Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dunking i håndledd (samt andre steder), ubehagelig, hva kan det være?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. :)

 

Jeg kjenner av og til at det dunker i håndleddet (trykkende følelse). Det er ubehagelig, men ville ikke kalt det vondt. Det er ikke skader fra trening, eller fysiske påkjenninger. Det påvirkes heller ikke når jeg tar eller knepper på armen. Føler en trang til å strekke ut armen, men det hjelper heller ikke.

 

Har kjent dette før også, for mange år siden, og siden dette har jeg det "sånn av og til, iblant".

 

En lignende eller lik følelse har jeg kjent i andre deler av kroppen. Og igjen, der er liksom inni. Ikke i muskelen og ikke benet. F.eks. på høyre side av brystet, litt på siden har jeg kjent samme følelse, men den i håndleddet er mer trykkende. Mens jeg skriver dette kjenner jeg samme greiene på innsiden av albuen, hva enn det er kalt.

 

 

Vet noen hva dette kan være? Føler ikke for å gå til legen pga. dette, er "ingenting". Er også mye ventetid på legekontoret. Han kommer sikkert med en enkel forklaring om at det ikke er noe å bry seg om uansett, eller tar en blodprøve for å så finne ut at jeg har alt jeg trenger. Anonymous poster hash: e90d4...651

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk dere. :)

 

Hehe, kjenner det litt på risten også nå. Irriterende.

 

 

Kan det være noe med blodårene, at du kjenner pulsen? Og at blodårene har utvidet seg, som ved hodepine.

Nei, sjekket dette selv, tror ikke det går i takt med pulsen. Hadde ikke hodepine heller.

 

Det kan kanskje være blodårene, eller noe rundt. Men tror kanskje heller at det kanskje er nervene eller muskler kanskje? Er ikke sikker. Trodde jeg skulle ha kjent forandring når jeg prøve å kneppe på håndleddet, men nei.

 

 

 

Første som slo meg var karpaltunnelsyndromet, men må ikke være det. Kan prøve å lese om det og se om det høres kjent ut. Belastningsskader var også noe som jeg så treff om.

 

Edit: skrivefeil

Leser om det nå.

 

Men tror ikke det kan være helsemessige årsaker. Jeg spiser sunt og trener iblant, er heller ikke overvektig (heller litt undervektig). Lite fett, men litt muskler.

 

Kan muligens være litt hard trening, med det var en uke siden. Har f.eks. kjent ubehag i brystet som følge av for hard trening, men det var annerledes igjen.

 

 

 

Tror jeg konkluderer med at jeg spør legen neste gang jeg er inne, det kan vel ikke være noe alvorlig. Jeg mener ihvertfall selv at jeg har en sunn helse. :)Anonymous poster hash: e90d4...651

Lenke til kommentar

Har ikke råd til det nå, stresser litt for å jobbe sammen nok penger til husleie og regninger også. :O

 

Men tar en telefon til legen om det blir oftere eller mer ubehagelig. Anonymous poster hash: e90d4...651

 

Jeg siterer denne fordi jeg lenge har slitt med samme problem:

Det er rett og slett FOR DYRT å gå til legen.

 

Jeg BURDE gått til legen for lenge siden med flere forskjellige problemer -- men jeg har simpelthen ikke råd til å betale 2040 kroner.

Tallet er ikke tilfeldig valgt, men er det det vil koste meg å besøke legen i dette tilfellet.

Og det kan lett bli en årlig utgift i et budsjett som passerer nåløyet hver måned med under to hundre kroner til overs; Jeg må altså spare i ett år for å gå til legen.

 

Anonymous poster hash: 16c39...b7d

Lenke til kommentar

Kjennes det ut som at huden dunker? første som slo meg var: lemus

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Fascikulasjon

 

helt ufarlig, men det burde ikke være så "ubehagelig", da

Takk. Nja, tja, tror heller det er inni. Kjente det forresten på hånden, over. Kanskje jeg kan prøve å trene litt mer varsomt og drikke mer vann. Ser også at wiki-artikkelen nevner mineraler. :)

 

Føler liksom det er så vanskelig for meg å bedømme hvor det kan komme fra.

 

 

Jeg siterer denne fordi jeg lenge har slitt med samme problem:

Det er rett og slett FOR DYRT å gå til legen.

 

Jeg BURDE gått til legen for lenge siden med flere forskjellige problemer -- men jeg har simpelthen ikke råd til å betale 2040 kroner.

Tallet er ikke tilfeldig valgt, men er det det vil koste meg å besøke legen i dette tilfellet.

Og det kan lett bli en årlig utgift i et budsjett som passerer nåløyet hver måned med under to hundre kroner til overs; Jeg må altså spare i ett år for å gå til legen.

 

 

Anonymous poster hash: 16c39...b7d

Shit, ser den.

 

Det hørtes jo helt sykt ut, 2040 kr er liksom ikke noe man bare kan dra opp fra lomma om man ikke har god råd. Men er vel lite vi kan gjøre med det. :-/

 

Kan jeg spørre hva det gjelder? Anonymous poster hash: e90d4...651

Lenke til kommentar

Jeg må bare spørre hvorfor det er så dyrt, eneste stedet som er dyrt for min del er hos tannlegen, betaler ellers opp mot en 300-ish kroner i egenandel, noen ganger mindre når jeg besøker fastlege eller sjukehus.

Tannlegen burde også vært med i egenandels ordningen mener jeg.

Er ikke så dyrt for meg, men dyrt nok når jeg ikke vet om jeg klarer husleien. :s :S :$

Enig ang. egenandelsordningen. Lurer på hvorfor det er slik. Anonymous poster hash: e90d4...651

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...