Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den ser nesten lik ut som en Siata 8v coupe/balbo, men tror du den er helt lik, neida.

:wallbash:

6115850[/snapback]

Jeg tror du har rett. Fant en Fiat Siata 208 Coupe 8V 1953 som var dønn lik:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den ser nesten lik ut som en Siata 8v coupe/balbo, men tror du den er helt lik, neida.

:) Siata 8V er såpass nært at jeg godtar det.

Korrekt typebetegnelse er Siata 208S. Siata var et eget italiensk merke (ikke en del av Fiat), 208S benyttet Fiats splitter nye 2-liters Ottovu-motor (8V) med opptil 125 hester koblet til en femtrinns girboks. Bakhjulsdrift. 8V betyr ikke 8 ventiler, men er en italiensk måte å skrive V8 på. Karosseriet på 208S var designet av italienske Vignale, og fantes både i lukket og åpen utgave. I årene 1952-1955 ble det totalt bygget 56 biler av denne modellen, hvorav de aller siste fikk en 5,4-liters usansk V8 på 300 hester, da het bilen 208CS.

Skrevet

Ja, tenkte nå på Bare en Edsel Corsair siden de ble prod mellom 1958-1959 så er det ikke nøye.

Vet om en som skal selge en 2-d som er kun 50 reg i verden.

Han bor 5km fra meg ;)

Strøken me orginal calefornia lakk.

Og caleforniaskilt bakom reservedekket.

Men nok offtopic.

Ka me en Subaru Svx. Den er sikkert få som har hørt om.

Skrevet
Siden det egentlig er/var min tur, og siden det forrige er løst, kommer jeg med en ny en:

post-81549-1147894551_thumb.jpg

6122497[/snapback]

Er det din tur? Jeg holder jo på med å legge inn bilde nå!

Skrevet

Vrien den! Har sjekket alle italienske og britiske merker jeg kan komme på, uten hell. Noen hint? F.eks årsmodell? Ser ut som en typisk 60-70-talls, men samtidig har den "moderne" detaljer. Dette kommer til å holde meg våken i natt! :cry:

Skrevet
Siden det egentlig er/var min tur, og siden det forrige er løst, kommer jeg med en ny en:

Det er en Ginetta G34 fra 1997 med 250-hesters Volvomotor. Det ble bygd 21 Ginettaer i Sverige, bildet viser bil nr 8 av de svenskbygde. Men Ginetta er egentlig et engelsk bilmerke som ble startet opp på 50-tallet. Ginetta har alltid laget små og kjappe sportsbiler, de mest berømte modellene er G4, G12 og G21.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...