Gå til innhold

CPU Kjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

H60, ikke verdt det. ;) Da hadde jeg heller kjøpt Noctua NH-D14.

 

H100i, tja... Den yter bedre enn Noctua NH-D14. Men den er også mer bråkete.

 

Det spørs hva du har nå, og om støy er en viktig faktor. Er det det, kjøp heller NH-D14. Den koster omtrent det samme på Komplett, men du får den for 599 kr med fri frakt hos NetOnNet. Mye bedre kjøp enn H100i. :)

 

 

 

EDIT: Forskjellen mellom de to er såpass at jeg ikke ser noe poeng i å kjøpe H60, også fordi det er mange luftkjølere som slår H60 ned i støvlene både på pris og ytelse. Og støy.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

H60, ikke verdt det. ;) Da hadde jeg heller kjøpt Noctua NH-D14.

 

H100i, tja... Den yter bedre enn Noctua NH-D14. Men den er også mer bråkete.

 

Det spørs hva du har nå, og om støy er en viktig faktor. Er det det, kjøp heller NH-D14. Den koster omtrent det samme på Komplett, men du får den for 599 kr med fri frakt hos NetOnNet. Mye bedre kjøp enn H100i. :)

 

 

 

EDIT: Forskjellen mellom de to er såpass at jeg ikke ser noe poeng i å kjøpe H60, også fordi det er mange luftkjølere som slår H60 ned i støvlene både på pris og ytelse. Og støy.

 

Okey, takk :)

 

Akkurat nå har jeg bare den originale viften som følger med, men føler du at det er verdt å kjøpe den?

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe NH-D14:)

Lenke til kommentar

Hvis du gir faen i hvordan PCen ser ut inni, og er forsiktig med den under transport og ikke velter den, så kjør på med klassikeren nh-d14.

 

Stor, stygg og klumpete som gjør videre arbeid i PCen vanskelig. Samt knekker hovedkortet med sin høye vekt og høyt vektstangprinsipp som. Men kjøler godt og er stillegående.

Lenke til kommentar

Okey, takk :)

 

Akkurat nå har jeg bare den originale viften som følger med, men føler du at det er verdt å kjøpe den?

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe NH-D14:)

No problem. :)

 

Originalkjøleren fungerer ok til vanlig bruk, men er ikke den beste. Vil du ha lavere støy, lavere temperaturer og kanskje overklokke litt så kan du godt kjøpe en ny en. Du kan også gå den effektive og litt eksklusive veien og kjøpe en kjøleribbe og sette på en Scythe Gentle Typhoon-vifte (veldig støyeffektiv og like ytelseseffektiv som Noctua-viftene).

 

Skal du ikke overklokke noe særlig og bare vil ha en mer stillegående maskin med lavere temperaturer så kan Thermalright MUX-120 være et veldig bra alternativ. :)

 

Noctua har også en som heter NH-U12S som er nyere og har litt nyere vifter, men denne gir litt mindre for pengene enn NH-D14. Så synes du 600 kr er okei å betale så får du et beist av en kjøler med D14. Den kan du overklokke langt med også.

 

 

 

Stor, stygg og klumpete som gjør videre arbeid i PCen vanskelig. Samt knekker hovedkortet med sin høye vekt og høyt vektstangprinsipp som. Men kjøler godt og er stillegående.

Synes den er nydelig jeg! :wee:

 

Skal være enig i at den kan være litt (mye) i veien når man bygger, spesielt hvis man er litt for ivrig med å installere kjøleren før alt annet rundt er koblet sammen.

 

Men så lenge man planlegger litt når man bygger, så er det egentlig ingen problem.

 

Angående vekten så kan det med for store bevegelser bli mye vekt på hovedkortet, men det går fint så lenge man er forsiktig. Jeg har fraktet PC-en min fram og tilbake til LAN, hatt den i bilen og til og med i en varebil over halve landet. Den står fortsatt i maskinen og ingenting er skadet. ^^,

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...