Gå til innhold

Nelson Mandela er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

R.I.P Han fikk ihvertfall levd et langt liv:)

 

Så får han bli min nye avatar.

 

Og nei, han var ingen helgen, ikke ba han om få bli det heller. Men i dagens politiske virkelighet får han gjøre nytten som ideal.

 

Geir :)

Hvem var hun jenta som var på profil bildet før det du har nå?

Lenke til kommentar

 

Mitt ideal. Det som bygger på forbrødring, økonomisk utvikling og (relativ) frihet. Det får klare seg for i kveld. De som har problemer med det kan jo se hvordan det gikk i nabolandet Rhodesia.

 

Geir :)

Interessant. Romantisering er jo alltid koselig :) Leste du egentlig linken jeg postet?

Lenke til kommentar

Hvordan kan drap av kvinner og barn ikke føre til demonisering?

 

Ved at man tar seg tid til å faktisk lese hele historien, og ikke bare en blogg uten kildehenvisninger. Du må gjerne finne en kilde som beviser at Mandela planla drap på kvinner og barn. Eller at de planlagte bombeangrepene hadde dette som resultat. Eller at han tilstod dette, slik bloggen antyder.

 

Det var da heller ikke det han ble dømt for, men for å "trene folk i bruk av eksplosiver og planlegge geriljakrig og støtte til fremmede makter for å fremme kommunismen".

 

Videre kan vi diskutere om unntakslovene etter Sharpeville ga ANC så mange andre muligheter enn å besvare vold med vold. Jeg er ikke pasifist. Det sies (her mangler jeg kilde) at selv Gandhi mente at fredelige midler var umulig i Sørafrika, fordi myndighetene (i motsetning til engelskmennene i India) ikke nølte med å ta uskyldige sivile liv. Dette var riktignok en generasjon eller to tidligere.

 

Er folk som dreper kvinner og barn faktisk blant dine idealer???

 

Nei. Men folk som soner sin straff og så jobber for forsoning er.

 

 

Folkens! En helt har akkurat død og dere alle bare krangler, vist litt respekt for de døde...

 

Vice synes ikke han er noen helt. Jeg vet ikke om han har noen...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...