Gå til innhold

Betaling av husleie


knehasen

Anbefalte innlegg

Er i en litt vanskelig situasjon i skrivende øyeblikk.. Leier en leilighet med en kompis frem til januar, og har ikke fått betalt husleie for nov. Får trolig ikke betalt for des heller. Grunnen til det er at jeg ikke har fått jobb, og har nå flyttet hjem til mor slik at jeg får minimert utgiftene mine(mat, etc).

 

Nå har jeg fått huseieren på nakken, bomber meg med meldinger om at jeg må betale "ASAP" osv. Har forklart siuasjonen for ham, og jeg foreslo at vi kunne overføre de to husleiene for nov og des, til hans konto fra depositumskonto. Depkonto er på fire husleier(21 800kr). Huseieren nekter å høre og er ikke i det minste medgjørlig.

 

Jeg ser ikke problemet, det vil fortsatt ligge 10 900 kr som sikkerhet på depkonto.

 

Selvfølgelig, har full forståelse av at han ikke skal trenge å oppleve manglende betaling. Greia er at jeg ikke kan få lånt penger i banken/av familie ettersom jeg allerede har lånt penger både i bank og av familie for å få betalt tidligere husleier. Har prøvd å fått låne mer, men nei.

 

Utrolig provoserende å måtte bruke tid på å overbevise han, midt i eksamenslesing, om at dette er beste løsningen for begge parter dersom han vil ha pengene fort.

 

Så lurer på om noen har peiling på hva jeg skal gjøre? Skal jeg bare la være å svare han frem til leie perioden er over ved nyttår, sånn at han da kan ta pengene fra depkonto?

 

Sosialstøtte fra NAV har alt for lang behandlingstid + jeg tror ikke jeg kvalifiserer for det.

 

Er 19 år, om det har noen relevanse. Håper på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo allerede sagt at han skal ta av depositum. Om du uansett skal ut der fra, så er det bare si at du sier opp leieavtalen nå. Det som er utestående av husleien blir da tatt fra depositumet.

Du får bare gjøre det klart for huseier at trekk av depositum nå er din eneste mulighet for å betale husleien umiddelbart, og hvis han ikke er interessert i det får han bare vente til du er oppsagt og depositumet skal gjøres opp.

Lenke til kommentar

Slask. Får du deg ikke jobb så går du til nav så dekker dem husleie.

Haha, slask? Vil ikke kalle en godt over gjennomsnittet aktiv arbeidssøkende, slask.. I tillegg gjør jeg hva jeg kan, i situasjonen jeg er i, for at huseier skal få pengene sine.

Søknad om dagpenger er sendt, og håper på at det går i orden. Selv om første eventuelle utbetaling vil skje i januar, da leieforholdet er avsluttet.

Endret av knehasen
Lenke til kommentar

I tillegg gjør jeg hva jeg kan, i situasjonen jeg er i, for at huseier skal få pengene sine.

 

 

Ingen innen familie/venner som kan trå til med en støttende hånd og gi dem et kortsiktig lån?

Du har jo sikkerhet i depositumet som blir tilbakebetalt når leieforholdet avsluttes.

 

Eventuelt søker du om et forbrukslån.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...