Gå til innhold

Har du egentlig bruk for verstingminne? (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange vil har mer, når kravene økes og mulighetene tilbys.
Regnet nesten med at det ville være noen barnesykdommer på "Ekstra" delen før det modnes og blir bedre, derfor støtter jeg og betaler for dette slik at HW.no som side kan utvikles å bli bedre!

Synes egentlig det har vært helt "ok" artikler under "Ekstra" - med noen unntak både på minus og pluss siden. Da er det jo bra at dere kommer med konstruktiv kritikk så de kan forbedre artiklene og heve nivået for utgående kommunikasjon mot oss lesere :)

Når det gjelder minne-hastigheter, så mener jeg de fleste klarer seg fint med hvilken som helst minnetype/hastighet som finnes tilgjengelig å kjøpe i dag. Det er så liten forskjell for den vanlige mann i gata, at det spiller ingen rolle. De meste sitter i skallen hos folk, rykter som går, poster som postes på forum - også her. Så finnes det unntak da, som Nizzen m.fl. som alltid vil hige etter å presse sine systemer til det ytterste, teste og benchmarke. Det er ingenting feil med det, men det er vel viktig å huske på at HW.no er for alle og ikke bare gruppen med entusiaster som egentlig er en svært liten prosent av det totale antall brukere på både HW og andre forum.
Det er andre komponenter som har langt større innflytelse på spillopplevelse enn minnehastigheter, som jeg tror de vil frem til i denne artikkelen. Hvorvidt det er "Ekstra" materiale kan diskuteres, da de fleste som gjerne abb. på dette, allerede har mer peiling enn skribent. Derfor blir vel artikkelen også slaktet som et "Ekstra" materiale. :)

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

De som har slik verstingminne er vel også de som kjører en verstingmaskin, ergo entusiaster, og da er bla. overklokking rimelig vanlig. Ja, i hvert fall her på forumet. Dermed hadde det vært veldig greit om HW hadde kjørt et oppsett som stod litt nærmere i samme klasse, i stede for en trasig, "gammel", mainstream test-PC som ikke en gang er overklokket eller kjører mer enn dual-channel.

Det er greit å teste det på en slik maskin, men da helst i kombinasjon av flere tester, og ALLER HELST en noe kraftigere maskin OGSÅ.

Pluss for å bruke et skjermkort som ikke altfor lett får flaskehals (kunne godt vært 2-3 ganger kraftigere, da BF4 ikke akkurat gir 290x en lett jobb)), men med en alt for treg prosessor så blir jeg ikke overrasket at den blir en stor flaskehals. (når minnet koster mer enn prosessoren så burde man kanskje vurdere å i det minste overklokke litt? :p)

Nå er det kanskje ikke så objektivt fra min side, da jeg selv vurderer å kjøpe meg nytt minne (har 1600MHz CL9 nå), men med Quad-Channel minnekontroller, 5,2 GHz 3930K, 3-Way SLI med tre blodklokkede 780 Classy så blir det i en helt annen liga. Og da hadde det vært veldig greit å vite HVOR stor flaskehals jeg snakker om.

 

Edit: Alternativet til å gå for kraftigere skjermkortoppsett er jo å senke oppløsningen i spillet, men da antar jeg det kommer mange sure miner, da mange tolker dette som feil, så for å være sikker på at det blir godkjent, kjør på med flere skjermkort. :)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anandtech er en tøff list å legge, jeg ville vært godt fornøyd hvis artiklene var halvparten så gode som Anandtech.

 

Når de faktisk tar seg betalt for denne artikkelen, så bør det i alle fall være noe de strekker seg mot. Sier ikke at det skal være like omfattende, men som mange har nevnt er tallmaterialet de har konkludert på alt for tynt til å kunne si noe som helst. Akkurat der mener jeg hele artikkelen blir misvisende, spesielt med bakgrunn i at Anandtech har en annen (om jeg ikke husker helt feil).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...