Gå til innhold

[Løst] Selge Asus G74SX (2 år gammel)


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal selge min 2 år gamle Asus G74SX og håper dere kan hjelpe meg å sette en pris på den. For over et halvt år siden kjøpte jeg meg en stasjonær PC, og siden har ikke laptopen vært i bruk. Derfor tenkte jeg det er like greit å selge den før den blir verdiløs.

Spesifikasjoner:
Prosessor: Intel Core i7 2670QM 2.2 GHz, 4 kjerner.
Chipset: Mobile Intel HM65 Express.
Minne: 16 GB (4 x 4 GB), 1600 MHz DDR3 SDRAM.
Lagring: Kingston HyperX 240GB SSD og 320GB HDD.
Skjermkort: Nvidia GeForce GTX 560M – 3GB GDDR5
Skjerm: 17.3”, 1920 x 1080, 120Hz, Antirefleks (aktive 3D briller medfølger).
OS: Windows 7 Home Premium.
Batteri: 5200 mAh, varer omtrent 2-3 timer.
Tilkoblinger: 2 x USB 3.0, 2 x USB 2.0, LAN, HDMI, kortleser blabla.
Vekt: over 4 kg.

Den er pent brukt, ingen skader, vifter renset jevnlig med trykkluft, aldri vært til reparasjon. Leveres formatert med nyinstallert OS.

Kan det være lønnsomt å ta ut SSDen og sette inn en 250GB- eller 750GB HDD? Er veldig fornøyd med den, pluss at den kostet svimlende 3400 kr da jeg kjøpte den.


Pustet lettet ut da jeg så på systemrequirementslab.com at den klarer å kjøre BF4 :)

Hvor mye kan jeg ta for laptopen på bruktmarkedet/finn.no? Setter pris på all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Om du sjekkar på finn.no vil du finne at dei ligg ute til 6500Kr, og fortsatt ikkje blir seld. slik som dinna: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44833354&searchQuery=+Asus+G74SX

 

Eg hadde lagt han ut for maks 5500kr, uten SSDen i. du får ein betre 240GB disk for 1200kr, så det kan hende at du tenar meir på å behalde SSDen.

Endret av sogndal94
Lenke til kommentar

Hei,

Så du mener at en laptop som kostet ny 13400,- (på tilbud) etter 2 år er verdt 5500,- etter 2 år, selv om den er i topp stand? Har vanskelig for å tro at prisen på en gaming laptop synker med 60% av kjøpsverdi etter 2 år.

Ang laptopen du linker til står det ingenting om det er 120hz skjerm (som kan ha noe å si for verdien), og salgsmeldingen er ikke akkurat godt skrevet. Det kan være flere grunner til at den ikke er solgt enn at den koster 6500,-.

Har inntrykk at folk på finn.no er glad i å prute, så legger jeg den ut for 5500,- får jeg vel neppe den prisen?

Lenke til kommentar

Det var riktignok uten 3D og 120Hz, men tviler på at folk på brukt-markedet bryr seg særlig om slikt. De søker vel på modellen, her G74SX, og ser hva andre selger den for. Prøv deg hvertfall litt høyt og juster ned om den ikke funker

Okei. Tenker at det er en del foreldre som skal kjøpe PC til ungene sine til jul, og da kan jeg jo være heldig at noen biter på, selv om jeg setter prisen litt høyt.

 

Godt tips å justere ned prisen hvis ingen viser interesse. Høres 7000,- uten SSD helt på tryne ut, eller ville du begynt litt lavere/høyere?

Lenke til kommentar

Ta en titt på hva du får på markedet i dag. Denne pc-en ny fra multicom med et gtx 760m, som er mye bedre enn 560 koster 6395: http://www.multicom.no/Xishan-W350S-15e6-Full-HD-Matt-Intel%C2%AE-Core%E2%84%A2-i5-4200Me-8GBe-750GBe-GeForce-GTX-760Me-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10627275

 

Dette da uten SSD.

 

Med tanke på at din er brukt, og batterilevetiden antagelig har sunket litt, ville jeg aldri gitt mer enn 5k uten SSD. Sorry, men laptops synker utrolig fort i pris, særlig de som er beregnet for gaming.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Ta en titt på hva du får på markedet i dag. Denne pc-en ny fra multicom med et gtx 760m, som er mye bedre enn 560 koster 6395: http://www.multicom.no/Xishan-W350S-15e6-Full-HD-Matt-Intel%C2%AE-Core%E2%84%A2-i5-4200Me-8GBe-750GBe-GeForce-GTX-760Me-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10627275

 

Dette da uten SSD.

 

Med tanke på at din er brukt, og batterilevetiden antagelig har sunket litt, ville jeg aldri gitt mer enn 5k uten SSD. Sorry, men laptops synker utrolig fort i pris, særlig de som er beregnet for gaming.

Nvidia Geforce GTX 760M vs Nvidia Geforce GTX 560M - ser da ikke så "mye bedre" ut i mine øyne, specs wise. Og prosessoren til Asusen er i en annen liga. Men det setter uansett ting litt i perspektiv, så takk for det. Skjønner at jeg må senke prisforventningene.

 

Må understreke at den er veldig pent brukt, og har ikke en ripe i seg, samt at ingen kjøper en laptop tyngre enn 4 kg pga batterilevetiden. :p

Lenke til kommentar

Nvidia Geforce GTX 760M vs Nvidia Geforce GTX 560M - ser da ikke så "mye bedre" ut i mine øyne, specs wise. Og prosessoren til Asusen er i en annen liga. Men det setter uansett ting litt i perspektiv, så takk for det. Skjønner at jeg må senke prisforventningene.

 

Må understreke at den er veldig pent brukt, og har ikke en ripe i seg, samt at ingen kjøper en laptop tyngre enn 4 kg pga batterilevetiden. :p

Det er en ny grafikkarkitektur, i praksis får 760M utnyttet sin regnekraft langt bedre enn 560M.

Når det er sagt er 560M basert på en midrange-brikke, mens 760M er mer low-midrange-brikke, så du vil ikke få helt dobbelt så god ytelse fra 760M.

Lenke til kommentar

Det er en ny grafikkarkitektur, i praksis får 760M utnyttet sin regnekraft langt bedre enn 560M.

Når det er sagt er 560M basert på en midrange-brikke, mens 760M er mer low-midrange-brikke, så du vil ikke få helt dobbelt så god ytelse fra 760M.

Okei, det tenkte jeg ikke på.

 

Hva ville du lagt ut laptopen for hvis den var din?

Lenke til kommentar

Okei, det tenkte jeg ikke på.

 

Hva ville du lagt ut laptopen for hvis den var din?

3500-4000 kr om jeg faktisk ønsket å selge den.

 

Verditap på PCer kan regnes slik:

Nypris for tilsvarende laptop i dag

-30% fordi din er brukt

-30% per år brukt

I ditt tilfelle vil det da si at laptopen din er verdt ca 1/3 av det en ny laptop med samme spesifikasjoner, og siden vi vet at en nyere og bedre modell koster 7000 kr (windows inkludert i prisen på multicom-maskinen) er det rimelig å anta at reell verdi på laptopen din er nærmere 2000 kr i dag.

 

Lærdommen vi tar fra dette er at PCer er ingen investering!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du kan nok lett få 5000 kr, og 6000 på en utrolig go dag om du er litt tolmodig. Solgte selv en drit gammel gaming laptop for 1 år siden for 6000, den var MYE værre enn den du har der :)

 

Det Arni sier er bare tullprat, bortsett fra:

 

PCer er ingen investering!

Selv om han som regel har fasit på det meste. Jeg drev tideligere med å snappe opp billige laptopper på finn.no for så å selge dem igjen for mer spenn. :)

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Du kan nok lett få 5000 kr, og 6000 på en utrolig go dag om du er litt tolmodig. Solgte selv en drit gammel gaming laptop for 1 år siden for 6000, den var MYE værre enn den du har der :)

 

Det Arni sier er bare tullprat, bortsett fra:

Selv om han som regel har fasit på det meste. Jeg drev tideligere med å snappe opp billige laptopper på finn.no for så å selge dem igjen for mer spenn. :)

Kommer jo an på hvor moralsk man er. Man kan lure mange på finn til å tro at det man selger er verdt mer enn det faktisk er, særlig når det kommer til noe teknisk som en pc. Er veldig sjeldent jeg finner gode kjøp på finn desverre. Kommer litt an på om man liker å lure andre for egen vinning, eller gi en god deal.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nei, her har han helt rett.

 

At det finnes unntak som bekrefter regelen er det ingen som betviler.

 

Dessuten, for hver overprisede bærbare du har solgt ligger det ti-femten andre ute til enhver tid som ikke blir solgt grunnet overpris. :)

 

Vell jeg har tross alt hatt d some side inntekt tideligere men ja jeg tar nok helt feil :)

Lenke til kommentar

Hei jeg er intressert i å kjøpe den laptopen faktisk, hvor mye kunne du tenke deg?

Hei, beklager sent svar, laptopen er dessverre solgt.

 

Du kan nok lett få 5000 kr, og 6000 på en utrolig go dag om du er litt tolmodig. Solgte selv en drit gammel gaming laptop for 1 år siden for 6000, den var MYE værre enn den du har der :)

 

Det Arni sier er bare tullprat, bortsett fra:

Selv om han som regel har fasit på det meste. Jeg drev tideligere med å snappe opp billige laptopper på finn.no for så å selge dem igjen for mer spenn. :)

Er glad jeg valgte å høre på deg Satyrion1. Fikk solgt laptopen for 6300 kr. Kunden synes det var fair pris og ble veldig fornøyd. Fikk bud på 7150,- inkl SSDen rett etter den var solgt. Synd jeg ikke drøyde salget litt til.

Kommer jo an på hvor moralsk man er. Man kan lure mange på finn til å tro at det man selger er verdt mer enn det faktisk er, særlig når det kommer til noe teknisk som en pc. Er veldig sjeldent jeg finner gode kjøp på finn desverre. Kommer litt an på om man liker å lure andre for egen vinning, eller gi en god deal.

Jeg føler ikke at jeg lurte personen på noen måte. Han sa han hadde vurdert laptopen opp mot andre laptoper på markedet før han slo til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...