Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan lære/huske best og raskest?


Anbefalte innlegg

Hei, dette kommer egentlig helt ut av det blå. Har ikke så veldig mye tid på hendene noen uker av skolen og jeg er relativt lat uten koffein eller nikotin. Og skolen kan også være helt latterlig når det gjelder planlegging av prøver slik at det hender jeg har 4 uker fri, og uka før ferienÅ så får jeg 4-7 prøver på en uke.. En slik tid nærmer seg også så... Om noen har noen egne læretips som fungerer bra, post det her : ) takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe jeg vet er viktig, også av erfaring:

 

Få nok søvn, skikkelig søv. Regelmessig. Dette er undervurdert. Spis skikkelig, ikke koffein eller sukker. Mange mener at fysisk aktivitet er sunt for hjernen.

 

Ellers så er det pugging som gjelder. Men hvis du ikke føler fremgang eller om du ikke er konsentrert nok til å huske hva du leser på må du klarne hodet. Les på det, spør deg selv etterpå. Dette lærer man spesielt godt av. Senere på dagen, helst før du legger deg repeterer du hva du har lest/lært.

 

Det å systimatisere ting og lage referanser som assosieres med er smart, men mange av disse referansene kan være forvirrende og vanskelige å huske. F.eks. huskeregler som lett kan gå i krøll. Ikke bruk tid på ting som forvirrer deg.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...