Gå til innhold

Hvor gammel er din Windows-installasjon?


dizx

Anbefalte innlegg

Fra users-mappen: 14. juli 2009

Fra sys-info i CMD: 30. mars 2013

 

Kjøpte en Win 7 Ultimate 64-bit lisens som oppgradering fra Win XP Pro 32-bit til daværende bygg fra 2007 - Win 7 lisensen ble da brukt for 2. gang mars i år.

Er det egentlig noen begrensning på antall ganger en slik lisens kan brukes, så sant den kun brukes på en maskin om gangen?

 

 

Noen tips:

- Ta daglig image-backup av HELE pc'en.

 

Med ~12.8 TB i maskinen så blir det noe tidkrevende. :green:

Men jeg har et automatisert system for ukentlig backup av C:\, og gjør en månedlig, manuell backup av OS-backup'en (så 2 backups) på en ekstern disk, sammen med andre filer jeg ønsker å ha en backup av.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Ja du bør ikke påstå at jeg tar feil av hva jeg selv ser på min maskin.

det er blitt postet tidligere i tråden hva man må gjøre for finne installerings datoen.

Creations datoen på mappen til brukeren er ikke installerings datoen. Man kan faktisk ha slettet mappen en gang og logget seg på igjen. Man kan ha slettet brukeren og laget seg en ny bruker. det er faktisk mange ting som tilsier at opprettelse-datoen på den mappen IKKE er installasjons datoen.

Lenke til kommentar

Angående sletting og oppretting av nye brukere så må jeg medgi at jeg ikke tenkte over det.

Det burde likevel gi en opprettelsesdato som er senere enn installasjonsdatoen. Når jeg tenker etter så vil det være akseptabelt å anta at filer og mapper som er unike til hver installasjon, som f.eks mappen til en bruker er reell. Med det mener jeg at datoen som vises er den datoen du opprettet brukeren, gjerne ved installasjon. Filer og mapper som ikke er unike, slik som windows har datoen for release, RTM osv.

 

Dersom dette er korrekt så er det ikke helt ubegrunnet at jeg synes datoen du oppgir gjør meg nysgjerrig.

Er du uening i den tankegangen?

Men du har sikkert en forklaring på hvorfor det kan være slik?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ja jeg har en antakelse på hvorfor det er slikt, men det er totalt uinteressant og unødvendig problemstilling som ikke krever noen løsning og som ikke vil gi meg noe om jeg finner ut 100% hvorfor det er slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...