Gå til innhold

X Rebirth er vist ikke så bra..


Anbefalte innlegg

Hadde gledet meg til dette spillet, da jeg syns X universet virker kjempe tøft, men har aldri greid å komme meg inn i X3 spillet med xp pakkene, så håpet jeg skulle greie det med denne mer n00b vennlige versjonen, men ser ikke ut som spillet er bra, veteranene sier spillet ikke har noe av det som gjorde de tidligere spillene bra, og andre nye folk sier spillet er buggete og kjennerelt dårlig. Man skal kunne gå på romstasjoner, men alle ser vist like ut invendig, med bare noen få klone ganger osv.

 

Også dårlige menneskemodeler og animasjoner får folk som gledet seg til å ha mennesker å snakke med til å angre.

 

Huff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har fått mye pepper for mye bugs og dårlig optimalisering, men dette er ting som kan fikses i fremtidige oppdateringer. Jeg har ikke spilt det selv, men jeg synes det ser veldig artig ut så lenge ting fungerer. Kommer nok til å kjøpe det om det blir salg på det nå i julesalget på steam.

 

For de som lurer på hvordan spillet er kan du se denne YouTube videoen som jeg synes ga et greit førsteinntrykk.

 

http://www.youtube.com/watch?v=wkzbSU9GVq0&feature=c4-overview&list=UUGhs9S33RAeT5DEuKTO4Oew

 

Kanskje de rushet lanseringen av X Rebirth delvis på grunn av kommende Star Citizen og Elite Dangerous?

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kommer nok til å kjøpe dette etterhvert, om ikke annet enn for å støtte utviklerne. Spilt en del X før og digger slike åpne spill. Håper de fikser (de største) problemene, for ideén bak er (fortsatt) artig.

 

Det som manglet mest i de tidligere spillene, nemlig å kunne gå ut av skipet ditt, er med i Rebirth. Får litt mer "levende verden" følelse nå.

Lenke til kommentar

Jeg var dum nok til å bruke penger på dette spillet desverre. Desverre er X-Rebirth langt fra det samme som X2-X3 var. Etter 7 år i utvikling virker hele greia desverre helt tragisk. At det finnes bugs er forventet. Det blir vel knapt nok gitt ut spill i dag uten en eller annen kritisk bug.

 

Det de fleste reagerer på er det store gapet mellom hva som har blitt antydet og hva som faktiskt er levert.

 

1) Actual gameplay video som viser skipet i tredjeperson, noe som ikke er mulig i selve spillet.

2) Det totale spilleområdet er visst bare en brøkdel av størrelsen på X-3 Terran Conflict.

3) Det finnes ingen måte å kontrollere store flåter.

4) I følge reklamen kunne man gå rundt på skipet... Hmm.. ja å gå fra cockpit til rampe er da veldig interessant. Pauserommet like ved rampen har intet å by på.

5) Ingen radar. Helt håpløst å orientere seg i forhold til andre skip som stort sett bare vises som ikoner langs skjermkanten.

6) kartene er helt hplæse å forstå.

7) Ubegripelig brukergrensesnitt og menysystem

8) Du kan visst bare bygge egne stasjoner på fastsatte steder.

9) Kloning er visst veldig utbredt i dette universet ettersom du møter den samme gamle dama over alt. Jeg går deff ikke på bar i dette spillet. Å bite av seg armen er ikke en løsning.

10) For å kjøpe eller selge noenting som helst må du rote rundt de store romstasjonene for å finne riktig inngang. Burde ikke en romstasjon helst ha en sentral inngang så kunne man gå defra? Neida her er alt oppdelt. Det kan ta timer å finne riktig handelsmann for en vare eller tjeneste.

11) Interiøret på romstasjonene er uinspirerende og likt stort sett over alt.

12) Av en eller annen grunn har man fått det for seg at man skal finne ting og tang i lufteventiler og små bokser rundt om på stasjonene. Å robbe et garderobeskap siden av en vakt er intet problem. Han er vel så inspirert av sine omgivelser at han har sannsynligvis sovnet for lenge siden.

13) Spillet virker å være optimalisert for konsol. Spille med mus tastatur er greit, men joystick... nei. Skal man ha kontrol bør man kjøpe en Xbox kontroller.

 

Jeg holdt ut 4 timer. Da var det nok. kampanjemodus virker som en tutorial, men er helt håpløs mens du prøver å løse en oppgave så kan man plutselig få inormasjon at man bør gjøre noe annet. Eventuelle tastekommandoer man blir instruert å trykke forsvinner raskt fra skjermen og dukker ikke opp igjen. Man må ta gjentatte turer til menyen for å se hvordan kommandoene er konfigurert og kanskje man da greier å finne ut av hva man bør gjøre.

 

15) Kontrollere/taster lar seg visst ikke konfigurere i noe særlig grad.

 

Utvikler har her totalt bommet med sin markedsføring og de fleste X-n fans har hatt andre forhåpninger til spillet enn hva som blir levert og hva man har fått inntrykk av hva det skulle inneholde. Det har ikke blitt kommunisert bra nok hva som kommer med i spillet og hva som ikke blir med i forhold til tidligere spill i serien og i X-universet. En god del fan føler seg regelrett lurt. De fleste er nok rett og slett oppgitt og vil helst glemme hele greie. Noen er forarget, men har håp om at ting vil bli bedre.

 

Jeg? Jeg skygga banen etter å ha møtt den gamle dama inne på strippebula. Ble rett og slett avholdsmann på et blunk. Hoppet i skipet og så meg aldri tilbake. Man kan ikke en gang drukne sine sorger i fred uten å bli vettaskremt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har kommet lengre i dette spillet enn i noen andre x spill da, i alle de andre x3 spillene aner jeg ikke hva som skjer.

 

Spillte Abilon Prelude i går, fikk beskjed at vi angrep et terretorie, og fant til slutt ut hvor det var etter å ha flydd i en liten evighet gjennom masse jump gates, hva skjer, jo noen sender lang distanse missilier mot meg, som jeg ikke ser på noe radar, og det treffer meg og jeg eksploderer på første treff.

Lenke til kommentar

Campaign er bare bittelitt mindre buggy og lite intuitivt på X3-spillene enn det er på X:R, men så er det et ekstremt komplekst, intelligent, stemningsskapende og ikke minst fritt spill utenom missions.

 

I X:R tok de X3, fjernet alt som var unikt og velfungerende, som detaljnivået, kontrollen og oversikten ned til det minste, de nesten ubegrensede mulighetene, det kjappe og detaljerte UIet (dog litt tungt å komme inn i)og mye mer, og fokuserte på ting som ikke fungerte så bra, som NPCer og missions.

 

Etter noen ekstremt frustrerende timer med to nedlastede saver for å komme forbi bugs fant jeg ut at det rett og slett ikke gjemmer seg noe X-spill bak dette makkverket. Kjørte opp X3:AP og storkoste meg igjen. Kontrasten er helt ekstrem. Jeg kan ikke tro at de samme menneskene lagde disse spillene.

Endret av DaWeed
Lenke til kommentar

Jeg ble så frustrert over denne utgivelsen at jeg skrev denne mailen til Steam. Den ble også postet på Steams X-rebirth forum.

 

--------

 

It is with a sad heart I write this. But lately I have become more and more disappointed with your level of service and support to the gamer community. As an online store where literary millions of gamers get their entertainment fix you seems to forget one thing. It is the customers that gives you revenue, not the publisher of the games. We consumers vote with our wallets, and changing party isn't difficult. There are plenty of options out there to get what we want. As Steam and Valve still have an influence in the marked I feel that you should use it to get game developers and publishers to think real hard about their actions. In the end, they need channels to sell through and consumers will buy where they find it most secure and easy.

The last few years it has been more the norm to release games that is either half finished, littered with game breaking bugs and/or just markedet wrongly.

It has become more and more of a risk to buy games. And with a no return policy, which in parts of the world is not valid due to local legislation, makes gamers start to look for new venues to get their fix. Steam has had a high regard in the gamer community for a long time now mostly due to ease of purchase, support of indie publishers and good discounts even on relatively new games.

But gamers starts to be tired of paying for bug ridden games. Why should we be the ones to play test new titles and spend countless hours trying to enjoy something we have spent our hard earned money on? A few bugs in a game. okay, but so many that they makes a game unplayable? NO.

Steam needs to hold the publishers and game developers accountable for their mistakes, and you need to honor the right to refund games that are clearly broken or marketed wrongly to the customers.

In the past it was usually possible to get demos either on Cover CD's on magazines or downloadable demos of the games. This gave the consumer some pointers if this was a game they really wanted or not. Of course you may check with critics, but they may slaughter a game you actually would like or vice-versa. testing is the only sure way, or rather was. Now you have to buy the title and take your chances.

One suggestion i have, why not let customers get a limited time playing the game for free? Say 2 to four hours worth of playing. After that, pay or the game will be deleted from your hard drive. You do occasionally have games for free for a limited time s they can be tested. I would like to see this feature available for more games in your store. This would actually force the developers to put more work into producing and releasing titles that are more sound than what Skyrim, Rome II, DayZ, X-Rebirth and more has been the last couple of years. Just take a short look at the X-Rebirth forum. It is flooded with disappointed customers. Egosoft has clearly pushed an unfinished game onto the fans of their previous products.

I hope this letter reaches someone in charge as I, a concerned customer and gamer, wants to have easy access to games through a channel that has up to just recently been a leading star in the branch.

Sincerely

  • Liker 3
Lenke til kommentar

This would actually force the developers to put more work into producing and releasing titles that are more sound than what Skyrim, Rome II, DayZ, X-Rebirth and more has been the last couple of years. Just take a short look at the X-Rebirth forum. It is flooded with disappointed customers. Egosoft has clearly pushed an unfinished game onto the fans of their previous products.

 

 

Virkelig, DayZ? Dette var en gratis mod til Arma 2. Du betalte ikke et rødt øre. Og DayZ ble heller aldri "lansert" som du sier det, men var og er i en alpha build... Håper du mente WarZ.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Ikke kjøp dette spillet . Jeg har ikke tid til å spille Eve lengre og så etter et singleplayer spill i samme sjanger. Jeg er typen som ikke bryr med så mye om det er litt bugs så lenge spillet har en bra historie og er spennende.

 

Jeg fikk beskjed om at de fleste spill fra Egosoft har bugs fra release men jeg hadde ikke trodd at det skulle vært så ille at man ikke kan spille det en gang, men dette blir helt sikkert fikset med tiden.

Det store problemet med spillet, og grunnen til at det er så mye sinne på forumene, tror jeg er fordi folk veldig redd for at det ikke er noe spill under alle bugsene som kan reddes.

 

Denne synes jeg er veldig bra beskrivelse av spillet http://www.rockpapershotgun.com/2013/11/21/wot-i-think-x-rebirth/#more-177082

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...