Gå til innhold

Del en historie med oss!


Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra. Men du forstår hvorfor jeg blir provosert av oppførselen til slike som han jeg fortalte om og at den ikke lar seg forsvare av at det helst skulle gått tog?

Om han virkelig var i veien på en sånn måte at alt stoppet opp til bilen ble flyttet kan jeg skjønne at du ble provosert. Men når du er på jobb så kan du ikke åpne dørene til folk uansett hvor provosert du er. Det er et gjennomgangstema i kunder-på-jobben-tråden at ansatte er sure over kunder som plager dem over ting de ikke har skylda for (som her). Men når man er på en jobb så må man skjønne at det ikke er personlig, og dermed ikke bli så provosert. Man må handle profesjonelt, uansett hvor idioter folk er. Det profesjonelle hadde vært å la han gå ut av bilen, og så ringe viking for borttauing hvis han ikke tok en beskjed. Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Som nevnt holder jeg meg alltid saklig og normalt høflig når jeg ber bilistene flytte seg. Jeg har aldri hisset meg opp selv om jeg blir provosert, for hvis jeg også skriker, bidrar jeg bare til å eskalere konflikten og ikke til noen løsning. Denne personen så meg vinke utenfor vinduet hans og hadde nok av tid til å komme ut eller rulle ned vinduet uten at han gjorde noe annet enn å stirre tilbake. Da ser jeg ikke hvorfor det er galt å åpne døra for å si "Hei, her kjører vi busser, så du må nok parkere et annet sted"? (Dette har jeg gjort flere ganger uten at føreren blir sur, som regel fordi de roter med knappene og ikke får åpnet vinduet.) Da han bestemte seg for å komme ut av bilen, fikk han beskjeden klart et par ganger til med en god begrunnelse. Han ble gjort klar over at alternativet var å ringe Viking og det sa han at jeg skulle gjøre. Han fikk alle de mulighetene man kan forvente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne holde denne tråden i live, så jeg kan dele historien om noe av det verste jeg har sett. Det var i påskeferien 2010. Jeg var en ung mann på 17 år og gikk i vg1. Det var den dagen jeg fikk en telefon fra ei jente i klassen som lurte på om hun og venninna hennes kunne komme på besøk, for de hadde nemlig vært på Østfoldbadet og jeg bodde hos min far like i nærheten på den tida.

 

Jeg sa at jentene kunne komme og det gjorde de. En stund hadde vi det hyggelig i kjelleren hjemme. Det var helt til vi litt senere satt og så en film og jenta i klassen min sa "Jeg må prompe". Jeg svarte at "Ja, da kan du gå ut på gangen som alle andre" og var litt slukøret, for slikt skal jo ikke jenter gjøre. Men hun gjorde ikke som jeg sa. Hun tok et pledd fra sofaen og la det på gulvet. Deretter la hun seg på magen på pleddet og frigjorde en eim av død og fordervelse med en høy og bløt lyd. Så hørte jeg latteren hennes. Det som for meg var en veldig ubehagelig opplevelse, fikk henne til å le hardt. Dette er en av de verste erfaringene jeg har hatt med det motsatte kjønn.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hehe, verste du har sett (eller hørt) er ei dame som fiser. Har du vært pakka inn i bomull hele livet ditt eller? ;) Hehe neida.

 

Men, siden temaet dreide seg over på makabre ting, kan jeg fortelle en historie om når jeg var vitne til en dødsulykke.

Jeg og faren min sto å fisket på under "bybrua" i Stavanger. Dette var før det var innført promillegrenser på havet. Plutselig kommer det en skjærgårdsjeep i full fart fra bykjernen og ut mot øyene.

Faren min sier: "Herregud for en fart på den båten!"

 

Sekundet etter smeller den inn i siden på en princess! Det satt ca.5-6 personer i skjærgårdsjeepn og di flyr utav båten som crash-test-dummies.

 

Det spesielle som så kjedde, var at princessen fikk et stort hull i siden men fikk komt seg inn på land. Skjærgårdsjeepen derimot fortsatte å kjøre i sirkel. Så av di som kunne gjøre rede for seg i denne båten, måtte svømme nesten om kapp med båten ettersom den kjørte i sirkel rundt dem!

 

Etter ca. 10-15 minutter kommer ferjer og politibåter til, der di greier å dytte båten ut av kurs, slik at di som ligger i vannet kommer seg trygt ombord ventende båter. På dette tidspunktet har alle vrakrestene osv. kommet seg bort til dit vi står, ca. 2-3 meter foran.

Jeg husker at jeg tenkte: "Merkelig, jeg kan ikke huske at jeg så noen puter i den båten?"

 

Og 2-3 minutter etterpå kommer en redningsbåt, drar opp "puten" som faktisk er en person!

Jeg får umiddelbart utrolig dårlig samvittighet! Jeg kunne faktisk dratt han opp med bare hendene! Det var dog veldig mørkt og jeg var vel 12-13 år når det skjedde, men jeg lurer på den dag idag om han ikke hadde sittet i rullestol hvis jeg hadde reagert.

 

Etter ca. 30 minutter kjører ennå skjærgårdsjeepen i sirkler, og da bestemmer turistbåten "Clipper" seg for å senke hele driten ved å kjøre rett over den.

 

Det hele ender med 1 eller 2 omkomne, 1 i rullestol som grønnsak og resten greide seg uten varige men.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er heller ikke keen på å at denne tråden skal dø, så får vel komme med en historie jeg også :)
Skulle egentlig dele en skikkelig flau en, men fant ikke anonym knappen så det dropper jeg.

Var på tur rundt på vestlandet med familien for omlag 4 år siden. Siden vi ikke ville bruke så voldsomt mye penger på overnatting osv, siden vi ikke skulle oppholde oss der men bare sove. Leide vi oss inn på et lite bed&breakfast eller hva man nå skal kalle det. Siden vi hadde betalt nokså lite for å være der delte vi bad med resten av de som bodde der. Dvs delte dusj,toalett,kjøkken osv. Stedet var en gammel gård fra 1800 tallet eller eldre tror jeg med skrale låser, dører osv.

 

Etter å ha kjørt rundt 9 timer på en dag midt i sommervarmen var jeg ganske svett, så jeg labbet ned til dusjen med et håndkle over skulderen og shampo i lommen. Det var fire dusjer der,( i hvert sitt rom selvfølgelig) alle var lukket, så jeg tok tak i døren og røsket den opp siden jeg var allerede vant til at dørene var noe treige. Låsen var av den typen som man drar til siden for å låse, blandingen av at døren ikke var skikkelig låst, og at jeg røsket til førte til at den åpnet seg. Synet som møtte meg var en småfeit tysker som tar fruen sin bakfra. Begge ser bort på meg i to og trekvart sekund før jeg smeller igjen døren. For å si det sånn så bevegde jeg meg særdeles lite utenfor rommet vårt resten av kvelden.

 

Neste morgen når vi skal dra og jeg sitter i baksetet i bilen, ser jeg tyskeren gå ned mot badet med toalettvesken sin i hånden. Plutselig legger han merke til meg og hilser. Har faktisk aldri fortalt dette til noen siden jeg syntes det var såpass flaut.

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Kom på en hyggelig liten historie da jeg var og pantet flasker i dag.

 

Da jeg var ung var jeg og en venn ute og lette etter flasker som vi skulle pante og kjøpe godteri for. Vi trengte oss inn i busker og var stort sett over alt der det var flaskepotensiale. Etter timer med leting hadde vi samlet opp en solid mengde flasker, og vandret fornøyd bort til butikken der vi skulle nyte en velfortjent og etterlengtet belønning. Da flaskene var på plass i maskinen klarte jeg i iveren å trykke på feil knapp, slik at alle pengene ble donert vekk. Var riktignok ikke store summen, men som et godtesultent barn var en katastrofe. Et helt dagsverk var gått til grus, og det må være første gangen jeg har sett vennen min genuint sint.

Lenke til kommentar

Er heller ikke keen på å at denne tråden skal dø, så får vel komme med en historie jeg også :)

Skulle egentlig dele en skikkelig flau en, men fant ikke anonym knappen så det dropper jeg.

 

Var på tur rundt på vestlandet med familien for omlag 4 år siden. Siden vi ikke ville bruke så voldsomt mye penger på overnatting osv, siden vi ikke skulle oppholde oss der men bare sove. Leide vi oss inn på et lite bed&breakfast eller hva man nå skal kalle det. Siden vi hadde betalt nokså lite for å være der delte vi bad med resten av de som bodde der. Dvs delte dusj,toalett,kjøkken osv. Stedet var en gammel gård fra 1800 tallet eller eldre tror jeg med skrale låser, dører osv.

 

Etter å ha kjørt rundt 9 timer på en dag midt i sommervarmen var jeg ganske svett, så jeg labbet ned til dusjen med et håndkle over skulderen og shampo i lommen. Det var fire dusjer der,( i hvert sitt rom selvfølgelig) alle var lukket, så jeg tok tak i døren og røsket den opp siden jeg var allerede vant til at dørene var noe treige. Låsen var av den typen som man drar til siden for å låse, blandingen av at døren ikke var skikkelig låst, og at jeg røsket til førte til at den åpnet seg. Synet som møtte meg var en småfeit tysker som tar fruen sin bakfra. Begge ser bort på meg i to og trekvart sekund før jeg smeller igjen døren. For å si det sånn så bevegde jeg meg særdeles lite utenfor rommet vårt resten av kvelden.

 

Neste morgen når vi skal dra og jeg sitter i baksetet i bilen, ser jeg tyskeren gå ned mot badet med toalettvesken sin i hånden. Plutselig legger han merke til meg og hilser. Har faktisk aldri fortalt dette til noen siden jeg syntes det var såpass flaut.

 

 

Haha, det er noen herlige tyskere :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kom på en til!

 

Går på videregående skole så 2. og 3. klassingene har begynt å få lappen. For noen uker siden var det en 3.klassing som nettopp hadde fått lappen og kom kjørende til skolen. Bilen kan kom kjørende i var en hvit liten buddy elbil, så kompisene hans lo av bilen hans og mente at de klarte å dytte den bakover mens sjåføren ga full gass. Så omtrent 4-5 stykker dyttet alt de hadde mot elbilen, Men sjåføren hadde lyst til å kødde med dem, så han rygget i stedet så 4-5 ungdommer deiset ned i snøslafset :=

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, verste du har sett (eller hørt) er ei dame som fiser. Har du vært pakka inn i bomull hele livet ditt eller? ;) Hehe neida.

 

Omfanget av den prompen lar seg ikke beskrive med ord. Hadde du vært der selv, hadde du også vært traumatisert for livet.

 

Jeg kan fortelle en annen historie med ei jente på videregående. Det var den første skoledagen i vg2. Før skolen satt jeg på en stein i hagen og luftet bikkja. I bakken bak hekken hørte jeg etter hvert et par kjente stemmer. Det var to jenter i klassen min som var på vei til skolen. De så ikke meg, men jeg så dem og jeg overhørte samtalen deres. Hun ene sa "jeg mener det, altså, det ser ut som jeg har bart!" og refererte til sminken hun hadde i trynet. Jeg så også at de stoppet opp litt og sto et par meter fra hverandre, slik at den ene kunne kontrollere om sminken til den andre så feil ut. Så gikk de videre. Jeg visste så klart at dette var verdifull informasjon som jeg måtte utnytte. I midttimen samme dag var jeg ute og tuslet med noen klassekamerater og da møtte vi disse to jentene. Det var ikke noe iøyenfallende med sminken hennes, men jeg gikk bort til den ene jenta, så litt på henne, lente meg bittelitt fram og spurte "har du bart?" Da gikk det ett sekund, så reiste hun fort armen og slo meg i ansiktet med flat hånd. Så da spurte jeg om hun hadde lyst til å låne barberhøvelen min. Men det hadde hun ikke lyst til. Bitches be crazy.

Endret av Zarac
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Omfanget av den prompen lar seg ikke beskrive med ord. Hadde du vært der selv, hadde du også vært traumatisert for livet.

 

Jeg kan fortelle en annen historie med ei jente på videregående. Det var den første skoledagen i vg2. Før skolen satt jeg på en stein i hagen og luftet bikkja. I bakken bak hekken hørte jeg etter hvert et par kjente stemmer. Det var to jenter i klassen min som var på vei til skolen. De så ikke meg, men jeg så dem og jeg overhørte samtalen deres. Hun ene sa "jeg mener det, altså, det ser ut som jeg har bart!" og refererte til sminken hun hadde i trynet. Jeg så også at de stoppet opp litt og sto et par meter fra hverandre, slik at den ene kunne kontrollere om sminken til den andre så feil ut. Så gikk de videre. Jeg visste så klart at dette var verdifull informasjon som jeg måtte utnytte. I midttimen samme dag var jeg ute og tuslet med noen klassekamerater og da møtte vi disse to jentene. Det var ikke noe iøyenfallende med sminken hennes, men jeg gikk bort til den ene jenta, så litt på henne, lente meg bittelitt fram og spurte "har du bart?" Da gikk det ett sekund, så reiste hun fort armen og slo meg i ansiktet med flat hånd. Så da spurte jeg om hun hadde lyst til å låne barberhøvelen min. Men det hadde hun ikke lyst til. Bitches be crazy.

Skjønner godt at hun slo til deg, snakk om frekkhet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Skjønner godt at hun slo til deg, snakk om frekkhet...

Synes det var en bra historie. Frekkhet skaper gode historier. Det må jo være lov å være litt frekk en gang i blandt :)

Lenke til kommentar

Skjønner godt at hun slo til deg, snakk om frekkhet...

 

Det var bare en spøk og dessuten fortjente hun det. Blant annet tok hun buksene mine litt tidligere den sommeren og kastet dem inn i et kratt med brennesle og var generelt frekk mot de fleste. Og jeg slo aldri. Men nok om det. Det var en historie verd å fortelle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...