkirgsperioden, og med tanke på hvor mange kjente spanske merker vi har burde det ikke bli alt for vanskelig å finne frem til dette.

 

Det kan også nevnes at bilen på bildet er kun en prototype (siden prosjektet er såpass kjent, tenkte jeg at det gikk greit :innocent: ).

 

Meningen med denne prototypen var å vekke til live det til da begravde luksusmerket, på samme måte som Bugatti med sin Veyron (og med EB 110 før det igjen) og Russo–Balt med sin Impression.

ja det var jo nyttig info når man ikke har stor kunskap om "superbiler" eller som jeg kaller dem "styggebiler" :)

8583643[/snapback]

 

Nå er det jo svært så vanskelig å gi info til en som ikke har greie på disse bilene uten å gi oppgavene helt bort. :p

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Spansk? Mazel, Tramontana og Seat er de eneste jeg vet om

8583829[/snapback]

 

... Og et av de overnevnte merkene prøvde i 2002 å gjenopplive hvilket kjent merke? Og hva het prototypen de prøvde det med?

 

Har du svarene på de spørsmålene har du greid oppgaven. :yes:

Lenke til kommentar

Paykan av noe slag?

 

Den var ikke så lett som du antydet i starten... Hurra for google!

Jeg sa jo aldri at den skulle være direkte rett, men bare at jeg regnet med at den var en smule mer "allmen" kjent enn folkebilen din fra Maylasia ... Men ingen av merkene er nok å se på prioteringslisten til en vanlig norsk bilkjøper.

 

;)

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Paykan av noe slag?

8584069[/snapback]

 

jepp, den tok ikke lang tid...

8584077[/snapback]

 

Siden Paykan ikke akkurat har det designet som er lettest å skille fra hverandre, så måtte jeg bruke Google til å hjelpe meg videre med hvilken modell dette kunne være ... Og selv nå etter litt Google-bruk aner jeg ikke hvilken modell det er.

 

Men la oss prøve med en Hunter S (eventuelt Hillman Hunter).

 

Eller en Paykan 1600?

:hmm:

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...