Gå til innhold

Jubeltall for Windows Phone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Dette er veldig store apps, det er mengder med andre apps som ikke har noen funksjonell erstatter. Man kan sikkert argumentere for at dette blir ett mindre problem, men det er ikke særlig mye som trekker positivt heller for OSet i mine øyne. Det er ikke noe at den største ulempen blir mindre.

 

AtW

 

Slik var det også for noen år siden da Android var ny.

Var faktisk lenge de ikke var "mulig" å kjøpe apps, og man måtte nøye seg med gratis-apps.

 

Har personlig ikke hatt WP ennå, men skal kjøpe meg ny telefon mot sommeren, og lurer jeg på om jeg skal prøve meg på det.

Ja dette husker jeg. Jeg var en tidlig Android bruker og det var verre enn det er å ha Wp for øyeblikket:)

Å kjøpe apps var ikke mulig,noen apper var en vits i forhold til iOS sine og Android i versjon 2 hadde tydelige mangler,samt for min del veldig ustabilt. Vet ikke hvor mange ganger jeg trykket tving lukking av app på min HTC desire.Men det var ofte!

 

Jeg bruker nå WP,og gleder meg til å se hva Microsoft klarer å gjøre med Windows Phone fremover.

Lenke til kommentar

Ja dette husker jeg. Jeg var en tidlig Android bruker og det var verre enn det er å ha Wp for øyeblikket:)

Å kjøpe apps var ikke mulig,noen apper var en vits i forhold til iOS sine og Android i versjon 2 hadde tydelige mangler,samt for min del veldig ustabilt. Vet ikke hvor mange ganger jeg trykket tving lukking av app på min HTC desire.Men det var ofte!

 

Jeg bruker nå WP,og gleder meg til å se hva Microsoft klarer å gjøre med Windows Phone fremover.

Android slet i starten også ja. Men det er nå over 3 år siden vi så winphone. Android (og ios) hadde omfattende appstøtte og hadde fått en ganske ferdig produkt etter 3 år.

 

Dette går for tregt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android slet i starten også ja. Men det er nå over 3 år siden vi så winphone. Android (og ios) hadde omfattende appstøtte og hadde fått en ganske ferdig produkt etter 3 år.

 

Dette går for tregt!

Situasjonen i dag er anderledes enn da Android kom på markedet.

Da fantes det ett forholdsvis nytt system (iOS) som var på vei oppover, og et gammel system (Symbian) som var på vei nedover. Dette var også omtrent i tidspunktet hvor det ble populært å ha smarttelefoner, og markedet var STERKT voksende.

 

I dag har vi 2 VELDIG godt etablerte systemer (iOS/Andorid), som det ikke er lett å konkurrere mot. I dag har så og si alle smarttelefoner, og det er ikke lett å få brukere til å flytte over til et helt nytt økosystem.

Lenke til kommentar

Situasjonen i dag er anderledes enn da Android kom på markedet.

Da fantes det ett forholdsvis nytt system (iOS) som var på vei oppover, og et gammel system (Symbian) som var på vei nedover. Dette var også omtrent i tidspunktet hvor det ble populært å ha smarttelefoner, og markedet var STERKT voksende.

 

I dag har vi 2 VELDIG godt etablerte systemer (iOS/Andorid), som det ikke er lett å konkurrere mot. I dag har så og si alle smarttelefoner, og det er ikke lett å få brukere til å flytte over til et helt nytt økosystem.

 

Joda, og? Jeg kjøper ikke en WinPhone med ett OS som i mine øyne ikke konkurrerer og har en usikker framtid, samt for treg utviklingstakt, bare fordi jeg synes synd på MS som går inn i ett modent marked. Om android var i samme situasjon for 3 år siden bryr meg mindre, det er i dag jeg kjøper, og dagens konkurrenter jeg sammenlikner mot.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle jeg kjøpt meg telefon til 5000+ hadde nok valget falt på Android, men Lumia 920 til 2500,- (for snart et halvt år siden) var så billig at det var verdt å teste ut Windows Phone, og jeg angrer sjelden (og sjeldnere og sjeldnere).
Har en ny andorid-toppmodell på vei inn i familien nå, gleder meg til å se hvordan en ny slik fungerer da den siste jeg eide var Galaxy SII. Tror jeg uansett kan stå for dette: Billige winphones gir en bedre brukeropplevelse enn billige androids, så det er ikke så rart om disse selger bra.

Endret av trulseth
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal de komme med en profftelefon må den være proff, det er den ikke.

 

Ikke har den appstøtte fra noen av de mest kjente sosiale medier appene i verden heller.

 

Det ble en telefon uten noe som helst å by på, og derfor slo de heller ikke an. Nå selger de bra men kun i billigutgavene, dette er en feilslått strategi da WP skulle være en profftelefon. Office i lomma osv.

 

Nå har jeg aldri prøvd Ativ S, men jeg kjenner meg ikke igjen her i det hele tatt. Jeg har utvikling av programvare for mobile enheter som fulltidsjobb, og bruker WP, Android og iOS på daglig basis, så jeg tør påstå at jeg er en profesjonell bruker. Alle de tre største OS-ene begynner å bli rimelig stødig, men siden jeg fikk min Lumia 920 er det den som er hovedtelefonen og jeg kan vanskelig se for meg at jeg noen gang kommer til å bytte tilbake til hverken iOS eller Android.

 

WP er ikke feilfritt, men det er jaggu meg ikke Android heller. Når det gjelder stabilitet, konsekvens og opplevd ytelse er er WP (og forsåvidt Apple) milevis foran Android. Ikke har jeg behov for 50-100 forskjellige lommelykt og fart button-apps heller, og klarer som regel å finne det jeg trenger blant de rundt 150 000 appene som ligger i Store pr. i dag.

 

Ja, Snapchat mangler, men så vidt jeg har skjønt har de en offisiell klient klar. På grunn av at avsender skal ha mulighet til å få beskjed om mottaker tar en screenshot, og dette ikke er støttet av OSet før GDR3 er på plass, er visstnok WP-klienten forsinket. Swapchat er rimelig elendig, men får duge foreløpig. På ingen måte grunn nok til å bytte OS.

 

Gleder meg til å se hvordan WP8.1 blir, men i følge det som er lekket på nett virker det veldig lovende :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det var mange irriterende småfeil med min Ativ S.

 

Samme telefon, samme problemer.. det var ikke alltid MS sin feil, appene var ofte hastverksarbeid med mye bugs. Menyene er irriterende, og jeg misliker at jeg MÅ velge mellom forhåndsdefinerte farger og ikke kan velge fritt.

 

Gikk tilbake til Iphone 4s, det eneste aberet jeg har hatt med Apple var Itunes og det har jeg ikke behøvd å bruke på flere år. Samt at jeg ikke kan utvide minne. Eller bytte batteri. Eller overføre en fil uten å få lyst til å stikke en syl i øyet. Og at den går tregt med nye IOS. Men jeg foretrekker den fortsatt i praktisk bruk, Ativ S fungerer som vekkerklokke og til sengsurfing.

Lenke til kommentar

Windows Phone, ja hva skal en si. Jeg gikk fra en gammel Galaxy Note til Lumia 920.

Skuffelsen kom.

Lyden var så dårlig, (inne på rep for andre gang nå) at jeg ikke hørte hva folk sa. Måtte bruke høyttaler, og selv da var det problemer. Jeg har adekvat hørsel selv om jeg av noen kalles en gammel mann.

Apper er et sorgens kapittel. Noe er bra, men mange er rett og slett dritt. Lette høyt og lavt etter en app til å kjapt lage et notat, og ble veldig skuffet over kvalitet og utvalg. Heldigvis støtter telefonen Office-filer fullt ut, og Onenote ble redningen. Men tidligere kjøpte jeg en Snapchat-app og ble grundig lurt. Jeg kunne ikke sende, bare motta snapchatter.

Jeg lurer nå sterkt på å kjøpe meg en Note 3.

Kameraet er bra. Spesielt i svakt lys.

GPS'en er litt treg og kartet er flatt og konturløst. Greit så lenge du er ved en vei.

Fant fort ut at i stedet for apper til de ulike sosiale media var det like greit å legge URL'en som ei flis på hovedskjermen.

Synd at de ikke har flere skjermer ved siden av hverandre, dette fører til mye skrolling.

Jeg kan heller ikke bruke de varslingstonene jeg selv vil. De har sendt med et utvalg som jeg kjemper med å høre forskjell på. Aner ikke om det er en FB melding, eller en tekstmelding som varsles.

Etter min mening er en Lunia 920, og kanskje andre Nokia WP telefoner også, en telefon med Officepakka. Utover det holder ikke apper og funksjoner mot konkurransen fra en mengde merker innen Android.

Nei, jeg er ikke fornøyd med min Lumia 920. Ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig irriterende feil? Irriterende mangler kan jeg være enig i, men feil?

 

 

 

Feil og mangler, Fru Blom. Kommer vel an på øynene som ser.

Men flere mangler/feil ...

- Man kan ikke velge ulike varslingstoner fritt.

- Man greier ikke en gang lage en app til Snapchat som funker slik en app til Snapchat skal.

- Karttjenesten står tilbake for Google Maps

Lenke til kommentar

Hei, Tresfjording, virker som du har fått en "mandagsutgave" av 920en, for jeg kan ikke si at lydkvaliteten, eller den fysiske kvaliteten på noe område, har skuffet meg på min 920.

 

App-utvalget er begrenset, og det er noe jeg mangler, men alt i alt er jeg fornøyd med de jeg har prøvd (er ikke en pioneer i apputtesting, går som regel for de med god review/rating)

 

Evernote finnes i WinStore, har ikke prøvd den, men den har bra rating. Selv bruker jeg bare Onenote, og synes det fungerer utmerket.

 

6snap er en utrolig bra, gratis snapchat-app, står ikke noe tilbake for det jeg kan huske fra android, men den er ikke lenge siden kom (synes forøvrig også 6tag fortsatt er bedre enn Instagram BETA).

 

Kartene synes jeg funker greit som bil-kart, men utenom det er de ikke mye å skryte av, pluss for måten nedlastede kart blir håndtert på. Kan anbefale MoreMaps dersom målet er litt mer "tur-kart" (ser litt ut som norgeskart-appen på android).

 

Varslingstonene kan jeg være enig i, selvom ikke er et stort problem for meg.

 

Alt i alt sitter jeg absolutt ikke igjen med samme inntrykk som deg, men det er jo lov å være uenige. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...